  • 1. Data: 2007-12-02 15:14:02
    Temat: Re: płatność w USA
    Od: "plitfyg" <g...@g...pl>

    > Czyli rozumiem ze to taki ich polcard albo coś takiego ?

    Ewentualnie Paypal, 2checkout.com, worldpay.com etc.

    Powinni zresza o tym na stonie napisac. W kazdym razie wydawalo mi sie, ze z
    reguly pisza.

    plitfyg
    ----
    Antiquus.pl - Dawne przyrzady astronomiczne i nawigacyjne
    EXCELblog.pl - blog o Excelu

  • 2. Data: 2007-12-02 19:37:32
    Temat: płatność w USA
    Od: "News" <a...@i...pl>

    Nigdzie nie moge sie doszukac o co chodzi, wydaje mi sie ze ta grupa jest
    najbardziej odpowiednia. u sprzedawcy jest taki zapis:
    "We also accept all international credit cards through a third party
    processor"
    Co to jest "third party processor" ?
    i jeszcze to "..., you will need to list the alternate address on file with
    your credit card company."
    czyli co ? mam przesłać adres razem ze skanem karty ?

    Pzdr.

  • 3. Data: 2007-12-02 20:09:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "News" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najbardziej odpowiednia. u sprzedawcy jest taki zapis:
    > "We also accept all international credit cards through a third party

    Tzn. ze w momencie gdy bedziesz placil karta, zrobisz to nie u nich a w
    obcym servisie, ktory z kolei przesle kase do nich. Dla Ciebie bez
    znaczenia, tlumacza sie tylko, w razie podejrzliwych klientow.

    > i jeszcze to "..., you will need to list the alternate address on file
    > with your credit card company."
    > czyli co ? mam przesłać adres razem ze skanem karty ?

    No skanu karty to chyba nie zadaja?

  • 4. Data: 2007-12-02 20:22:37
    Od: "News" <a...@i...pl>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
> [...]
    > znaczenia, tlumacza sie tylko, w razie podejrzliwych klientow.

    Czyli rozumiem ze to taki ich polcard albo coś takiego ?

    No własnie nie wiem jak mam to rozumieć :-(

  • 5. Data: 2007-12-03 05:23:02
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <fiv1oj$2lc$1@atlantis.news.tpi.pl>, a...@i...pl
    says...
    > i jeszcze to "..., you will need to list the alternate address on file with
    > your credit card company."
    > czyli co ? mam przesłać adres razem ze skanem karty ?

    Troche wyjete z konekstu wiec zgaduje, ze moze im chodzic o to aby w
    banku miec podany alternatywny (upowazniony) adres do wysylania
    przesylki. W Stanach tak jest, ze weryfikuja na podstawie adresu
    billingowego, ale mozna tez miec alternatywny adres na przesylanie
    towarow. Sam mam wlasnie tak zrobione, billing jest na inny adres niz
    adres autoryzowany do odbioru przesylek - tylko, ze to chyba nijak sie
    ma do polskiej praktyki

    AP

  • 6. Data: 2007-12-03 19:56:16
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    AP napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >towarow. Sam mam wlasnie tak zrobione, billing jest na inny adres niz
    >adres autoryzowany do odbioru przesylek -

    Tzn. podajesz sklepowi adres do wysyłki i musi być to albo billingowy
    albo "alternatywny"? Czy "na sztywno" musi to być "alternatywny"?
    Tylko jeżeli adres do wysyłki podajesz sklepowi to jak go weryfikują
    skoro płatność (dane karty w tym adres) przetwarza kto inny?
    Third party processor zwraca sklepowi informację typu "address OK"?

