eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankina aplikację › na aplikację
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!weretis.net!feeder8.news.weretis.ne
    t!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: na aplikację
    Date: Tue, 2 Mar 2021 10:33:12 +0100
    Organization: Grupa Trzymająca z Władziem
    Lines: 42
    Message-ID: <1adqo5kv6qmi7$.15umsfryftdsr.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="953f8ad0871b1a7c2cd53710ee97a299";
    logging-data="11156";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/AHbpTmFCG7qSBymp14kfp"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:Iwos/syZDgbZh2cvSESD+5Xd9mw=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655753
    [ ukryj nagłówki ]

    <<Troje mieszkańców Sądecczyzny uwierzyło oszustom podającym się za
    pracowników banku i zainstalowało na swoich komórkach aplikację,
    umożliwiającą zdalny dostęp do telefonu. Stracili łącznie ponad 55 tys. zł.

    Oszuści wykorzystali tzw. spoofing - podszywanie się pod inny numer lub
    nazwę. Wykonywali połączenie, które w telefonach pokrzywdzonych
    identyfikowało się jako infolinia banku. Później fałszywi konsultanci
    (mówiący ze wschodnim akcentem), informowali o rzekomych
    nieprawidłowościach na rachunku, np. nieuprawnionym przelewie.

    - Osoby podające się za pracowników banku prosiły o wykonanie kilku
    prostych czynności, które rzekomo miały na celu przeciwdziałanie
    niebezpieczeństwu utraty oszczędności. Między innymi polecały, by na
    telefonie komórkowym zainstalować aplikację, umożliwiającą zdalny dostęp do
    telefonu - dzięki temu w łatwy i szybki sposób, bez konieczności
    przychodzenia do placówki bankowej, problem miał zostać rozwiązany -
    wyjaśnia mechanizm przestępstwa mł. insp. Sebastian Gleń, rzecznik Komendy
    Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

    - Następnie fałszywi konsultanci prosili o zmianę hasła do bankowości
    mobilnej, uzyskując tym samym pełny dostęp do rachunków swoich ofiar.
    Informowali przy tym, że będą przychodziły kody autoryzacyjne, które trzeba
    im przekazywać - kontynuuje.

    Oszuści za pomocą otrzymywanych kodów BLIK i otrzymanych od ofiar kodów
    autoryzacyjnych przelewali środki z kont poszkodowanych na inne konta,
    zaciągali kredyty lub wypłacali pieniądze z bankomatu. W efekcie sądeczanie
    - dwóch mężczyzn i kobieta - stracili łącznie 55 300 zł.>>

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26839198,o
    szukani-sposobem-na-zdalny-dostep-do-telefonu-komork
    owego.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Potrzeba jednej iskry, by spalić las, ale całej paczki zapałek,
    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1