  • 11. Data: 2005-10-09 20:52:16
    Temat: Re: po co komu kk - dywagacje [długie]
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Adam Bosiacki napisał(a):

    > Jesteś świetnie zorientowany. Pozwól, że spytam: jesteś ksiedzem, gejem czy
    > pedofilem?

    Sugerujesz, ze te 3 cechy nie moga wystepowac kumulatywnie ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-10-09 21:10:57
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

    >Sugerujesz, ze te 3 cechy nie moga wystepowac kumulatywnie ?

    Mogą (na moje pytanie można odpowiedzieć wskazując więcej niż jedną
    odpowiedź), ale nie muszą.
    Chociaż, jeżeli brać pod uwagę zaprezentowaną przez kolegę (?) dogłębną
    (słowo takie samo jak inne, nie?) znajomość problemu, to możesz mieć rację.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2005-10-10 00:57:54
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    trainer napisał(a) w wiadomości: <434963b4$0$5433$f69f905@mamut2.aster.pl>...

    >jest kilka dobrych powodów dla których warto mieć kk za darmo, ale chyba
    >nie ma sensu przekonywać sceptyków (może poza pracownikami banków,
    >którzy probuja tu stymulować sprzedać).

    To nie ja.

    > nie ma co rzucać pereł przed
    >wieprze .... jak jest napisane w piśmie :-))

    Powiedzmy, że zauważyłem ":-))" i nie wziąłem tego do siebie. Nie
    chcę zachęcać ani zniechęcać. Mnie akurat karta kredytowa JESZCZE nie
    przekonała.
    Tylko fascynują mnie czasami chęci drobnego zysku, kosztem sporej
    ilości czasu i zaangażowania. Podejrzewam, że są wśród nich niektórzy
    chętni na KK.
    Stąd próba oszacowania bezpośrednich korzyści z używania KK
    i ciekawość, ile bank jest gotów zapłacić za pozyskanie takiego
    klienta.

    W podobnym tonie wypowiadałem się na temat zwrotu opłaty za
    prowadzenie konta po wprowadzeniu opłat w VW (bez powiadomnienia).
    Teraz, czy za miesiąc - bank i tak musiałby oddać te 5zł. Koszty
    zaangażowania niektórych znacznie przekraczały ew. zyski z
    zainwestowania w cokolwiek tych 5zł na miesiąc (może za wyj. LOTTO...)

    Widzę, że narozrabiałem. Następnym razem dam tylko linka do takich
    "przemyśelń".

    Arek

  • 14. Data: 2005-10-10 01:13:39
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a) w wiadomości: ...
    > ...Zakupy ze stycznia spłaca
    >się zwykle w lutym, z lutego w marcu itd. Czyli kredyt de facto jest
    >na pierwsze 1-1.5 miesiąca - jeżeli całe zakupy na początku miesiąca,
    >bo jak równo rozłożone to średnio wyjdzie połowę tego. Zysk? Np.
    >0.75*4000zł*5%/12=12.5zł jednorazowo, na całe "życie" karty.

    Autopoprawka! Ten kredyt się "przedłuża". Więc zysk nie na całe
    "życie" karty ale średnio na okres regulacji zobowiązania.

  • 15. Data: 2005-10-10 04:05:40
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > zaglądając do sklepu podobno taniej sieci?
    >
    > 4. Zysk.
    > Promocje, rabaty? Może. Normalne używanie? Zakupy ze stycznia spłaca
    > się zwykle w lutym, z lutego w marcu itd. Czyli kredyt de facto jest
    > na pierwsze 1-1.5 miesiąca - jeżeli całe zakupy na początku miesiąca,
    > bo jak równo rozłożone to średnio wyjdzie połowę tego. Zysk? Np.
    > 0.75*4000zł*5%/12=12.5zł jednorazowo, na całe "życie" karty. Majątek!
    > Pozostaje wygoda, łatwy ale nie tani większy kredyt. Czasem szpan.
    > Chyba, że kogoś rajcuje fakt wzięcia bezpłatnego kredytu. Koszty

    Wszystko opisujesz na podstawie zycia w dawnym PRL i mentalnosci pseudo
    biznesmenow, ktorzy jeszcze prowizji za prowadzenie rachunku bankowego nie
    przerzucaja na klientow.