    >tylko, ze to chyba nijak sie >ma do polskiej praktyki

    Nie ma odpowiednika, aczkolwiek wykorzystywanie banku do weryfikacji
    stosował (stosuje?) jeden z serwisów aukcyjnych (chyba Świstak).
    Darmowy ale do rejestracji żądał przelewu z rachunku do którego adres
    musiał być zgodny z adresem podanym w portalu. Ponieważ banki chcą
    adresu stałego zameldowania (nawet jeżeli nie ma nic wspólnego z
    pobytem) więc część osób nie mogła skorzystać bo mieszkała gdzie
    indziej.

    Arek

  • 7. Data: 2007-12-03 22:15:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "News" <a...@i...pl> writes:

> [...]
    > najbardziej odpowiednia. u sprzedawcy jest taki zapis:
    > "We also accept all international credit cards through a third party

    Nalezaloby najpierw wiedziec w dodatku do czego akceptuja te
    "miedzynarodowe" karty. W dodatku do kart z USA?

    Moze jakas dodatkowa firma, ktora posredniczy w ich handlu ze swiatem?

    > i jeszcze to "..., you will need to list the alternate address on file with
    > your credit card company."
    > czyli co ? mam przesłać adres razem ze skanem karty ?

    Gdybys mial karte wydana w USA (oraz mozliwe ze w GB), moglbys podpiac
    do niej (w banku) dodatkowy adres, ktorego weryfikacja przez sklep
    wychodzilaby rownie pozytywnie co normalnego adresu. Ale poniewaz masz
    karte polska i poniewaz zaden AVS tu nie zadziala, to nie ma to
    znaczenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2007-12-04 16:56:00
    Od: "Al Gore" <1...@g...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Nalezaloby najpierw wiedziec w dodatku do czego akceptuja te
    > "miedzynarodowe" karty. W dodatku do kart z USA?

    w tym sensie ze karty sa akceptowalne na calym swiecie a nie tak jak
    np.PolCard,amerykanie maja chyba Discover ,zas third party processor - jak
    ponizej chodzi o firme rozilczajaca (na moj rozum) czyli nalezy prztlumaczyc
    to zdanie jako "przyjmujemy wszystkie karty kredytowe akceptowane za granica
    natomiast autoryzacja nastepuje przez osoby trzecie" w tym wypadku centrum
    autoryzacyjne Procesuje (processor) transakcje jako osoba trzecia ty jestes
    pierwsza sklep druga

> [...]
    > wychodzilaby rownie pozytywnie co normalnego adresu. Ale poniewaz masz
    > karte polska i poniewaz zaden AVS tu nie zadziala, to nie ma to

    najpewniej chodzi tu o adres wysylkowy mozesz miec karte polska a adres
    niemiecki do wysylki, ostatnio jeden koles mi mowil ze nie moze zakupic
    doladowania w o2 UK uzywajac Polska Vise przypuszczam ze autoryzacja wymaga
    zczytania z systemu bankowego adresu w formie brytyjskiej gdzie maks liczba
    cyfr w kodzie jest 3 a nie jak w PL jest 5

  • 9. Data: 2007-12-04 23:43:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Al Gore" <1...@g...pl> writes:

    > w tym sensie ze karty sa akceptowalne na calym swiecie a nie tak jak
    > np.PolCard,amerykanie maja chyba Discover ,

    Troche watpie. Chodzilo mi o slowo "also" (podkreslone).

> [...]
    > zczytania z systemu bankowego adresu w formie brytyjskiej gdzie maks liczba
    > cyfr w kodzie jest 3 a nie jak w PL jest 5

    Polskie karty (ani np. niemieckie) nie udostepniaja zadnych takich
    mechanizmow, zadne "cyfry w kodzie" nie maja znaczenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-12-05 19:52:20
    Od: "Al Gore" <1...@g...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > ^^^^

    > Troche watpie. Chodzilo mi o slowo "also" (podkreslone).

    also to "rowniez" wiec sadzac ze to wyrwane z kontekstu moze byc ze"... akcetpujemy
    czeki . My
    rowniez akceptujemy miedyznarodowe ...."

    Moze dlatego nie da sie zaplacic? :))