  • 1. Data: 2006-09-04 18:25:41
    Temat: [mBank] kredyt hipoteczny - dziwna sprawa
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    Witam

    O tym, ze w mBanku oprocentowanie kredytu z tematu zależało
    przede wszystkim od decyzji Prezesa, wiedziałem. Ale zeby
    zmieniala sie ona co miesiąc?! Po spłacie raty pod koniec
    lipca dostałem korespondencję informującą mnie o podwyżce o
    0,3%. "Loozik" - pomyślałem sobie. - "Libory idą w górę,
    więc wszyscy tak mają". Pod koniec sierpnia poszla transza
    zgodnie z nowym harmonogramem. Jakie bylo moje zdziwienie,
    gdy dzisiaj znalazłem list z kolejną aktualizacją o kolejne
    0,3%. Przy czym dzisiejszy list zawiera trochę więcej kolumn
    w tabelce niz kolumn z liczbami, wiec na pierwszy rzut oka
    jest niezbyt czytelny. System transakcyjny wygląda
    poprawnie. Zatem zabieram się za uważne przeczytanie umowy
    celem wyszukania podstaw do pogaduszek z bankiem ;) Bo
    oprocentowanie w okolicy 3,5% CHF chyba nie jest zbyt
    sympatyczne?

    Zaciągnij się do mBanku - mówili.
    Zakupisz kawał mieszkania - mówili.

    Czy Was również to spotkało drodzy grupowicze? Poczekam
    kilka dni na Wasze opinie aż korespondencja dotrze we
    wszystkie zakątki Polski ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Menek

  • 2. Data: 2006-09-04 20:00:04
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - dziwna sprawa
    Od: p...@g...com

    Menek napisał(a):
> [...]
    > Zakupisz kawał mieszkania - mówili.
    >
    > Czy Was również to spotkało drodzy grupowicze? Poczekam
    > kilka dni na Wasze opinie aż korespondencja dotrze we

    Nie narzekaj mi w Dombanku podniesli z 3,5 w tamtym roku na 4,3 teraz
    ..... ( jestem w trakcie zmiany banku...)

  • 3. Data: 2006-09-04 21:49:41
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    ps.com...

    <cut>

    > Nie narzekaj mi w Dombanku podniesli z 3,5 w tamtym roku
    na 4,3 teraz ..... ( jestem w trakcie zmiany banku...)

    Dzięki za informację. Po prostu zaskoczyło mnie to, że w
    ciągu miesiąca i kilku dni oprocentowanie skoczyło 2 razy o
    tę samą wartość. Przy czym na początku sierpnia uznałem to
    za normalne, bo koleżanki i koledzy z pracy mówili, że im
    zmieniono oprecentowania w bankach stosujących wzór LIBOR +
    marża. Przy czym na początku sierpnia przyszedł po prostu
    zwykły harmonogram bez słowa uzasadnienia. A z racji
    posiadania pierwszego w życiu kredytu hipotecznego
    uniezależnionego (jeszcze ;) ) od LIBORu, nie śledziłem jego
    zmian. (LIBORu a nie kredytu ;) ) Pojawienie się po miesiącu
    jeszcze jednego harmonogramu z tym samym skokiem
    oprocentowania wzbudziło we mnie podejrzenie, ponieważ do
    tego drugiego dołączono list z informacją, że 15 sierpnia
    2006 roku sytuacja na rynku zmusiła mBank do podniesienia o
    0,3% oprocentowania kredytów denominowanych w CHF. Hmmm. A
    ta pierwsza zwyżka to co? Bonus za dobre sprawowanie? ;)
    Zatem postanowiłem za pośrednictwem Grupy dowiedzieć się co
    jest grane w mBanku jak i innych bankach. Bo ze stron mBanku
    niewiele moge wydobyć.

    --
    Z góry dzięki za wszelką informację i pozdrawiam,
    Menek

  • 4. Data: 2006-09-05 06:09:42
    Od: wooky <w...@p...onet.pl>

    Ja na razie dostałem tylko informacje na stronach aktualnosci mBanku...
    Pierwsza podwyżka nie zmieniła mi oprocentowania, a przy drugiej mam
    niezłe jajca.
    Płatność miała być 02.09 (sobota), ale rata pobierana jest w najblizszy
    dzień roboczy, w miedzyczasie w harmonogramie spłat pojawiła się nowe
    oprocentowanie (+0,6%) i objęło to też niezapłaconą ratę. Dzisiaj widzę,
    że pobrana kwota pasuje do poprzedniego oprocentowania.
    Nawiasem mówiąc - zna ktoś jakiś bank, gdzie złapie się na niską marże i
    malutkie opłaty przy przenoszeniu kredytu, obecne oprocentowanie po
    podwyżce 4,2% jest już nietaktowne ze strony mBanku (praktycznie górna
    granica widełek)

    --
    wooky

  • 5. Data: 2006-09-05 08:23:51
    Temat: Re: [mBank] kredyt hipoteczny - dziwna sprawa
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zakupisz kawał mieszkania - mówili.
    >
    > Czy Was również to spotkało drodzy grupowicze? Poczekam
    > kilka dni na Wasze opinie aż korespondencja dotrze we

    Zerknij sobie na stronę: http://pieniadz.hoga.pl/libor_chf.asp
    Tam masz pokazane jak zmienia się Libor. Jak zaciągałem kredyt około roku
    temu to Libor 6M był na poziomie 0,8-0,9. Teraz jest o 1% większy. A to od
    niego zależy oprocentowanie kredytu, nawet w Twoim przypadku. Ja mam stałą
    marżę 1%+Libor 6M i jak widać, w ciągu roku, moje oprocentowanie skoczyło z
    1,8% do ok. 2,8% (dokładnie będę wiedział na koniec kwartału.

    Czyli, jak widać, nie ma co dramatyzować, bo oprocentowanie 3,5% nie jest
    jakoś szokująco wysokie.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 6. Data: 2006-09-05 13:29:45
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Menek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy Was również to spotkało drodzy grupowicze? Poczekam
    > kilka dni na Wasze opinie aż korespondencja dotrze we
    > wszystkie zakątki Polski ;)

    a nie mowilem ? ;)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 7. Data: 2006-09-05 14:24:36
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 4 Sep 2006 20:25:41 +0200, w
    <3903d$44fc6f98$57cfc857$5304@news.chello.pl>, "Menek"
    <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Czy Was również to spotkało drodzy grupowicze? Poczekam

    Powoli się zaczyna :]

  • 8. Data: 2006-09-05 16:30:31
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> wrote in
    message news:edju3c$odb$1@news.onet.pl...
    > a nie mowilem ? ;)

    Mówiłeś ;) Ale na wybór pomiędzy CHF a PLN miała wpływ
    wysokość miesięcznej raty, co było dla mnie wtedy krytyczną
    sprawą.

    --
    > pozdrawiam
    Również :)
    Menek

  • 9. Data: 2006-09-05 16:41:50
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    Niniejszym dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Zatem nie
    jest tak źle niż wydawało się na pierwszy rzut oka.

    --
    Pozdrawiam,
    Menek

  • 10. Data: 2006-09-06 11:29:50
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Niniejszym dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Zatem nie
    > jest tak źle niż wydawało się na pierwszy rzut oka.

    Czyli generalnie jesteś zadowolony? Bo bank mógł przecież więcej
    podwyższyc a podwyższył tylko 2x po 0,3%.
    Fajny ten mbank.

    Był kiedyś taki kawał o Feliksie Dzierżyńskim... z pointą "...a mógł
    zabić..."
    ;)

    --
    pozdrawiam