  • 1. Data: 2006-02-20 07:48:43
    Temat: mBank, DomBank, Open Finace i kredyt hipotrczny w CHF
    Od: "Dudzio" <e...@o...pl>

    Witam !

    Byłem w weekend na spotkaniu w Open Finance w sprawie kredytu hipotecznego
    na mieszkanie.
    Mily pan zrobil ladna tabelke i rozpisal mi 3 banki ktore bez problemu
    kredyt mi dadza i nieokradna mnie tak bardzo.
    Kredyt mial by we frankach i opiewac na jakies 150k na 30 lat.
    W tabelce znalazly sie: mBank, DomBank i Millenium.
    Doradca z OF powiedzial ze mBank jest najlepszy i tu trzeba brac kredyt.
    Ja jednak nie jestem do tego tak optymistycznie nastawiony bo wiem ze nie ma
    nic za darmo i w naszym kraju kazdy musi zarobic.
    mBank w przeciwienstwie do 2 pozostałych ma Zarzad a nie LIBOR ktory
    decyduje o wszystkim.
    Nigdy wiec nie wiadomo jak moga zdecydowac ile bede placil.
    Ja osobiscie mimo iz jest drozej sklanial bym sie do wybory DomBanku.

    Prosze o jakies zdanie w tej sprawie.
    Ktory bank jest bezpieczniejszy i bardziej pewny.
    Czy ktos z was ma juz jakies doswiadczenie z kredytem w tych bankach i moze
    wyrazic swoja opinie.
    Czy pan z OF ma racje i dba o klienta, czy moze dba wylacznie o wlasny
    interes.

    Pozdrawiam
    Dudzio

  • 2. Data: 2006-02-20 08:25:17
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    (..)
> [...]

    > moze
    > wyrazic swoja opinie.
    > Czy pan z OF ma racje i dba o klienta, czy moze dba wylacznie o wlasny

    Z tych 3 to rzeczywiscie mBank wychodzi najtaniej, jesli chodzi o aktualne
    oprocentowanie i wartosc spreadu.
    A czy zarzad bedzie wyskakiwal ze wzrostem oprocentowania?

    mBank nie dziala w prózni, ma konkurencję, a zwłaszcza kiedy po zmniejszeniu
    oplat sądowych od marca 2006 znacznie łatwiej bedzie mozna zmienic bank, to
    niereagowanie na spadek stop rynkowych albo znacząca zmiana tj.podwyzka stop
    moze oznaczac dla banku odwfrunięcie czesci klienteli.

    Nie wiem czy doradca brał to do analizy, ale jesli chodzi o DomBank, to
    wyróznia sie nie tylko wyzszym oprocentowaniem, ale przede wszystkim
    kosmicznym spreadem, przekraczajacym 6%. W chwili obecnej to 6,22%. To
    oczywiscie sprawi, ze kredyt w DomBank bedzie jeszcze drozszy.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-02-20 12:14:52
    Od: "Dudzio" <e...@o...pl>

    A jak oceniacie prace Open Finance czy warto im zaufac ?
    Jak dlugo zalatwiaja kredyt czy odbywa sie to bez problemow ?
    Wiekszosc bankow reklamuje sie ze w tydzien kredyt dadza,
    a czlowiek z OF powiedzial ze jak dobrze pojdzie w miesiac bedzie wszystko
    zalatwione.

    Co do mBank to prosze by ktos kto wzial u nich kredyt dal znac jak
    wspolpraca z nimi wyglada i czy warto.

    pozdrawiam
    Dudzio

  • 4. Data: 2006-02-20 12:55:04
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Co do mBank to prosze by ktos kto wzial u nich kredyt dal znac jak
    > wspolpraca z nimi wyglada i czy warto.

    ja wlasnie biore w tej chwili kredyt w mbanku - 100 tys, CHF, 26 lat,
    2,35%, 1% prowizji
    dosatlem rowniez kredyt w fortisie 2.02%, 0% prowizji, zdecydowalem sie mimo
    to na mbank ze wzgledu na obsluge, byli gotowi w tydzien, z fortisem
    meczylem sie 3 miesiace. Plus byl tego taki ze poczatkowo mbank zaproponowal
    mi 2,75% i 1,6% prowizji, a po negocjacjach i pokazaniu decyzji z fortisa
    polepszyli swoja oferte.
    Jak na razie jestem zadowolony, glownie z szybkosci dzialania.
    Skladalem wniosek tez do gemoneybank i tu sie juz poddalem po natlokiem
    formalnosci i czasem oczekiwania na decyzje ( przebili w tym nawet fortisa
    obciazonego oferta promocyjna)

    pozdrawiam

    Grzes

  • 5. Data: 2006-02-20 20:09:45
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    Bartek napisał(a):
> [...]
    > zmienic bank, to niereagowanie na spadek stop rynkowych albo znacząca
    > zmiana tj.podwyzka stop moze oznaczac dla banku odwfrunięcie czesci
    ale wystarczy że będzie utrzymywał tylko trochę wyżej niż konkurencja i
    wielu osób długo będzie się zastanawiało czy chce im się taki krok uczynić
    Poza tym etatowcom mogą nawet trochę zwiększyć % bo ci często mają ulgę
    odsetkową
    A z tego co widzę to właściwie dla każdego indywidualnie decydują o %.
    Jeżeli było to globalnie to można by było mieć nadzieje że żeby
    przyciągać nowych klientów nie będą szarżować z %

    P. Arek

  • 6. Data: 2006-02-21 12:28:15
    Od: grook <g...@o...pl>

    Fickman napisał(a):

> [...]
    > formalnosci i czasem oczekiwania na decyzje ( przebili w tym nawet fortisa

    wczoraj podpisalem umowe:

    mBank we Wroclawiu - szybko (od momentu zlozenia wniosku do wyplaty - 1
    tydzien) i bezproblemowo (zalatwiaja za ciebie wszystkie papiery od
    developera) i miło. Ocena jest subiektywna - to zalezy oczywiscie od
    czlowieka z obslugi na jakiego trafisz.
    W zlotowkach: 5.75% (niezaleznie od wkladu wlasnego), prowizja: 1%.

