  • 11. Data: 2014-05-13 23:57:29
    Temat: Re: polisolokata odpowiadająca lokacie 4.5% brutto w Expanderze
    Od: <7...@5...235729.invalid> (Tom N)

    az.anonim w
    <news:bcf70de4-98a7-4868-b5f2-5cd66bbfed01@googlegro
    ups.com>:

    > A 2-tygodniowy zwrot o którym pisalem w pierwszym poście dotyczył sytuacji
    > w której polisa nie została uruchomiona z powodu opóźnionej wpłaty a nie
    > wypłaty po zakończeniu pelnego okresu ubezpieczenia.

    "ale jak pisalem, zwlekanie z przelewem zwrotnym byłoby strzałem w stopę i
    postawieniem krzyżyka na dalszej współpracy z klientem."

    > Takich informacji udzielił mi wspomniany doradca.

    Jeden z nas dwóch jest krętaczem -- i nie jestem nim ja!

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2014-05-14 00:08:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Panowie, nie ma znaczenia co powiedział doradca. Mam wersję
    elektroniczną regulaminu i dokładnie go przeczytałem. Jutro wkleję
    odpowiednie cytaty.

    Również rozmawiałem na ww. temat z doradcą z Ex'a który potwierdził moje
    obawy.

    Zawsze kierujemy się jednak tym co NAPISANE. Jak wiecie każdy klient
    musi teraz podpisać dokument, że regulaminy otrzymał, zapoznał się i je
    zrozumiał. Tak teraz firmy bronią się przed tym, że ktoś wpłaci kasę, a
    później pójdzie do sądu, bo czuje się oszukany.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2014-05-14 00:15:30
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 maja 2014 23:57:29 UTC+2 użytkownik Tom N napisał:

    > Jeden z nas dw�ch jest kr�taczem -- i nie jestem nim ja!

    Nie wiem dlaczego niesłusznie przypinasz mi taką łatkę.
    Wydaje mi sie, że to co napisałem jest dosyć spójne i nie nosi znamion krętactwa.
    Jeśli już ktoś miałby kręcić to najwyżej doradca, chociaż miałem z nim kontakt
    wielokrotnie i nigdy na minę mnie nie wsadził. Poza tym dobrze mu z oczu patrzyło ;)

    Podzieliłem się pewną ofertą w ramach oddania grupie pbb tego co wielokrotnie
    otrzymałem. Nie mam z tego tytułu żadnych profitów, czysty wolontariat :)

  • 14. Data: 2014-05-14 19:07:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Panowie, oto zapisy z regulaminu tej poliso-lokaty:

    "Przystąpienie do ubezpieczenia i objęcie ochroną ubezpieczeniową
    następuje CZWARTEGO dnia
    kalendarzowego po podpisaniu deklaracji przystąpienia, pod warunkiem
    opłacenia składki
    w terminie wskazanym w § 3 ust. 2."

    oraz

    "Wypłata świadczenia z tytułu dożycia ubezpieczonego do końca okresu
    odpowiedzialności,
    dokonywana jest przez ubezpieczyciela w terminie do 10 dni roboczych
    licząc od dnia końca
    okresu odpowiedzialności, na rachunek wskazany przez ubezpieczonego w
    deklaracji
    przystąpienia."

    interpretację zostawiam Wam

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2014-05-14 20:04:02
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 19:07:54 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > "Przyst�pienie do ubezpieczenia i obj�cie ochron� ubezpieczeniow�
    >
    > nast�puje CZWARTEGO dnia
    >
    > kalendarzowego po podpisaniu deklaracji przyst�pienia, pod warunkiem
    >
    > op�acenia sk�adki
    >
    > w terminie wskazanym w ďż˝ 3 ust. 2."

    Ok, ale powtórzę pytanie: jaka jest różnica którego dnia przystąpię do ubezpieczenia
    (poza aspektami ubezpieczeniowymi czyli skupiając się na aspektach depozytowych)
    skoro mam podaną sumę ubezpieczenia która zostanie mi wypłacona?

  • 16. Data: 2014-05-14 20:12:55
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 20:04:02 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

> [...]
    depozytowych) skoro mam podaną sumę ubezpieczenia która zostanie mi wypłacona?

    Wszystko jasne, jakaś pomroczność mnie ogarnęła: wypłata następuje po 61 dniach od
    "wystartowania" ubezpieczenia a nie od momentu wpłaty.

    Więc masz rację, trzeba doliczyć 4 dni i faktycznie oprocentowanie przez to znacząco
    spada bo i okres ubezpieczenia jest krótki.

  • 17. Data: 2014-05-14 20:15:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    depozytowych) skoro mam podaną sumę ubezpieczenia która zostanie mi wypłacona?

    ale kiedy ona zostanie wypłacona? dostaniesz 4,5% brutto zysku, ale nie
    po 60 dniach od wpłaty tylko po nawet 78 dniach

    fragment opracowania z gazety

    "Gdybyśmy mieli do czynienia ze standardową lokatą bankową to od 20.000
    zł (minimalna składka) po 2 miesiącach (60 dniach) otrzymałbyś 119,84 zł
    netto odsetek. W takim wypadku oprocentowanie to faktycznie 4,5%
    brutto lub 3,645 % netto.
    Jednak jeżeli przyjmiemy, że taki zysk uzyskamy za 78 dni korzystania z
    tej usługi to stopa zwrotu wyniesie zaledwie 2,80 % netto (~3,46 % brutto)."

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2014-05-14 20:27:49
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 20:12:55 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

    > Wszystko jasne, jakaś pomroczność mnie ogarnęła: wypłata następuje po 61 dniach od
    "wystartowania" ubezpieczenia a nie od momentu wpłaty.

    Oczywiście >> w najlepszym wypadku << po 61 dniach od wystartowania ubezpieczenia.
    Więc faktycznie oferta, jak to mówią, d**y nie urywa.

  • 19. Data: 2014-05-14 20:54:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-05-14 20:15, RobertS pisze:

    > ale kiedy ona zostanie wypłacona? dostaniesz 4,5% brutto zysku, ale nie
    > po 60 dniach od wpłaty tylko po nawet 78 dniach

    Skąd się bierze te 18 dni?
    4 dni po wpłacie i 10 na koniec to 14 dni.
    A te dodatkowe cztery to kumulacja sobót i niedziel?

  • 20. Data: 2014-05-14 21:21:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Skąd się bierze te 18 dni?
    > 4 dni po wpłacie i 10 na koniec to 14 dni.
    > A te dodatkowe cztery to kumulacja sobót i niedziel?

    tak, 78 dni to max, ale jak odliczysz dni wolne to wychodzi +14 dni...

    dziękuję, wolę zwykły depozyt, odsetki liczone od dnia opłacenia, w
    ostatnim dniu można wypłacić i przelać na inne konto

    gdyby poliso-lokata była na 12 lub więcej miesięcy to te kilkanaście dni
    nie robiłoby dużej różnicy, ale przy 2 miesiącach jasno widać, że realny
    procent może być znacznie niższy niż deklarowany

    --
    pozdrawiam
    RobertS