  • 1. Data: 2002-04-15 10:16:03
    Temat: mBank elixir raz jeszcze
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Witam!

    Zlozylem 12.04 zlecenie na 15.04 w lukasie na przelew do mBanku. Rano zdjeli
    mi z konta. Pierwszy elixir idzie z Lukasa o 8:00. W mBanku przychodzi
    pierwszy o 12:00. Czyli o 12:12 powinien juz przelew byc, prawda? A nie
    ma... Czy moglby ktos napisac jak to tak naprawde dziala, bo juz sie
    gubie...

    pzdr

  • 2. Data: 2002-04-15 10:49:37
    Temat: Re: mBank elixir raz jeszcze
    Od: <s...@p...onet.pl>

    No nie jestem przekonany. Przypuszczam, że proces księgowania itp troce trwa.
    Ale ile nie wiem , może ta dyskusja wywoła jakiegoś fachowca i On odpowie.
    Pzdr

  • 3. Data: 2002-04-15 11:09:17
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > No nie jestem przekonany. Przypuszczam, że proces księgowania itp troce
    trwa.
    > Ale ile nie wiem , może ta dyskusja wywoła jakiegoś fachowca i On odpowie.

    Jest 13:00. Rzeczywiscie... zaksiegowali przelew z Lukasa, tyle, ze wyslany
    12.04. Tego z dzis rano nie ma.

    Dwa wnioski chyba:
    1. Sensowniej byloby podawac nie godzine przyjscia elixir, ale ksiagowania.
    Dla klientow to sie liczy.
    2. Koszmarnie trudno jest wyliczyc co i kiedy przyjdzie. Nie jest to takie
    oczywiste wszystko i chyba zyje swoim zyciem. Zdaje mi sie bowiem, ze
    wyslane o 8:00 powinno byc o 12. Moze przyjdzie na 15, ksiegowane 16:00???
    ufff... koszmar.

    pzdr

  • 4. Data: 2002-04-15 22:40:10
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > oczywiste wszystko i chyba zyje swoim zyciem. Zdaje mi sie bowiem, ze
    > wyslane o 8:00 powinno byc o 12. Moze przyjdzie na 15, ksiegowane 16:00???

    Po Twoich postach wnioskuję, że chyba nigdy wcześniej nie miałeś do
    czynienia z bankami.
    Na początek proponuję, żebyś na poczcie zrobił sobie wpłatę na swoje konto w
    jakimkolwiek banku.
    O swoich wrażeniach nie musisz nam pisać - wiemy ile idzie taki przelew. Ale
    Ty może wtedy docenisz to , co nam daje mBank.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 5. Data: 2002-04-16 07:02:17
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> napisał w wiadomości

    > Po Twoich postach wnioskuję, że chyba nigdy wcześniej nie miałeś do
    > czynienia z bankami.

    A dlaczego tak sadzisz?

    > Na początek proponuję, żebyś na poczcie zrobił sobie wpłatę na swoje konto
    > jakimkolwiek banku.

    Zrobilem. Ale poczta to co innego. Rozmawiamy o bankach, a nie poczcie
    polskiej.

    > O swoich wrażeniach nie musisz nam pisać - wiemy ile idzie taki przelew.
    Ale
    > Ty może wtedy docenisz to , co nam daje mBank.

    No wlasnie, ale co daje? Ja chcialbym po prostu wiedziec, czy skoro sa 3
    sesje przychodzace, to musze sie laczyc 10 razy dziennie, czy wystarczyloby
    3. Nie zrozumiales mojego emaila - ja nie wnikam czy bank lepszy niz poczta.
    Ja pytam o co innego. Jesli bank ma ostatnie wyjscie o 13:25 to wiem, ze
    jesli do tej godziny nie puszcze przelewu, to juz dzis nie wyjdzie. Jesli
    bank ma przychodzacy o 12:00 to wydaje mi sie, ze o 12:10 (powiedzmy)
    powinienem miec wszystkie zaksiegowane i zero ruchu (pomijam wewn.) do
    nastepnej sesji, a tymczasem jest tak, ze w praktyce chyba chodza i tak jak
    chca, skoro jeden z 12:00 jest odnotowany o 13, inny o 15. Prosilem tylko o
    potwierdzenie czy inni tez tak maja i czy znalezli sposob na to jakis.

