  • 1. Data: 2007-01-25 20:03:50
    Temat: kredytowanie nieruchomości obciążonej hipoteką - czy to problem?
    Od: "damniak" <m...@s...pl>

    witam
    z pewnych względów muszę sprzedać mieszkanie, które kupiłam na kredyt,
    hipoteczny. Mam w sumie osobę zainteresowaną, niemniej jednak dopiero
    upłacona została niewielka część kwoty kredytu. Jak wygląda sprawa sprzedaży
    takiej nieruchomości osobie, która chce również wziąć kredyt na zakup tej
    nieruchomości. Oczywiście środki ze sprzedaży nieruchomości mam zamiar w
    całości przeznaczyć na spłatę zaciągniętego kredytu, przez co Dział IV KW,
    gdzie wpisana jest hipoteka obciążająca nieruchomość zostanie wyczyszczone.
    Jak banki patrzą na takie transakcje? Czy istnieje możliwość kredytowania
    takich operacji i jak wygląda to w praktyce (technicznie) - co należy zrobić
    najpierw, co potem. Nie wyobrazam sobie czekać aż upłacę kredyt w całości,
    żeby wyczyścić hipoteki i dopiero potem sprzedawać nieruchomość.
    Podzielcie się swoimi uwagami, jak najlepiej postąpić???
    pozdrawiam
    Martha

  • 2. Data: 2007-01-25 20:17:28
    Od: "marko" <x...@c...pl>

    "damniak" <m...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > zakup tej nieruchomości. [...]
    > Podzielcie się swoimi uwagami, jak najlepiej postąpić???

    Najlepiej porozmawiac z bankiem, ktory w tej chwili jest wpisany na
    hipoteke. Moze zgodzi sie na przejecie dlugu?

  • 3. Data: 2007-01-25 20:22:06
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Podzielcie się swoimi uwagami, jak najlepiej post?pić???

    Jest kilka mozliwosci.

    1. Dla ciebie najprosciej jest, aby kupujacy wzial na siebie kredyt,
    wiec powinien porozmawiac z twoim bankiem w celu cesji kredytu. Jesli
    bedzie wiarygodny to dostanie to bez problemu.

    2. Kupujacy bierze kredyt pod inne zabezpieczenie (ubezpieczenie ?) i
    spłaca twój bank potem ciebie, a nastepnie zmienia zabezpieczenie pod
    twoje mieszkanie ...

    3. Kupujacy spłaca twój bank i ciebie za gotówkę :)))) Tylko kto przy
    zdrowych zmysłach z taką kasą kupowałby więzienie w bloku.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-01-25 20:22:45
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Jak wygląda sprawa sprzedaży
    > takiej nieruchomości osobie, która chce również wziąć kredyt na zakup tej
    > nieruchomości.

    mozliwosci sa dwie:
    1. kupujacy przejmuje Twoj kredyt (musi wyrazic na to zgode bank w
    ktorym go zaciagnelas = zbada jego zdolnosc kredytowa)
    2. kupujacy zaciagnie kredyt w innym banku, splaci Twoj kredyt, a reszte
    kasy przeleje Ci na konto

    ad. 1
    zwykle nowe kredyty maja lepsze warunki niz zaciagane jakis czas temu
    czyli rozwiazanie to jest niekorzystne dla kupujacego, ale jest
    korzystne dla sprzedajacego, gdyz nie zaplaci prowizji od wczesniejszej
    splaty kredytu (w wiekszosci bankow taka prowizja wystepuje - sprawdz)

    ad. 2
    to rozwiazanie jest lepsze dla kupujacego, bo dostanie kredyt na
    lepszych warunkach, a sprzedajacy zaplaci prowizje od wczesniejszej splaty

    generalnie czesciej stosowane jest to drugie rozwiazanie, gdyz nie
    mozesz zmusic kupujacego, aby przejal Twoj kredyt

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-01-25 22:10:34
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go zaciagnelas = zbada jego zdolnosc kredytowa)
    > 2. kupujacy zaciagnie kredyt w innym banku, splaci Twoj kredyt, a reszte

    Polecam rozwiązanie nr 2. To standardowa procedura - nie będziesz miał z tym
    żadnego problemu..