    From: "Pablo" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: mBank- luka w systemie zabezpieczeń(długie)
    Date: Sat, 18 Sep 2004 11:17:24 +0200
    Sender: m...@o...pl@212.160.192.250

    Witam,

    Bardzo dziwna i niepokojaca historia przydarzyła mi się wczoraj odnośnie
    kont posiadanych w mBanku i myslę ze wielu z was to zainteresuje.
    W ubiegłym roku załorzyłem ekonto. Do konta tego był wyspóposiadacz z tym że
    jak oni to określają ja figrurowałem jako pierwszy właściciel.Tak więc do
    tego konta wydane były dwie karty VE, dwie listy haseł jednorazowych
    itd...Kilka miesięcy temu (z powodów osobistych) wystapiłem do mBanku o
    przekształcenie tego konta w rachunek indywidualny.Przekształcenie zostało
    dokonane na podstawie podpisania zgodnego orzeczenia współposiadaczy(druk
    otrzymany z banku).Po dokonaniu tych zmian dane o współposiadaczu,jego
    karcie i listach haseł oczywiście znikneły z mojego systemu tranzakcyjnego
    czyli uważałem spraw za zamkniętą i oto co się dowiaduję wczoraj:
    Osoba która była współposiadaczem do mojego ekonta założyła sobie w mbanku
    nowe konto.Oczywiście dostała całkiem nowy numer klienta i całą resztę. I
    teraz niespodzianka.osoba ta logując się na swój numer klienta, do swego
    nowego konta w menu "Karty debetowe" widzi wszyskie operacje jakie ja
    wykonuje swoją kartą!Kartą przypisaną do całkiem innego rachunku!Co wiecej
    osoba ta może dokonywać zmian właściwości karty,łącznie ze zmianą numeru
    PIN.A tak juz całkiem na dokładkę ma jeszcze dostep do menu "Hasła
    jednorazowe"przypisanego do mojego numeru konta mogąc i tam przeprowadzać
    opreacje czyli np.anulować liste której akutalnie uzywam! Na szczęście osoba
    ta była na tyle lojalna że poinformowała mnie o tym bo bez tego sprawa nie
    wyszła by na jaw i sadze ze wielu klientów mbanku nawet nie wiedziałaby ze
    osoby trzecie mają dostep do ich danych.
    Oczywiście natychmiast zadzwoniłem do mlinii a pani ze spokojem powiedziała
    ze "byc moze to błąd systemu informatycznego, przyjmuje moją
    reklamację,przekazuje informatykom i w ciągu 30 dni uzyskam odpowiedź"
    Wszystko fajnie ale czy nie można nabrać podejrzeń ze np jakimś cudem byłemu
    współposiadaczowi nagle w jakiś cudowny sposób "reaktywuje" się lista haseł
    jednoraz.przypisanych kiedyś do mojego konta?A może wydarzy się jeszcze coś
    innego i kiedys poprostu stwierdzmy, ze konto w kakiś sposób zostało
    oczyszczone? I to znow bedzie tylko "błąd systemu informatycznego"???
    Tak więc uważajcie,szczegłnie Ci którzy przekształcali rachunek ze wspólnego
    w indywidualny bo ktoś może mieć dostęp do waszych danych a myślę ze sobie
    tego nie życzycie.
    A tak już na zakończenie.Co myślicie o napisaniu oficjalnej skargi, bo wg
    mnie w moim przypakdu doszło zarówno do złamania tajemnicy bankowej jak i
    ustawy o ochronie danych osobowych.Wydaje mi się ze mbank powinien za to w
    jakiś sposób odpowiedzeć.Proszę więc o wasze opinie.

    pozrdawiam

    Pablo