    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-16 07:48:54
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Jeżeli pojawiła się jakakolwiek niezgodnośc w danych w przelewie (np. brak
    jednej cyfry, błędne nazwisko itp) wówczas automatyczne księgowanie zawodzi i
    taki przelew oczekuje na "ręczne" zaksięgowanie przez bardzo sympatyczne panie.
    Ponieważ takich "wyjątków" potrafi być nawet i 500 na jedną sesję, wówczas
    zaksięgowanie wszystkich może potrwać trochę czasu i tyle...

  • 7. Data: 2002-04-16 09:12:20
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    > Ponieważ takich "wyjątków" potrafi być nawet i 500 na jedną sesję, wówczas
    > zaksięgowanie wszystkich może potrwać trochę czasu i tyle...

    Problem w tym, ze wszystkie przelewy sa poprawnie nadawane. Juz chyba taka
    uroda bankow, bo sam mBank nic nie wspomina o jakichs nieprawidlowosciach.
    Wnioskuje wiec, iz dla klienta znaczenie maja godziny wychodzace, a nie
    przychodzace.

    pzdr

  • 8. Data: 2002-04-16 09:47:29
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > A dlaczego tak sadzisz?

    Bo gdybyś miał, to wiedziałbyś, że przelew do banku po drugiej stronie ulicy
    może iść nawet tydzień i jest to zgodne z wszelkimi przepisami i zasadami.
    Co więcej, od banku z darmowym prowadzeniem konta i darmowymi przelewami
    oczekujesz poziomu usług, jakiego nie oferują nawet banki pobierające
    wysokie stawki za te czynności. W dodatku niektóre z tych banków do końca
    dnia nie pozwalają Ci nawet ruszyć tych pieniędzy, które wpłynęły na Twoje
    konto.
    Jeśli Twoje przelewy są faktycznie tak bardzo pilne, to nie masz innego
    wyjścia jak tylko zapakować forsę do walizki i samochodem (lub jeśli sprawa
    jest wyjątkowo pilna - to helikopterem) zawieźć ją na miejsce przeznaczenia.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 9. Data: 2002-04-16 09:52:43
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Bo gdybyś miał, to wiedziałbyś, że przelew do banku po drugiej stronie
    ulicy
    > może iść nawet tydzień i jest to zgodne z wszelkimi przepisami i zasadami.

    Z tego co mi wiadomo elixir idzie maksymalnie 1 dzien roboczy. Banki, z
    ktorych korzystam przesylaja wlasnie elixirem.

    > Co więcej, od banku z darmowym prowadzeniem konta i darmowymi przelewami
    > oczekujesz poziomu usług, jakiego nie oferują nawet banki pobierające
    > wysokie stawki za te czynności.

    Musze Cie rozczarowac... Niejeden bank darmowy ma wyzszy poziom uslug niz
    bank, ktory pobiera prowizje od prowadzenia konta czy przelewow (mBank - BZ
    WBK).

    W dodatku niektóre z tych banków do końca
    > dnia nie pozwalają Ci nawet ruszyć tych pieniędzy, które wpłynęły na Twoje
    > konto.

    A mozesz podac konkretnie jakie?

    pzdr

  • 10. Data: 2002-04-16 16:24:59
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > ulicy
    >
    > Z tego co mi wiadomo elixir idzie maksymalnie 1 dzien roboczy.

    A słyszałeś kiedyś o Sybirze?
    Wg statystyk KIR-u w IV kw. ub.r. 36,5% transakcji było wykonywanych w
    Sybirze, a w III kw. ub.r. - nawet 45,6%.

    > W dodatku niektóre z tych banków do końca
    Twoje

    > A mozesz podac konkretnie jakie?

    Np. Telepekao24 (Pekao SA). Wiem, bo mam w nim konto.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj