  • 1. Data: 2004-09-07 10:20:28
    Temat: [mBank] dwa konta: jedno własne, drugie wspólne z małżonkiem - jak?
    Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>

    Witam !

    Mam w mBanku konto, normalne eKonto, do tego kartę bankomatową - no
    standard. Chciałbym założyć "coś", co działałoby na zasadach odrębnego
    konta na bierzące wydatki, na które wraz z żoną moglibyśmy przelewać
    co miesiąc jakąś sumę pieniędzy, mielibyśmy oboje do tego konta karty
    bankomatowe. Jak to zrobić? Idealne wydawałoby mi się założenie
    drugiego konta, wspólnego z żoną, niestety wg panienki z mlinii tak
    nie można, osoba fizyczna nie może być właścicielem dwóch kont eKonto.
    Wydzielić z mojego obecnego konta takiego subkonta też chyba się nie
    da. jak więc to zrealizować? Założyć konto na żonę a mnie doklepac
    jako pełnomocnika?

    J.

  • 2. Data: 2004-09-07 11:03:44
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek P. <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > drugiego konta, wspólnego z żoną, niestety wg panienki z mlinii tak
    > nie można, osoba fizyczna nie może być właścicielem dwóch kont eKonto.
    Ale mozna byc wlascicielem 3 eMaxow. Zalezy do czego Ci jest potrzebne
    ekonto, bo moze tak:
    - ekonto wspolne + karty
    - eMax/eMaxy osobne

    Inne rozwiazanie - inny bank. Zalezy to czego ma byc to inne konto - czy
    tylko do platnosci karta, czy tez przelewy.

    > Wydzielić z mojego obecnego konta takiego subkonta też chyba się nie
    > da. jak więc to zrealizować? Założyć konto na żonę a mnie doklepac
    > jako pełnomocnika?
    Zaplacisz za karte dla pelnomocnika.

    Pozdrawiam
    Michal M

  • 3. Data: 2004-09-07 11:36:15
    Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>

    "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Ale mozna byc wlascicielem 3 eMaxow. Zalezy do czego Ci jest
    potrzebne
    > ekonto, bo moze tak:
    > - ekonto wspolne + karty
    > - eMax/eMaxy osobne

    Myślałem o tym, ale to nie będzie zupełnie to, o co mi chodzi.
    Wolałbym, żebyśmy mieli dwa osobne skarbonki: 'własna' i 'rodzinna' ze
    swobodnym dostępem do oszczędności. Osobne emaxy nie dadzą swobodnego
    dostępu do własnych zaskórniaków.

    > Inne rozwiazanie - inny bank. Zalezy to czego ma byc to inne konto -
    czy
    > tylko do platnosci karta, czy tez przelewy.

    I to i to, z tego wspólnego konta byłyby opłacane wszelkie bytowe
    sprawy. Inny bank zostaje chyba jedynym sensownym rozwiązaniem. W
    sumie szkoda i bez sensu zarazem jest takie ograniczenie - z czego to
    niby wynika?

    J.

  • 4. Data: 2004-09-07 12:11:08
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > I to i to, z tego wspólnego konta byłyby opłacane wszelkie bytowe
    > sprawy. Inny bank zostaje chyba jedynym sensownym rozwiązaniem ...

    Możesz jeszcze założyć izzykonto,( np. osobne izzy + wspólne ekonto)
    ma funkcjonalność zbliżoną do eKonta ale jest droższe.

  • 5. Data: 2004-09-08 08:19:41
    Od: Al <a...@i...pl>

    Jarek P. wrote:
    <cut>
    > Założyć konto na żonę a mnie doklepac
    > jako pełnomocnika?

    Dokladnie tak, sam to przerabialem. Tyle ze konto bylo najpierw
    zalozone, a dopiero potem zostalem do niego dokoptowany, nie wiem czy
    mozna to od razu zalatwic.

    Al

  • 6. Data: 2004-09-08 17:50:02
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

> [...]
    > Wydzielić z mojego obecnego konta takiego subkonta też chyba się nie
    > da. jak więc to zrealizować? Założyć konto na żonę a mnie doklepac

    Mialem ten sam dylemat i zalozylem konto Multikonto My w... Multibanku. 7PLN
    miesiecznie - darmowe karty dla obu wspolwlasciwieli konta, darmowe przelewy
    przez internet. Wymagane wplaty min.1600 PLN miesiecznie.
    Polecam.

  • 7. Data: 2004-09-08 19:34:27
    Od: "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl>

    "Ciekawy" <c...@m...pl> wrote in message

    > Mialem ten sam dylemat i zalozylem konto Multikonto My w... Multibanku.
    > 7PLN
    > miesiecznie - darmowe karty dla obu wspolwlasciwieli konta,

    Co to znaczy darmowa karta ??/

    Nie płąci się za jej uzyskanie / aktywacje ?
    Czy za posiadanie (miesieczna stała opłata) ?

    >darmowe przelewy
    > przez internet.

    Darmowe przelwey - ale tylko "wewnątrz" banku ??!!

  • 8. Data: 2004-09-08 21:04:34
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Sep 2004 21:34:27 +0200, "Jarocki" <j...@N...SPAM.op.pl>
    wklepał(-a):

    http://www.multibank.pl/oplaty/my.jhtml

    >Darmowe przelwey - ale tylko "wewnątrz" banku ??!!

    Darmowe przelewy w kraju.

  • 9. Data: 2004-09-08 21:35:34
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

    > http://www.multibank.pl/oplaty/my.jhtml

    > Darmowe przelewy w kraju.

    Dzieki :))

  • 10. Data: 2004-09-09 06:09:28
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > co miesiąc jakąś sumę pieniędzy, mielibyśmy oboje do tego konta karty
    > bankomatowe. Jak to zrobić? Idealne wydawałoby mi się założenie

    Ja polecam rozwiązanie Inteligo. Miałem już konto prywatne z kartą Inteligo i
    serwisem SMSowym. Założyłem wspólne konto z żoną. Używając tego samego
    identyfikatora co miałem widzę teraz dwa konta. Żona dostała oczywiście swój
    identyfikator i po zalogowaniu widzi tylko wspólne konto. W zakładce przelewy
    widzę te związane z obydwoma rachunkami, natomiast żona tylko te związane z
    rachunkiem wspólnym. Opłatę za serwis SMS niestety płacę teraz podwójnie
    (doszło konto wspólne). No i mamy dodatkowe karty do konta wspólnego VE z
    sercem, żebym wizualnie szybko odróżnił od zwykłej VE Inteligo którą mam do
    konta prywatnego.

    MK