    From: MarcinF <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mbank nowy serwis logowanie numerem karty
    Date: Wed, 15 Oct 2014 20:56:10 +0200

    Podobno do nowego serwisu można logować się numerem karty, a jak ktoś
    chce to jeszcze dodatkowym aliasem.
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/bezpieczenstwo/bezpie
    czenstwo-procesu-logowania-do-nowego-serwisu.html

    Nie wiem jaki cel przyświecał pomysłodawcy, być może klienci często
    zapominają swoich identyfikatorów. Oby nie zapominali też kart,
    bo bank wspaniałomyślnie wprowadzi logowanie przez fejsbuka
    albo numer telefonu...

    O ile alias włączany na życzenie klienta wydaje się być akceptowalny,
    to automatyczne włączenie logowania numerem karty płatniczej rodzi
    już poważne zagrożenia.

    Ponieważ numer karty jest informacją, którą chronić jest znacznie
    trudniej niż identyfikator klienta, to dlatego jest to obniżenie
    bezpieczeństwa dostępu do serwisu transakcyjnego.

    Nawet jeśli założymy, że bezpieczeństwo dostępu do serwisu zależy
    tylko od hasła, to i tak możliwość logowania numerem karty daje
    możliwość bardzo prostego ataku blokującego klientowi dostęp.

    Może ktoś już sprawdzał czy mbank daje możliwość wyłączenia
    tego "udogodnienia", lub ewentualnie sprawdzał czy logowanie
    numerem karty i nieprawidłowym hasłem blokuje dostęp całkowicie
    czy tylko dla danego numeru karty?