  • 1. Data: 2003-05-06 07:40:13
    Temat: kreski i spacje
    Od: "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl>

    Pytanko:
    Czy jest roznica w wpisywaniu numeru konta na przelewie (np elektronicznym)
    z kreskami, spacjami albo wogole bez odstepow?
    Np W Lukasie mam po prostu pole na numer - moge je 'zagospodarowac' jak mi
    sie podoba czy musze wiedziec ze dana instytucja MUSI miec spacje i to w
    konkretnych miejscach w numerze konta (a te sie coraz powszechniej
    wydluuuuuzaja...). Na papierowych formualarzach przelwu roznie to wyglada.

    ---
    Tomek

  • 2. Data: 2003-05-06 07:51:21
    Temat: Re: kreski i spacje
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest roznica w wpisywaniu numeru konta na przelewie (np
    elektronicznym)
    > z kreskami, spacjami albo wogole bez odstepow?

    zasadniczo musisz :-( wiedziec czy jest to konto z lk (liczba kontrolna) i
    jesli nr konta ma - to powinienes wpisywac bez kresek i odstepow, jesli nie
    ma jeszcze - to zalecam osobiscie z kreskami

  • 3. Data: 2003-05-06 08:36:42
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krab wrote:
> [...]

    Najlepiej jest wpisywać dokładnie tak, jak podał bank. Czasami tylko
    trzeba usunąć spacje w numerze NRB, przy przelewie elektronicznym.
    Wyjątkiem jest PKO BP SA, ale to inna para kaloszy.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-05-06 08:47:28
    Od: "Tomasz Sitek" <p205@_NOSPAM_tlen.pl>

    > Najlepiej jest wpisywać dokładnie tak, jak podał bank. Czasami tylko
    > trzeba usunąć spacje w numerze NRB, przy przelewie elektronicznym.

    Czyli jak numer jest typu NRB to USUWAC spacje (choc Bank podaje ZE
    spacjami) ?
    Jakie konsekwencje beda przy kreskach gdzie nie powinno ich byc, albo
    dodatkowych spacjach? Przeciez prawdopodobienstwo ze KAZDY klient wpisze
    dokladnie tak samo dwudziestokilku cyfrowy numer jest zerowe, a COFANIE
    przelewow nie wypisanych dokladnie w ten sposob (lub zawierzanie jednemu
    sztywnemu algorytmowi) to niedorzecznosc. Zle mowie?

    --
    ---
    Tomek

  • 5. Data: 2003-05-06 09:24:33
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 6 May 2003 10:47:28 +0200, "Tomasz Sitek"
    <p205@_NOSPAM_tlen.pl> wrote:

    >Czyli jak numer jest typu NRB to USUWAC spacje (choc Bank podaje ZE
    >spacjami) ?

    Na pewno nr NRB bez spacji pojdzie bez problemu.
    Spacje sluza tylko latwiejszemu zapisowi w formie "userfriendly"
    i zwykle nie ma problemu z ich wprowadzaniem. Moze sie zdarzyc, ze
    system banku spacji w numerze nie obsluzy ale wtedy raczej odrzuci
    przelew juz na etapie jego wprowadzania (tak bylo kiedys np w Mutli,
    teraz juz mozna spacje wpisywac dowolnie).
    Nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem, zeby do elixiru poszly zle
    dane i przelew zostal cofniety z powodu spacji w NRB.
    Co innego jesli chodi o myslniki w starych numerach. Tu zdarzalo sie
    ze brak kreseczki powodowal zwrot.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 6. Data: 2003-05-06 09:38:14
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Tomasz Sitek wrote:
> [...]

    No więc uściślając:
    NRB ma spacje w zapisie papierowym, nie ma ich natomiast w zapisie
    elektronicznym.
    Na papierowym druku przelewu podajesz dokładnie ten numer, który masz z
    banku, a bank przyjmujący zlecenie już niech się martwi jak to wstukać
    do swojego systemu, żeby to przyjął. A przyjąć musi o ile numer konta
    jest poprawny (nie zostanie odrzucony od razu ze względu na złe cyfry
    kontrolne).
    Natomiast przy składaniu przelewu elektronicznie bank przyjmujący może
    wymagać podania numeru ze spacjami lub też jednym ciągiem znaków. Nie ma
    obawy że coś będzie nie tak - należy spróbować wprowadzić numer ze
    spacjami, a jak nie przejdzie to bez spacji; interfejs użytkownika
    powinien to przeczytać i przekazać do realizacji w prawidłowej formie,
    tzn. że jak już wprowadzisz i złożysz zlecenie to bank odpowiada za jego
    poprawną realizację.

    _Każdy_ klient na pewno nie wprowadzi poprawnie; w końcu omyłki się
    zdarzają. Ale jest jedna zasada: bank przyjmujący zlecenie musi je
    wykonać, o ile parametry dyspozycji nie powodują że jest to niemożliwe
    (np. nieistniejący numer oddziału lub błędna cyfra kontrolna). Zatem aby
    przelew doszedł bez problemu, należy podać numer w takiej formie jak
    podał bank beneficjenta; w końcu to oni mają to poprawnie zaksięgować.
    Jeśli w numerze pojawią się zbędne separatory, albo znikną właściwe - to
    bank może odrzucić przelew z automatu ze względu na nieistniejący numer
    konta.
    Powyższe nie dotyczy PKO BP ze względu na niezgodność ich formatu z NRB.

    Przelewy NRB-owskie i tak chodzą bez separatorów, jednym ciągiem
    znaków - a jak bank zleceniodawcy każe sobie podać ten numer na
    formularzu to inna sprawa.
    W przypadku starego formatu algorytm jest prosty - numer konta otrzymany
    eliksirem istnieje i jest OK, albo jest nieprawidłowy. Trudno mi
    natomiast powiedzieć, czy i w jakim zakresie banki tolerują błędy w
    separatorach przy uznaniach eliksirowych.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl