  • 11. Data: 2012-10-23 08:45:20
    Temat: Re: prośba o opinie o polisolokacie TU Europa SA w BGŻ Optima
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > NOrmalnie. Środki wypłacane z polisy na życie nie wchodzą do masy
    > spadkowej.
    >
    > Więc pan X może wykupić polisę na swoje życie z sumą ubezpieczenia 100
    > KPLN i składką również 100KPLN. I wskazać pana Y jako uposażonego.
    >
    > To tak z grubsza.
    > KJ

    dokładnie tak, jak ktoś chce wskazać uposażonego to wybiera
    poliso-lokatę zamiast lokaty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2012-10-23 08:47:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    tylko dlaczego masz brać poliso-lokatę na 5,27% netto skoro w innym TU
    możesz dostać 5,67% netto a warunki takie same (również w formie polisy
    na życie na 12 miesięcy)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2012-10-23 08:56:37
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 08:45, RobertS pisze:

    > dokładnie tak, jak ktoś chce wskazać uposażonego to wybiera
    > poliso-lokatę zamiast lokaty

    A da się to zrobić nie przenosząc się na łono Abrahama?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 14. Data: 2012-10-23 21:54:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A da się to zrobić nie przenosząc się na łono Abrahama?

    poliso-lokata to polisa na życie/dożycie w formie lokaty bankowej, już
    na etapie składania deklaracji możesz (ale nie musisz) wskazać
    uposażonego (lub uposażonych), podobnie jak w przypadku ubezpieczeń w
    każdej chwili może uposażonych zmienić

    to spory + dla poliso-lokaty, bo dla lokaty bankowej można zrobić
    jedynie zapis na wypadek śmierci (co jest płatne i rzadko który
    pracownik banku wie jak się za to zabrać)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2012-10-24 06:11:52
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-23 21:54, RobertS pisze:

> [...]
    > jedynie zapis na wypadek śmierci (co jest płatne i rzadko który
    > pracownik banku wie jak się za to zabrać)

    Dziękuję za objaśnienia, ale nadal mam niedosyt. Czy możesz wskazać
    jakąś pracę domową do doczytania, ale rzetelnie ujmującą temat, bez
    marketingowych ściem?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 16. Data: 2012-10-24 21:14:11
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 17:02:35 +0200, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>
    wklepał(-a):

    >Dopowiem:
    >Ludzie, kurna, zrozumcie wreszcie...
    >Towarzystwa ubezpieczeniowe wydają 60% środków (po odliczeniu kosztów,
    >zysków, podatków i innych haraczy) na reklamę, 30% na prawników, którzy
    >mają wykazać przed sądem, że odszkodowanie się nie należy, a 10% na
    >wypłatę odszkodowań (świadczeń), których wypłaty nie da się uniknąć.

    Popularny mit.

    Realne dane mówią "nieco" co innego
    http://www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_ubezpieczen/
    Dane_o_rynku/Dane_roczne/dzne_roczne.html
    --> Część III - Zagregowane dane finansowe -> Tabl.III.3

    Składki za 2011 - 52 mld zł, odszkodowania - 38 mld.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 17. Data: 2012-10-24 21:31:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dziękuję za objaśnienia, ale nadal mam niedosyt. Czy możesz wskazać
    > jakąś pracę domową do doczytania, ale rzetelnie ujmującą temat, bez
    > marketingowych ściem?

    ależ proszę bardzo

    a wujek gugl nie pomaga? znalazłem kiedyś takie bezstronne opracowanie
    nt. p-l, ale musiałbym poszukać czy gdzieś to mam

    oczywiście mogę zorganizować regulamin oraz WU takiej poliso-lokaty,
    napisane językiem jak ubezpieczenie, ale można się ciekawych zapisów
    doszukać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2012-10-25 12:21:43
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    > tylko dlaczego masz brać poliso-lokatę na 5,27% netto skoro w innym TU
    > możesz dostać 5,67% netto a warunki takie same (również w formie polisy
    > na życie na 12 miesięcy)?

    osoba która chce założyć polisolokatę jest niepełnosprawna
    ruchowo i słabo słyszy oraz mieszka w bardzo małej miejscowości.

    Wyjazd "do miasta", w celu zawarcia takiej umowy jest uciążliwy.

    Zakładanie rachunku przez kuriera też gdyż byłoby poprzedzone telefoniczną
    weryfikacją danych (a jak tu rozmawiać gdy się ledwo co słyszy?)

    Ponieważ jednak osoba ta ma już rachunek w banku i dostęp internetowy
    do rachunku, więc bez problemu założy sobie "bezkurierowo" rachunek
    w BGŻ Optimie, a tam również "bezkurierowo" założy taką polisolokatę

    Obdzwoniłem kilka banków, każdy oprócz Lukasa (Credit Agricole) informuje
    że trzeba osobiście podpisać umowę długopisem, w placówce banku.

    Skoro różnica oprocentowania jest stosunkowo nieduża, przeważa kwestia
    minimalizacji trudności przy zawieraniu umowy.

  • 19. Data: 2012-10-25 12:28:54
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    > Obdzwoniłem kilka banków, każdy oprócz Lukasa (Credit Agricole) informuje
    > że trzeba osobiście podpisać umowę długopisem, w placówce banku.

    Czy ktoś zna banki inne niż Credit Agricole i BGŻ Optima, pozwalające
    na zawarcie polisolokaty bez konieczności zawarcia umowy w placówce?

  • 20. Data: 2012-10-25 22:00:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy ktoś zna banki inne niż Credit Agricole i BGŻ Optima, pozwalające
    > na zawarcie polisolokaty bez konieczności zawarcia umowy w placówce?

    oczywiście możesz to załatwić w GNB, jeżeli jesteś zainteresowany takim
    rozwiązaniem to daj znać na priva, jedna rozmowa tel. i papiery
    dostaniesz kurierem do domu ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS