  • 1. Data: 2005-05-26 07:40:55
    Temat: BIK, aktualizacja
    Od: zep <k...@N...pl>

    Witam,
    Gorąca prośba do Szanowych Grupowiczów o wskazanie drogi :)

    Jakiś czas temu (2002-2003) niestety miałem zaćmienie osobowościowe i
    zrobiłem sobie krzywdę limitem kredytowym w ROR na niewielką kwote. Nie
    wdając się w szczegóły sprawa trafiła do widykacji - pod koniec 2003
    całość została jednorazowo spłacona wraz z należnymi odsetkami.
    Oczywiście pozostał ślad w BIK-u.

    Na początku 2004 wysłałem do KB (tego banku dotyczyła w/w sprawa) pismo
    informujące o fakcie spłaty zadłużenia i prośbie o aktualizacje danych w
    BIK-u. Niestety do dnia dzisiejszego (ponad rok) żadne działania tego
    typu ze strony KB nie były podjęte (jak wynika z raportu konsumenckiego,
    który sobie ostatnio zamówiłem - nadal figuruje owa kwota jako
    zobowiązania kredytowe)

    I teraz pytanko - czy i w jaki sposób w miare skutecznie mógłbym się
    domagać tejże aktualizacji?

    ::
    zdróweczko
    Krzysiek.

  • 2. Data: 2005-05-26 18:27:37
    Temat: Re: BIK, aktualizacja
    Od: "Dawid Dziobek" <e...@h...pl>

    Ale jaka ma być ta aktualizacja ?? Jeżeli kredyt nie był spłacany
    "sumiennie" wówczas taka informacja trafia do BIK`u również informacja o
    zamknięciu kredytu znajduje się w biurze informacji kredytowej. nie można
    usunąć lub zmienić już tych danych ( historii nie da się poprawić) jeżeli w
    innym banku jest odmowa udzielenia kredytu, to prawdopodobnie jest ona na
    podstawie informacji, że kredyt nie był poprawnie spłacany a nie na
    podstawie informacji, że nie został spłacony. Więc nie jest tylko ważne czy
    kredyt jest spłacony ale jak był spłacany.

  • 3. Data: 2005-05-26 19:40:42
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2005 09:40:55 +0200,
    osoba podpisana: zep <k...@N...pl>
    napisała:
    [..]
    > który sobie ostatnio zamówiłem - nadal figuruje owa kwota jako
    > zobowiązania kredytowe)
    To znaczy ?
    Czy figuruje że kwota zobowiązań jest w tej chwili taka, czy też
    figuruje, że najgorszy status płatności jest ..., ale że kredyt jest
    spłacony ?

    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...

  • 4. Data: 2005-05-26 20:32:42
    Od: zep <k...@N...pl>

    Kamil Jonca napisał(a):
    > Czy figuruje że kwota zobowiązań jest w tej chwili taka, czy też
    > figuruje, że najgorszy status płatności jest ..., ale że kredyt jest
    > spłacony ?

    Dzięki piękne za zainteresowanie.
    Odpowiadając na oba pytanbia.
    a). (Dawid) rozumiem, tyle że mierzi mnie fakt, że status jest nadal
    taki jakbym miał ten kredyt nie spłacony
    b). (Kamil) jak wyżej :)

    Ogólnie skutkuje to tym, że od 2 lat biore różnego rodzaju raty "na
    rodziców" - generalnie kredyty konsumeckie w kwotach rzędu 3k, 7k, i
    często 1k. Oczywiście spłacane jak igła, przez co rodzice są "złotymi
    klientami" dla różnego rodzaju instytucji finansowych.

    Moje pytanie nie wynika z potrzeby "mieszania w systemie" - interesuje
    mnie jedynie fakt, czy jako osoba która miała lekkie potknięcie (linia
    kredytowa na 2k w KB) ma szanse w tym kraju na wyjście na prostę pod
    kątem wiarygodności - co, mając na uwadze szeroką wiedzę osób
    odwiedzających Grupę - mam nadzieje sobie uświadomić :)

    ::
    zdróweczko
    Krzysiek.

