  • 1. Data: 2006-09-05 15:28:27
    Temat: mbank, oprocentowanie i ubezpieczenie kredytu
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    W mBanku płaci się 1% za ubezpieczenie kredytu (do czasu wpisu do hipoteki).
    Do osób, które mają taki kredyt: czy ten 1% mieliście wliczone w
    oprocentowanie, tzn. oprocentowanie jest już o 1% podwyższone, czy jest
    to procent doliczany osobno do raty?

  • 2. Data: 2006-09-06 08:04:11
    Od: wooky <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Do osób, które mają taki kredyt: czy ten 1% mieliście wliczone w
    > oprocentowanie, tzn. oprocentowanie jest już o 1% podwyższone, czy jest

    1% był wliczony w oprocentowanie. Po prostu płacisz zamiast np. 3% to 4%
    odsetek.

    --
    wooky

  • 3. Data: 2006-09-06 08:08:51
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    wooky napisał(a):

    > 1% był wliczony w oprocentowanie. Po prostu płacisz zamiast np. 3% to 4%
    > odsetek.

    Czy na stronie mBanku miałeś to wyższe, czy niższe oprocentowanie?
    Tzn. oficjalnie kredyt jest o 1% wyższy i potem automatycznie się obniża
    o 1%, czy trzeba to jakoś załatwić?

  • 4. Data: 2006-09-06 12:07:30
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    > Czy na stronie mBanku miałeś to wyższe, czy niższe oprocentowanie?
    > Tzn. oficjalnie kredyt jest o 1% wyższy i potem automatycznie się
    > obniża o 1%, czy trzeba to jakoś załatwić?

    Ja brałem kredyt hipoteczny 2 lata temu na zakup mieszkania z drugiej
    ręki i wtedy wyglądało to tak:
    W zawarcia umowy kredytowej musiał już być podpisany akt notarialny w
    którym sprzedający oświadcza,
    ze dostał już zapłatę za mieszkanie pomniejszoną o xxx zł.

    W chwili uruchomienie kredytu, na koncie pojawiła następujące pozycje w
    historii rachunku :

    KREDYT - UZNANIE ...(nr umowy kredytowej) xxx zł
    KREDYT - PROW. URUCHOMIENIE...(nr umowy kredytowej) - 2% z xxx zł
    UBEZPIECZENIE KREDYTU W TU EUROPA ... - ok 0.8% z xxx
    ZAPŁATA ZA ZAKUP LOKALU ..... -xxx zł

    Nie mam umowy przed sobą ale wychodzi z obliczeń, że ubezpieczenie
    kredytu to było coś ok 0,8% - ubezpieczenie na pełen rok od dnia
    uruchomienia kredytu. Wpis był wcześniej więc później dostałem zwrot
    części wpłaconej kwoty. Z tego co pamiętam to chyba TU liczyło sobie
    1/12 wpłaconej kwoty za każdy rozpoczęty miesiąc bez wpisu do KW.

    pozdrawiam
    axell

  • 5. Data: 2006-09-06 12:18:58
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    axell napisał(a):
    > KREDYT - UZNANIE ...(nr umowy kredytowej) xxx zł
    > KREDYT - PROW. URUCHOMIENIE...(nr umowy kredytowej) - 2% z xxx zł
    > UBEZPIECZENIE KREDYTU W TU EUROPA ... - ok 0.8% z xxx

    I tu jest właśnie róznica.
    Ty to miałeś zapłacone z góry, a nie wliczone w raty.
    Czy ktoś ma to w ratach?
    Czy oprocentowanie jest powiększone o ubezpieczenie?

  • 6. Data: 2006-09-06 12:22:51
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    "Jacek Popławski" <j...@i...pl> wrote in message
    > Czy na stronie mBanku miałeś to wyższe, czy niższe
    oprocentowanie?
    > Tzn. oficjalnie kredyt jest o 1% wyższy i potem
    automatycznie się obniża
    > o 1%, czy trzeba to jakoś załatwić?

    Jeżeli w umowie miałeś oprocentowanie ustalone na 2,5% oraz
    informację, że do czasu dostarczenia odpowiednich dokumentów
    będzie podwyzszone o 1%, to Twój pierwszy harmonogram
    zostanie wyliczony tak, jakbyś miał cały czas 3,5% i w
    systemie transakcyjnym będziesz widział 3,5% na początku.
    Dopiero po dostarczeniu dokumentów zmieniają na 2,5% i
    generują nowy harmonogram.

    --
    Pozdrawiam,
    Sławek

  • 7. Data: 2006-09-06 12:34:22
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Menek napisał(a):
> [...]
    > systemie transakcyjnym będziesz widział 3,5% na początku.
    > Dopiero po dostarczeniu dokumentów zmieniają na 2,5% i

    O to mi chodziło, dzięki za informację.

  • 8. Data: 2006-09-06 17:49:54
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Jacek Popławski wrote:

    > O to mi chodziło, dzięki za informację.

    Swoja droga jesli nadal rozwazasz mBank jako kredytodawce to sie dwa
    razy zastanow. Wlasnie znow podniesli oprocentowanie, i to dosc
    potajemnie bo bez zadnego info na stronie czy gdziekolwiek. A na dodatek
    zmieniaja warunki udzielania kredytow:

    "Zmiany w mPLANIE 2006.09.01

    1 września br. mBank wprowadził zmiany w sposobie naliczania
    oprocentowania kredytów hipotecznych. Zostało ono uzależnione od stawki
    LIBOR lub WIBOR. mBank rezygnuje również z pobierania weksli od Klientów
    na rzecz obowiązkoweg ubezpieczenia na życie. Zmiany dotyczą wniosków
    złożonych od 1 września br."

    Zdaje sie ze pojawila sie oplata za wczesniejsza splate:

    "Oprocentowanie i opłaty, mPLAN Hipoteczny dla Klientów indywidualnych
    [...]
    Opłaty i prowizje
    [...]
    Oprocentowanie spłat przeterminowanych
    Kredytów w PLN 18,50%
    kredytów w CHF od 5,50%
    kredytów w USD 9,80%
    kredytów w EUR 10,80%
    pożyczek w PLN 21,50%
    pożyczek w CHF od 7,80%
    pożyczek w USD 11,00%
    pożyczek w EUR 13,00%"

    mBankowy kredyt robi sie delikatnie mowiac KIEPSKI.

    Jarek

  • 9. Data: 2006-09-06 19:36:27
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Jarek Dukat wrote:
    > Wlasnie znow podniesli oprocentowanie,

    Czy masz już zmienione oprocentowanie na nowe na stronie?
    Ewentualnie czy możesz podać jakie masz?

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 10. Data: 2006-09-07 17:01:17
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Jacek Popławski wrote:

    > Czy masz już zmienione oprocentowanie na nowe na stronie?

    Tak, wlasnie stad sie dowiedzialem jak popatrzylem na konto, inaczej bym
    pewnie przez nastepny miesiac nie zauwazyl. A patrzylem dlatego, ze
    akurat tego samego dnia co podniesli mialem termin splaty pierwszej raty
    kredytu. Nieszczescia chodza parami ;)

    > Ewentualnie czy możesz podać jakie masz?

    W tej chwili 4,35% do czasu wpisania hipoteki. Po wpisaniu bedzie 1%
    mniej, czyli 3,35. A jak skladalem wniosek to mialo byc 2,75%...

    Jarek