    Moim zdaniem warto narazie w zł (nie tylko z uwagi na konto bilansujace,
    ktore nie dziala w przypadku chf):
    Biorac 120.000zl (ok 50.000chf) nadplacasz ok 200zl miesiecznie na racie
    (ponad 2.000 rocznie) - frank dzis jest bardzo nisko i wystarczy ze za
    rok wzrosnie o 5gr co jest calkiem realne (ok 2.500zl wiecej do
    spalacania) .. i jestesmy na czysto ( roznica rat w chf i zl).
    Za rok jak sie uspokoi w naszym kraju mozna pomyslec o chf (mBank nie
    bierze kasy za zmiany waluty, nadplaty i calkowite splaty)

  • 7. Data: 2006-02-23 20:42:00
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

    Użytkownik "Fickman" <f...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > formalnosci i czasem oczekiwania na decyzje ( przebili w tym nawet fortisa

    Jeżeli chodzi o mbank to właśnie dziś dostałem decyzje o obniżeniu
    oprocentowanie
    z 3,4% na 3,2% ! :) Kredyt 90 tys, CHF 15 lat. Spłaciłem 14 rat i poprosiłem
    obniżenie ze względu na zwiększenie dochodów, sytuacje rynkową itd.
    Nacisnałem ich
    że 0,2% mnie nie zadawala, 50 zł za aneks więc sam aneks zwóci mi się po 4
    miesiącach!
    Niestety brak możliwości. Zaznaczam że LTV 50%. Nowym klientom dają w tej
    chwili od 1,6%!
    Jestem więc na etapie żegnania się z mbankiem.

    pzdr
    Fin

  • 8. Data: 2006-02-24 08:12:32
    Od: "Dudzio" <e...@o...pl>

    Historii ciag dalszy...
    Kolejne spotkanie z Open Finance
    Wypelnilem z zona wnioski do 3 bankow wczesniej wspomnianych mBank,DB oraz
    Millenium
    Doradca stwierdzil że do tego trzeciego warto tez sprobowac gdyz ze wzgledu
    na moja nie uregulowana sluzbe wojskowa moze byc to najlepsze rozwiazanie.
    Na grupie czytalem jednak o duzych problemach z Millenium, ze
    czeka sie miesiacami by czegos sie doprosic (prosze o sprostowanie jak sie
    myle).
    Jak wiadomo kazdemu na czasie zalezy i na wszystkich pozniejszych decyzjach
    banku tez.
    Czytajac wasze opinie nadal nie wiem co wybrac, gdyz wiadomo jeden ma dobre
    doswiadczenia z wybranym bankiem, a drugi nie.
    Zobaczymy jak na podania o kredyt zareaguja banki
    (dobry jest punkt w wniosku zadajacy pytanie: Czy ubiega sie pan o kredyt w
    innym banku ?).
    Dam znac jak sprawy wygladaja po kolejnych wydarzeniach.

    Pozdrawiam
    Dudzio

  • 9. Data: 2006-02-27 13:10:28
    Od: PCz <c...@i...pl>

    > Biorac 120.000zl (ok 50.000chf) nadplacasz ok 200zl miesiecznie na racie
    > (ponad 2.000 rocznie) - frank dzis jest bardzo nisko i wystarczy ze za
    > rok wzrosnie o 5gr co jest calkiem realne (ok 2.500zl wiecej do
    coś chyba ten złotówkowy kredyt jest za bardzo gloryfikowany

    przy założeniu 5,4 % w PLN i 2,6 w CHF i frank po 2,4 PLN

    120tys/240 rat = 500 zł raty kapitałowej miesięcznie
    i do tego 540 części odsetkowej ( zakładam rate malejącą )
    czyli razem 1040 i powoli maleje do 500 zł w ostatnim roku kredytowania

    we franku mamy 50 tys CHF/240 = 208 CHF na miesiąc
    i do tego 108 CHF odsetek czyli 316 CHF raty co daje w złotówkach

    przy kursie 2.4 758 PLN
    przy kursie 3.0 948 PLN

    oczywiście pominąłem tu spread i zmiany oprocentowania które występują w
    obu walutach

    A więc jeżeli nie zakładamy wcześniejszej spłaty ( straty na spreadzie )
    to nawet przy kursie 3 zł za 1 CHF wychodzimy na swoje.

  • 10. Data: 2006-02-27 14:36:37
    Od: wek <w...@e...pl>

> [...]
    >
    > A więc jeżeli nie zakładamy wcześniejszej spłaty ( straty na spreadzie )
    > to nawet przy kursie 3 zł za 1 CHF wychodzimy na swoje.

    dokladnie wlasnie takie zalozenia przyjalem i biore w CHF
    wczesniejsza splate zakladam, ale za nie przez najblizsze 5 lat, wiec
    generalnie moge sobie gdybac, co bedzie za te 5 lat, bo rownie dobrze
    moge na jednym stracic jak i zyskac, a jak bedzie bardzo niekorzystnie,
    to nie bede splacal wczesniej i juz a pieniadze sobie wrzuce w jakies
    fundusze (jezeli jeszcze za 5 lat beda sie oplacac :-)