  • 1. Data: 2006-07-16 13:06:47
    Temat: paypal - prowizje bankow
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    Witam,

    Interesuja mnie prowizje pobierane przez
    banki przy platnosciach paypal z karty. Jakie
    to sa prowizje? Czy wszystkie banki pobieraja
    za 2 przewalutowania (PLN>EUR>USD) przy
    platnosciach $$? Czy oplata za przelew jest
    jak za zwykly przelew w danym banku? Czy
    oprocz oplat za przelew i przewalutowanie
    sa jeszcze jakies inne oplaty (odpowiedzi
    zarowno przekrojowe jak i o konkretnym banku
    mile widziane).

    TIA

  • 2. Data: 2006-07-16 21:20:31
    Temat: Re: paypal - prowizje bankow
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia> napisał w
    wiadomości news:e9ddcl$ji9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > oprocz oplat za przelew i przewalutowanie
    > sa jeszcze jakies inne oplaty (odpowiedzi
    > zarowno przekrojowe jak i o konkretnym banku

    Standardowa prowizja za przewalutowanie to 2% + różnice kursowe.
    Przy płatności karta nie ma opłaty za przelew jest tylko prowizja za
    transakcje kartowa, ale tą płaci sprzedawca.
    Odnośnie podwójnego przewalutowania (PLN>EUR>USD), niestety podroża ono
    znacznie zakup, ale można go uniknąć.
    Każda karta ma swoją walutę rozliczeniową EUR lub USD przez którą
    przeliczane sa transakcje walutowe. Tą walutę na sztywno ustala bank
    wystawca karty dla danego rodzaju karty. W Polsce większość kart jest
    rozliczna w EURo z racji tego że częściej podróżujemy do unii niż do stanów
    i tak dla nas jest taniej, ale oczywiście sa wyjatki dla klientów którzy
    tego potrzebują :)
    Zasada jest taka, że Eurocard/Mastercard jest zawsze rozliczany w EURo (może
    ktoś zna wyjątek?). A VISA zwykle jest rozliczana w euro jeśli jest jedyną
    kartą danego rodzaju wydawana przez bank. Jesli zaś bank daje wybór pomiedzy
    VISA i EC/MC to ta pierwsza będzie wtedy rozliczana w USD.
    Przykład kredytówki BZ WBK: Są w obu systemach i VISA jest w dolarach a
    MC/EC w euro.
    Ale oczywiście i tak trzeba po prostu spytać w banku o walutę rozliczeniową
    danej karty
    Arek

  • 3. Data: 2006-07-17 11:40:34
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> napisał w
    wiadomości news:e9eaii$4hf$1@news.dialog.net.pl...
    > Zasada jest taka, że Eurocard/Mastercard jest zawsze rozliczany w EURo
    > (może ktoś zna wyjątek?). A VISA zwykle jest rozliczana w euro jeśli jest
    > jedyną kartą danego rodzaju wydawana przez bank.

    W Inteligo jest tylko VISA, a jest rozliczana w dolarach
    (waluta->dolary->pln)

  • 4. Data: 2006-07-17 12:28:40
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Pen" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> napisał w
    > wiadomości news:e9eaii$4hf$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > W Inteligo jest tylko VISA, a jest rozliczana w dolarach
    > (waluta->dolary->pln)
    chodziło mi o wyjątek Eurocard/Mastercard w dolarach :)
    Arek

  • 5. Data: 2006-07-17 14:03:19
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "Pen" <p...@g...pl> schrieb
    > wiadomości news:e9eaii$4hf$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > W Inteligo jest tylko VISA, a jest rozliczana w dolarach
    > (waluta->dolary->pln)

    A co gdy waluta=USD?
    Wtedy bedzie tylko USD->PLN,
    czy moze USD->USD->PLN?
    (pytam bo nie wiem czego sie spodziewac)

    hej

  • 6. Data: 2006-07-17 14:33:00
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> schrieb
    > Każda karta ma swoją walutę rozliczeniową EUR lub USD przez którą
    > przeliczane sa transakcje walutowe. Tą walutę na sztywno ustala bank
    > wystawca karty dla danego rodzaju karty.

    Dociekajac - jaki jest sens tworu pt "Waluta
    Rozliczeniowa"? No, poza wysysaniem
    dodatkowych procentow z kazdej transakcji.
    Innymi slowy czemu bank nie moze obslugiwac
    wyplywow w wielu walutach, przynajmniej
    w tych podstawowych?

    hej