  • 1. Data: 2002-09-23 05:12:20
    Temat: oprocentowanie w lokatach dynamicznych?
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Chciałbym się upewnić, czy jeśli przy lokacie dynamicznej w Lukasie odczekam
    umowny okres 12 miesięcy, to odsetki za cały rok policzą mi według stawki
    7,4% czy też pierwszy miesiąc policzą jako 5,6%, drugi jako 5,8% i dopiero
    dwunasty miesiąc jako 7,4%.

    Wydawało mi się kiedyś to oczywistym, ale moja wątpliwość wzięła się z tego,
    że dlaczego kiedy oddam np. 5 000 zł na rok w lokacie dynamicznej to dostanę
    aż 7,4% a jak tą samą kwotę oddam na zwykła roczną lokatę terminową to
    dostanę tylko 7,1%. A przecież lokata terminowa jest dla banku bardziej
    wygodna niż dynamiczna bo nie możemy jej tak "kożystnie" zerwać. Dlaczego
    więc lakata dynamiczna jest tu lepiej traktowana - gdzie jest tu chaczyk???

    A jak takie lokaty są liczone w przypadku zmiany oprocentowania w ciągu
    roku. Czy jeśli np. za pół roku oprocentowanie spadnie o połowę, to czy jak
    po roku będą naliczać mi odsetki to pół roku policzą według wyższego, a
    drugie pół roku według niższego oprocentowania, czy też w całości odsetki
    policzą według niższego oprocentowania?

    Sorry za lamerskie pytania, ale w dzisiejszych czasach lepiej kilka razy coś
    sprawdzić, by nie dać się nabrać na "wspaniałe okazje".

    Gerard