    W USA totalnie inna cene i zalete ma karta kredytowa. W USA bez niej nie da sie
    zyc, a brak posiadania jest oznaka braku zdolnosci kredytowej, zaufania,
    problemow i trate czasu. Majac karte kredytowa jestes dla wiekszosci zaufanym
    czlowiekiem, bo masz historie kredytowa, nikt nie sprzeda ubezpieczenia, nie
    otworzy konta bankowego, czy zalozyc telefon bez kredytowki nie da sie. Wszystko
    telefonicznie czy internetowo placi sie za pomoca karty, a bez karty problem i
    wysylanie czekow i czekanie dniami na rozliczenie. Oczywiscie w USA kredytowki
    sa za darmo i nie ma platnych kredytowek jak w Polsce, a platne sa tylko dla
    tych, co nie maja dobrej historii kredytowej, bo sobie zszargali ja poprzez brak
    platnosci, to potem za to placa. Nigdy nikt nie doliczyl oplat za realizacje
    kredytowka mi jeszcze i nigdy sie to nie zdarza, chociaz w pewnych instytucjach
    rzadowych jest prowizji, ale to wszystko zalezy od prawa stanowego i w
    niektorych jest oplata, a w niektorych nie. Pozatym zmienianie kredytowek w USA
    co roku jest oznaka braku lojalnosci i zawsze jest to sygnal w dol i tylko
    posiadanie dlugo kredytowki jest oznaka zaufania i pewnosci klienta. Na dodatek
    nie dostalem jeszcze nigdy rabatu za placenie cashem, a kredytowka ciagle
    cashback i zwykle 3% sumy trafia na konto od kazdej transakcji. W dawnym PRL
    niestety biznesmeni inaczej postrzegaja biznes. Oby tak dalej...

  • 16. Data: 2005-10-10 06:25:51
    Temat: Odp: po co komu kk - dywagacje [długie]
    Od: "KUB" <k...@r...pl>

    Użytkownik SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:diboph$3pb$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "Andrzej" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim!
    > Jesli z doroslymi, to w 75% faceci.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Znasz to z autopsji.

    Zdrów
    KUB'a

  • 17. Data: 2005-10-10 07:08:13
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    kubakj napisał(a):

> [...]
    > cashback i zwykle 3% sumy trafia na konto od kazdej transakcji. W dawnym PRL
    > niestety biznesmeni inaczej postrzegaja biznes. Oby tak dalej...

    A u was biją murzynów...

    PshemeK

  • 18. Data: 2005-10-10 08:53:54
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "inżynier Nowak" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dibue9$nh5$1@inews.gazeta.pl...

    > Już wszyscy wiedzą, że nie umiesz się posługiwać k.k.. Przestań się
    > powtarzać.

    Nudny już jesteś. Nie muszę brać kredytu żeby zapłacić w hipermarkecie za
    zakupy albo kupić sobie garnitur czy jakiś inny ciuch w salonie mody. I
    nie znaczy to że nie posiadam karty płatniczej, tyle że nie jest to
    kredytówka.
    Będę nadal przestrzegał wszystkich przed KK ponieważ jest to niepotrzebny
    produkt wciskany ludziom. To prawie tak jak z naczyniami zepter lub
    odkurzaczami za 10k pln. Są oczywiście zadowoleni użytkownicy. Ale
    przeciętnemu (nawet zamożnemu) człowiekowi są one zupełnie zbędne.
    Wystarczy tylko trochę asertywności żeby oprzeć się namolnym namowom i
    powiedzieć grzecznie - nie, dziękuję, nie potrzebuję tego produktu.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 19. Data: 2005-10-10 09:27:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    gg napisał(a):

> [...]
    > za zakupy albo kupić sobie garnitur czy jakiś inny ciuch w salonie mody.
    > I nie znaczy to że nie posiadam karty płatniczej, tyle że nie jest to

    Czyli jednak nie wiesz po co jest KK.

> [...]
    > zupełnie zbędne. Wystarczy tylko trochę asertywności żeby oprzeć się
    > namolnym namowom i powiedzieć grzecznie - nie, dziękuję, nie potrzebuję

    Moja 90 letnia ciotka uwaza, ze komputer to jest wcielony szatan i zlo
    wszelakie. Masz zblizone do niej poglady. Wspolczuje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 20. Data: 2005-10-10 09:45:47
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Czyli jednak nie wiesz po co jest KK.
    Wiem, wiem... KK jest po to żeby jej używać i płacić za to używanie
    bankowi, który ją wydał. Ale jeżeli są darmowe debetówki to po co
    przepłacać?
    I proszę nie pisz mi tu o zakupach za granicą przez net czy osobiście bo
    są to promile transakcji dokonywanych przez Polaków.

    > Moja 90 letnia ciotka uwaza, ze komputer to jest wcielony szatan i zlo
    > wszelakie. Masz zblizone do niej poglady. Wspolczuje.

    Jesteś z logiką na bakier. Nie uważam że komputer to zło. Natomiast za złe
    uważam pułapki zastawiane przez banki na bogu ducha winnych ludzi, którym
    wciska się "darmowe" produkty za które w rezultacie zapłacą prędzej czy
    później.

    --
    pozdrawiam
    P.