  • 5. Data: 2005-05-26 20:53:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2005 22:32:42 +0200,
    osoba podpisana: zep <k...@N...pl>
    napisała:

    > Dzięki piękne za zainteresowanie.
    > Odpowiadając na oba pytanbia.
    > a). (Dawid) rozumiem, tyle że mierzi mnie fakt, że status jest nadal
    > taki jakbym miał ten kredyt nie spłacony
    > b). (Kamil) jak wyżej :)
    Czyli rozumiem, że we fragmencie dane o rachunku nie masz daty
    zamknięcia i figuruje on jako otwarty.
    No cóż ponieważ nie poniosłeś żadnej straty (==odmowa udzielenia
    kredytu albo też udzielenie kredytu na gorszych warunkach) to jedyne co
    możesz zrobić to żądanie sprostowania swoich danych na podstawie ODO,
    dodatkowo w piśmie żądaniem trzeba będzie zagrozić jakimś GINB-em czy
    GIODO, niestety innego wyjścian nie widzę :-(
    Oczywiście na piśmie poleconym do banku.

    [...]
> [...]
    > kątem wiarygodności - co, mając na uwadze szeroką wiedzę osób
    > odwiedzających Grupę - mam nadzieje sobie uświadomić :)
    IIRC dane o "złych" kredytach są trzymane w BIK przez 7 lat.
    Więc nawet jak to wyprosutją to musisz odczekać. (Chyba że już tyle od
    zamknięcia r-ku minęło).
    kj

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej

  • 6. Data: 2005-05-26 21:00:15
    Od: zep <k...@N...pl>

    > Czyli rozumiem, że we fragmencie dane o rachunku nie masz daty
    > zamknięcia i figuruje on jako otwarty.
    >[...]

    Biorąc pod uwagę powyższe można założyć odniesienie straty = odmowa
    udzielenia kredytu w ROR w MultiBanku)
    No i dziękuje za info - tak kombinowałem że pewnie pismo do KB z infem
    że kopia idzie do jakiejś instytucji "nadrzędniej" może odnieść wymagany
    skutek.

    > IIRC dane o "złych" kredytach są trzymane w BIK przez 7 lat.
    > Więc nawet jak to wyprosutją to musisz odczekać. (Chyba że już tyle od
    > zamknięcia r-ku minęło).

    Tego byłem świadom - niestety trzeba płacić za błędy spowodowane własną
    głupotą.
    Pytanko jedynie - czy jakakolwiek rozmowa "face2face" z osobą mogącą
    podejmować decyzje kredytowe (przy założeniu że będę miał papier z KB
    stanowiący o fakcie spłaty zaległego kredytu) odniesie jakikolwiek skutek?

    ::
    zdrówko
    Krzysiek.

  • 7. Data: 2005-05-26 21:16:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2005 23:00:15 +0200,
    osoba podpisana: zep <k...@N...pl>
    napisała:

    > Biorąc pod uwagę powyższe można założyć odniesienie straty = odmowa
    > udzielenia kredytu w ROR w MultiBanku)
    I masz w odmowie, że to z powodu BIK ?
    [..]

> [...]
    > podejmować decyzje kredytowe (przy założeniu że będę miał papier z KB
    > stanowiący o fakcie spłaty zaległego kredytu) odniesie jakikolwiek skutek?
    To zależy - w niektórych bankach przyznawanie kredytu jest
    zautomatyzowane i raczej nie bedzie im się chciało zmieniać procedury.
    W innych mniej i można powalczyć, podobnie jak w przypadku np. kredytów
    hipotecznych - tu banki są najbardziej "elastyczne" W każdym razie
    dołączenie (kopii) takiego pisemka nie zaszkodzi.
    No i raczej nie licz na rozmowę face2face - jeśli już to właśnie załącz
    takie pisemko.
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Talk sense to a fool and he calls you foolish.

  • 8. Data: 2005-05-26 21:27:05
    Od: zep <k...@N...pl>

    > I masz w odmowie, że to z powodu BIK ?

    Tak - dokładnie, Pani dysponentka powiedziała to wprost.

    > hipotecznych - tu banki są najbardziej "elastyczne" W każdym razie
    > dołączenie (kopii) takiego pisemka nie zaszkodzi.

    Aktualnie moja aktywność wynika z chęci wzięcia kredytu na autko, przy
    wpłacie rzędu 30% - dlatego lekko się martwie.. no ew. znów "na
    rodziców" :)

    ::
    zdrówko
    Krzysiek.

  • 9. Data: 2005-05-27 08:24:13
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "zep" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Aktualnie moja aktywność wynika z chęci wzięcia kredytu na autko, przy
    > wpłacie rzędu 30% - dlatego lekko się martwie.. no ew. znów "na
    > rodziców" :)

    mysle, ze to jest jakby inna sytuacja i jest duza szansa, ze taki kredyt na
    siebie dostaniesz
    jesli odmowi ci jeden diler - idz do innego :-)