  • 1. Data: 2005-05-09 11:41:19
    Temat: BPH - alez mnie wkurzyli
    Od: Mariusz <m...@i...telenergo.pl>

    Witam,

    niespelna rok temu kupilem mieszkanko korzystajac z "super oferty" tego
    banku. Oprocentowanie 3,31% w CHF przy 20% wkladzie wlasnym, mozliwosc
    wczesniejszej splaty bez wiekszych konsekwencji, moliwosc dokonania
    splat kilku - kilkunastu rat zupelnie bezkarnie etc.

    Jakiez bylo moje zdziewienie wczoraj gdy otworzylem korespondencje od
    tego banku:
    "Informujemy o zmianie oprocentowania z 3,31 na 3,68 %".
    I to cholera w czasie gdy RPP obniza stopy procentowe!!!
    Dla przykladu nastepna rata to 375 CHF a miala byc 341 CHF.
    Skandal! Made in Poland w morde jeza!!

    Szukam banku, ktory przytuli mnie i moj kredyt. Moze ktorys polecicie?

    Mariusz

  • 2. Data: 2005-05-09 11:46:23
    Temat: Re: BPH - alez mnie wkurzyli
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Mariusz <m...@i...telenergo.pl> wrote:
> [...]
    > I to cholera w czasie gdy RPP obniza stopy procentowe!!!
    > Dla przykladu nastepna rata to 375 CHF a miala byc 341 CHF.

    Widzialy oczy co braly.
    co ma wspolnego RPP do stop procentowych w innych krajach, to ja nie wiem/
    Gdybys Ty bral kredyt w PLN - to ok, ale tak? No wez sie zastanow do kogo
    masz pretensje
    A co do stop:
    http://www.expander.pl/expander/index.jsp?place=Lead
    11&news_cat_id=79&news_id=2076&layout=3b&page=text

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || http://PRnews.pl
    Zadbaj o swoje pieniadze!

  • 3. Data: 2005-05-09 11:49:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Mariusz <m...@i...telenergo.pl> wrote:

    > I to cholera w czasie gdy RPP obniza stopy procentowe!!!

    Skad wzial sie u Ciebie pomysl, ze obnizka stop procentowych ma wplyw na
    obnizke oprocentowania kredytow udzielanych w walutach obcych?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 4. Data: 2005-05-09 11:49:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:
    > Skad wzial sie u Ciebie pomysl, ze obnizka stop procentowych ma wplyw
    > na obnizke oprocentowania kredytow udzielanych w walutach obcych?

    Bo banki to zlodzieje, nie wiedziales? :D

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-09 11:57:20
    Od: Mariusz <m...@i...telenergo.pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Skad wzial sie u Ciebie pomysl, ze obnizka stop procentowych ma wplyw na
    > obnizke oprocentowania kredytow udzielanych w walutach obcych?

    OK, tu moze mnie troche ponioslo. To z nerwow. Popyt na kredyty chyba
    caly czas jest niezly wiec swoje zarobia a ze mnie ostatni grosz
    zdzieraja:( Koszmar.
    A Pani od kredytow mowila: oprocentowanie jesli juz, to bedzie spadac a
    nie rosnac. Oczywiscie tu bylem powsciagliwy i nie uwierzylem biorac
    chocby pod uwage doswiadczenie znajomych ale nie sadzilem, ze tak szybko
    mi podniosa.

    Czy ma sens jakies pismo w ramach protestu :) ??

  • 6. Data: 2005-05-09 12:02:29
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@i...telenergo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie rosnac. Oczywiscie tu bylem powsciagliwy i nie uwierzylem biorac
    > chocby pod uwage doswiadczenie znajomych ale nie sadzilem, ze tak szybko

    Sprawdź jak się zmienia LIBOR na CHF, a nie słuchaj się pani :)

  • 7. Data: 2005-05-09 13:35:41
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Mariusz <m...@i...telenergo.pl> wrote:

    > OK, tu moze mnie troche ponioslo. To z nerwow. Popyt na kredyty chyba
    > caly czas jest niezly wiec swoje zarobia a ze mnie ostatni grosz
    > zdzieraja:( Koszmar.

    Ale oprocentowanie nie ma nic wspolnego z popytem na kredyty. No moze nie
    wprost, bo bank niby moze marze obnizyc. Ale LIBOR jest nizalezny od tego.
    Za to oprocentowanie Twojego kredytu jest zapewne zalezne od LIBOR-u.

    > A Pani od kredytow mowila: oprocentowanie jesli juz, to bedzie spadac a

    No wiesz? Taki duzy i wierzyc w gadanie Pani z banku?

    > Czy ma sens jakies pismo w ramach protestu :) ??

    Proponuje sie oflagowac albo rozpoczac glodowke.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 8. Data: 2005-05-09 14:24:16
    Od: Mariusz <m...@i...telenergo.pl>

> [...]

    > wprost, bo bank niby moze marze obnizyc. Ale LIBOR jest nizalezny od tego.
    > Za to oprocentowanie Twojego kredytu jest zapewne zalezne od LIBOR-u.

    Przemku, nie ma? Twierdzisz, ze w kazdym przypadku bedzie taki sam popyt
    na kredyty? Hmmm, ekonomista nie jestem ale cos mi nie ten tego... Jesli
    juz nie jestes prezesem jakiegos banku to na pewno nim zostaniesz:)

    A'propos LIBOR, WIBOR etc. - dzieki za cenne wskazowki.

    > No wiesz? Taki duzy i wierzyc w gadanie Pani z banku?

    Pani w banku miala kilka wpadek w czesie negocjacji wiec nie wierzylem w
    zadne jej slowo. Wszystko skrupulatnie sprawdzalem po kilka razy.
    Niestety nawet prawnik ( pewnie przekupiony przez bank :) ) zbyt wiele o
    LIBORze mi nie powiedzial. A ja stwierdzielem, ze skoro zaplacilem
    okrutnie za wizyte u niego, dowiedzialem sie wszystkiego.

    > Proponuje sie oflagowac albo rozpoczac glodowke.

    acha

  • 9. Data: 2005-05-09 14:26:30
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Niestety nawet prawnik ( pewnie przekupiony przez bank :) ) zbyt wiele o
    > LIBORze mi nie powiedzial. A ja stwierdzielem, ze skoro zaplacilem
    > okrutnie za wizyte u niego, dowiedzialem sie wszystkiego.

    Sorry, ale brałeś kredyt we frankach i nie dowiedziałeś się co to LIBOR? I
    dlaczego niby prawnik miał Ci to wyjaśniać? Równie dobrze mogłes spytać
    mleczarza :-) Ludzie nie przestają mnie zadziwiać - taka niefrasobliwośc
    przy tak poważnej decyzji jak kred. hip.

  • 10. Data: 2005-05-09 14:44:57
    Od: Mariusz <m...@i...telenergo.pl>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > mleczarza :-) Ludzie nie przestają mnie zadziwiać - taka niefrasobliwośc
    > przy tak poważnej decyzji jak kred. hip.

    upsss, jak nic na zla grupe napisalem :)

    Pierwszy kredyt w zyciu, milion formalnosci, umowa nienegocjowalna,
    napisana w jezyku niekoniecznie dla wszystkich zrozumialym w liczbie
    kilkudziesieciu stron, kilka niezmiernie waznych zalacznikow, wszystko w
    umowie niezwykle istotne, przypisy drobnym druczkiem z mnostwem paragrafow.
    Naprade staralem sie zeby nic mi nie umknelo. LIBOR umkal i tyle. Ale to
    pewnie niefrasobliwosc moja :)