  • 1. Data: 2005-05-25 21:36:42
    Temat: kredyt hipoteczny - wpis banku w hipotece nieruchomosci - jest obowiazkowy? ;-)
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Witam,
    Przyszlo mi do glowy ze banki zachecaja klientow do jak najszybszego wpisu
    banku do KW nieruchomosci (do dzialu mowiacego o obciazeniach hipoteki). Po
    tym czasie obnizaja oprocentowanie, rezygnuja z ubezpieczenia kredytu itp.
    Pytanie: co sie dzieje jesli nie wpiszemy banku do hipoteki? Zgadzajac sie
    oczywiscie na owe wyzsze koszty obslugi kredytu.
    Bo czy nie jest tak ze wpisujac bank do hipoteki dajemy mu latwosc
    egzekucji? I tak jestem na slabszej pozycji niz BANK, a obciazajac hipoteke
    staje sie po prostu bezbronny.
    Czy sa banki w ktorych mozna zrezygnowac z hipoteki za cene np wyzszego
    ubezpieczenia? Ale wtedy pewnie nie jest to kredyt "hipoteczny" tylko
    konsumpcyjny z 3-krotnie wyzszymi odsetkami?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-26 05:47:04
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2005 23:36:42 +0200, tarpan <t...@i...pl>
    napisał:

> [...]
    > ubezpieczenia? Ale wtedy pewnie nie jest to kredyt "hipoteczny" tylko
    > konsumpcyjny z 3-krotnie wyzszymi odsetkami?

    w umowie masz opisane konsekwencje nie wpisania banku do hipoteki.
    Najczęściej jest to natychmiastowe postawienie kredytu w stan
    wymagalności. Hipoteka hjest podstawowym zabezpieczeniem kredytu.
    Zresztą na swoje pytanie odpowiedziałeś sam. Ponadto podejrzewam, że zaden
    bank nie udzieli Ci kredytu konsumpcyjnego na okres 20- 30 lat bez
    poręczycieli, zastawów itp. O kosztach to już wole nie myśleć.
    Pozdrawiam
    Zbyszek