  • 1. Data: 2002-10-24 11:20:45
    Temat: mBank czy to legalne?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    W jednym biurze widziałem wywieszoną taką informację skierowaną do
    pracowników:
    --
    Prosze do dnia.... dostarczyc numery kont w mBanku. Niedopelnienie tego
    obowiazku uniemozliwy wyplate wynagrodzenia.

    Czy pracodawca może legalnie zmusic pracownikow do założenia konta w
    konkretnym banku? Czy wogóle do założenia konta w banku?

    Interesuje mnie stan formalno-prawny, bo z praktycznego punktu widzenia
    to jest wiele argumrntów za jak i przeciw (oj, chyba przeciw więcej).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-10-24 11:32:02
    Temat: Re: mBank czy to legalne?
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Prosze do dnia.... dostarczyc numery kont w mBanku. Niedopelnienie tego
    > obowiazku uniemozliwy wyplate wynagrodzenia.

    A moze pracodawca ma niepelny numer konta. Od miesiaca
    sie zmienilo...
    Moze nalezy to rozumiec tak "ten kto ma konto w mbanku
    ma przyniesc jego numer (pelny numer)

    Ja mialem dokladnie taka sytuacje.

    MarcinP

  • 3. Data: 2002-10-24 11:41:43
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    MarcinP <b...@p...onet.pl> wystukal(a) :

    > A moze pracodawca ma niepelny numer konta. Od miesiaca
    > sie zmienilo...
    > Moze nalezy to rozumiec tak "ten kto ma konto w mbanku
    > ma przyniesc jego numer (pelny numer)

    A moze to byl PT2 ?

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 4. Data: 2002-10-24 11:44:24
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message
    > Czy pracodawca może legalnie zmusic pracownikow do założenia konta w
    > konkretnym banku? Czy wogóle do założenia konta w banku?

    pracodawca ma obowiązek wypłacać wynagrodzenie "do ręki" chyba, że pracownik
    na piśmie wyrazi chęć przesyłania na konto

    KODEKS PRACY
    Art. 86. .....
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny sposób niż
    do rąk pracownika, za jego uprzednią zgodą wyrażoną na piśmie.

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 5. Data: 2002-10-24 11:45:49
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    BaLab napisal:
> [...]
    > Prosze do dnia.... dostarczyc numery kont w mBanku. Niedopelnienie tego
    > obowiazku uniemozliwy wyplate wynagrodzenia.

    Prawdopodobnie informacja dotyczy pracownikow, ktorzy zlecili
    przekazywanie swoich wynagrodzen na konto w mBanku i ma zwiazek z tym,
    ze od 01.10 mBank przyjmuje przelewy wylacznie z 26 cyfrowym numerem
    rachunku.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 6. Data: 2002-10-24 13:08:45
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > Czy pracodawca może legalnie zmusic pracownikow do założenia konta w
    > konkretnym banku? Czy wogóle do założenia konta w banku?

    Komentujac wszystko razem:

    1. Dzialanie pracodawcy jest sprzeczne z prawem. Pracownik ma pieniadze
    dostac do reki, a przelew na konto jest dokonywany tylko za jego zgoda.
    2. Pracodawca nie moze ingerowac w wybor banku przez pracownika.

  • 7. Data: 2002-10-24 13:42:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    widzenia
    > to jest wiele argumrntów za jak i przeciw (oj, chyba przeciw więcej).

    Moze macie racje i chodzilo o sume kontrolna. Chociaz wtedy (polowa
    pazdziernika) odnioslem wrazenie, ze po prostu bez konta w mBanku
    ludziska nie dostana wyplaty.
    Pete: nie, nie było to PT2.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2002-10-24 13:51:26
    Od: "Basia" <b...@p...org.pl>

    Zapewne dotyczyło cyfry kontrolnej.

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ap8lht$jtf$...@n...tpi.pl...

  • 9. Data: 2002-10-24 14:39:27
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" napisał w wiadomości ...

> [...]
    niż
    > do rąk pracownika, za jego uprzednią zgodą wyrażoną na piśmie.

    Aleś zadął. Jak na spotkaniu przedwyborczym.Poczytaj stoczniowcom, górnikom,
    pracownikom setek innych zakładów, o, cytuję "obowiązku wypłacenia
    wynagrodzenia".
    Gwarantuję, że nie będą protestować jeśli zarobki wpłyną na ich konta, nawet
    jeżeli nie
    wyrazili uprzednio na to zgody.

  • 10. Data: 2002-10-25 06:33:00
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "kriskel" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nie może. Ale może niestety legalnie pracownika zwolnić jeżeli ten się nie
    > podporządkuje.

    ale wtedy pracownik może całkiem legalnie zgłosić swoją sprawę do sądu pracy
    (jeśli wie , że coś takiego istnieje) i sprawę z pewnością wygra

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski