  • 1. Data: 2008-03-20 18:18:17
    Temat: ksiazeczka mieszkaniowa - premia grawancyjna
    Od: "Luki" <l...@e...n0sp@m.it>

    Witam,

    wiem, ze na ten temat juz jest wiele postow... ale ja nieco z innej strony.

    Kupilem z narzeczona mieszkanie u dewelopera . Tylko ja mam ksiazeczke
    mieszkaniowa z prawem do premii gwarancyjnej. Termin oddania mieszkania -
    kwiecien (dlatego nie mamy podpisanego aktu notarialnego). Zgodnie z prawem
    nie moge ubiegac sie o premie, chyba, ze bedziemy juz malzenstwem. Owszem,
    bedziemy malzenstwem we wrzesniu i mysle, ze akt wlasnosci mozemy podpisac
    po slubie. Jest tylko jedno ale... co miesiac polacimy 350 zl ubezpieczenia
    kredytu do puki nie przedstawimy w banku ktory udzielil kredytu dokumentu z
    odpowiednim wpisem do hipoteki.

    Czy komus (i jak) udalo sie "zmusic" bank PKO BP do wczesniejszej wyplaty
    tej premii - po podpisaniu aktu notarialnego ale jeszcze przed slubem. Jak
    najlepiej sprawe rozwiazac w tym momencie?

    Dzieki za pomoc :)

    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 2. Data: 2008-03-20 20:27:55
    Temat: Re: ksiazeczka mieszkaniowa - premia grawancyjna
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Luki wrote:
> [...]
    > mieszkania - kwiecien (dlatego nie mamy podpisanego aktu
    > notarialnego). Zgodnie z prawem nie moge ubiegac sie o premie, chyba,

    Nie wiem co się zmieniało przez ostatnie 15 lat, ale ja dostalem premię
    gwarancyjną (czy jak się to wtedy nazywało) nie będąc żonatym.
    Pewien jesteś tego co prawa?

  • 3. Data: 2008-03-20 21:06:53
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Luki wrote:

    > Czy komus (i jak) udalo sie "zmusic" bank PKO BP do wczesniejszej wyplaty
    > tej premii - po podpisaniu aktu notarialnego ale jeszcze przed slubem. Jak
    > najlepiej sprawe rozwiazac w tym momencie?

    Nie widzę związku między ślubem, a premią.

  • 4. Data: 2008-03-20 21:22:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldekk <n...@g...pl> writes:

    > Nie widzę związku między ślubem, a premią.

    Domyslam sie ze problemem nie jest brak slubu a "obcy" wspolwlasciciel
    mieszkania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-03-20 22:42:46
    Od: "Luki" <l...@e...n0sp@m.it>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" wrote:

    > Domyslam sie ze problemem nie jest brak slubu a "obcy" wspolwlasciciel
    > mieszkania.

    Dokladnie o to chodzi....

    Premia jest udzielana (...) w związku z:

    (...)

    3) nabyciem w drodze zakupu lub zamiany, własności lokalu mieszkalnego,
    stanowiącego odrębną nieruchomość, z wyjątkiem:

    a) nabycia lokalu mieszkalnego na zasadach współwłasności w częściach
    ułamkowych.

    Pozdrawiam,

    Łukasz

  • 6. Data: 2008-03-20 22:56:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Luki" <l...@e...n0sp@m.it> writes:

> [...]
    > stanowiącego odrębną nieruchomość, z wyjątkiem:
    >
    > a) nabycia lokalu mieszkalnego na zasadach współwłasności w częściach

    Rozwiazaniem jest slub (np. cywilny) wczesniej. W takiej sytuacji
    jest to zreszta korzystne rozwiazanie z wielu powodow, 350zl/mc to
    drobiazg, ale moze on byc dobrym usprawiedliwieniem.
    Uroczystosci mozna zrobic we wrzesniu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-03-21 21:36:22

    Luki <l...@e...n0sp@m.it> napisał(a):

> [...]
    > tej premii - po podpisaniu aktu notarialnego ale jeszcze przed slubem. Jak
    > najlepiej sprawe rozwiazac w tym momencie?

    Pamietaj , ze masz 90 dni na wniosek o premie po podpisaniu aktu
    notarialnego. Mozesz ubiegac sie o przelew srodkow z ksiazeczki na konto
    dewelopera po wplaceniu 50% wkladu a potem negocjowac z deweloperam zwrot
    srodkow.