  • 1. Data: 2014-10-15 20:56:10
    Temat: mbank nowy serwis logowanie numerem karty
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Podobno do nowego serwisu można logować się numerem karty, a jak ktoś
    chce to jeszcze dodatkowym aliasem.
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/bezpieczenstwo/bezpie
    czenstwo-procesu-logowania-do-nowego-serwisu.html

    Nie wiem jaki cel przyświecał pomysłodawcy, być może klienci często
    zapominają swoich identyfikatorów. Oby nie zapominali też kart,
    bo bank wspaniałomyślnie wprowadzi logowanie przez fejsbuka
    albo numer telefonu...

    O ile alias włączany na życzenie klienta wydaje się być akceptowalny,
    to automatyczne włączenie logowania numerem karty płatniczej rodzi
    już poważne zagrożenia.

    Ponieważ numer karty jest informacją, którą chronić jest znacznie
    trudniej niż identyfikator klienta, to dlatego jest to obniżenie
    bezpieczeństwa dostępu do serwisu transakcyjnego.

    Nawet jeśli założymy, że bezpieczeństwo dostępu do serwisu zależy
    tylko od hasła, to i tak możliwość logowania numerem karty daje
    możliwość bardzo prostego ataku blokującego klientowi dostęp.

    Może ktoś już sprawdzał czy mbank daje możliwość wyłączenia
    tego "udogodnienia", lub ewentualnie sprawdzał czy logowanie
    numerem karty i nieprawidłowym hasłem blokuje dostęp całkowicie
    czy tylko dla danego numeru karty?

  • 2. Data: 2014-10-15 21:51:17
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Logowanie takie funkcjonuje hohoho albo i dłużej w multi. Nie znam ani jednego
    zgłoszenia w kwestii zablokowania komuś dostępu. Natomiast znane są złośliwe
    działania powodujące blokady poprzez id klienta. Wszystkie sposoby logowania mają
    dodatkowe zabezpieczenia przed uporczywym blokowaniem przez osoby trzecie. A ficzera
    z logowaniem kartą wyłączyć się nie da.

  • 3. Data: 2014-10-15 23:39:58
    Temat: Re: mbank nowy serwis logowanie numerem karty
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-15 o 20:56, MarcinF pisze:

    > Może ktoś już sprawdzał czy mbank daje możliwość wyłączenia
    > tego "udogodnienia"

    Sam sobie odpowiem. Wygląda na to, że logowanie numerem
    karty to opcja, która na szczęście domyślnie jest wyłączona.

  • 4. Data: 2014-10-16 17:36:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 15.10.2014 o 23:39, MarcinF pisze:

    > Sam sobie odpowiem. Wygląda na to, że logowanie numerem
    > karty to opcja, która na szczęście domyślnie jest wyłączona.

    Dzisiaj testowałem nowe www mbanku i też to zauważyłem (w sensie 3 różne
    sposoby nazwijmy to loginu) ale logowanie karta/alias są domyślnie
    wyłączone. Ja mam logowanie kartą wyłączone permanentnie niezależnie od
    tego co jest na www - nie mam karty :)

    Xenocide