  • 21. Data: 2006-11-10 18:58:26
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w mBanku - jak obniżyć o 1% ?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-11-10 12:00, osobnik Jacek Popławski stwierdził, iż:
    > OK, ale we Wrocławiu to potrwa chyba dłużej.

    Nie. Księga elektroniczna - od ręki, jeśli nie jest zmigrowana, to maks
    2 dni.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 22. Data: 2006-11-10 20:57:42
    Od: "Jotka" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > mBank w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej
    > "ubezpiecza kredyt" zwiększając oprocentowanie o 1%, jakie czynności
    > należy wykonać, by to oprocentowanie potem o ten 1% obniżyć?

    Z mojego doświadczenia:
    po okresie koniecznym na wprowadzenie wpisu do hipoteki bieżesz odpis z
    księgi i tenże zanosisz do banku. Tyle. Sąd pewnie wysyła do banku ale zanim
    dotrze do odpowiedniej komórki w banku to się na kilka okresów
    rozliczeniowych o podwyższonym oprocentowaniu załapiesz.

    J.

  • 23. Data: 2006-11-11 13:53:34
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Jacek Popławski napisal dnia 2006-11-10 11:00:
    > mBank w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej
    > "ubezpiecza kredyt" zwiększając oprocentowanie o 1%, jakie czynności
    > należy wykonać, by to oprocentowanie potem o ten 1% obniżyć?

    Tzw ubezpieczenie pomostowe jest stosowane chyba przez każdy bank udzielający
    kredytów hipotecznych...

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."

  • 24. Data: 2006-11-13 19:24:46
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "matlbr" <m...@N...com> wrote in message

    > Musisz, po tym jak dostaniesz zawiadomienie z sądu o wpisie hipoteki do
    > KW, musisz złożyć wniosek o odpis z tej księgki, wnieść opłatę w wysokości
    > 30 PLN i poczekać ze dwa miesiące. Potem taki odpis zanosisz do oddziału
    > banku i wtedy to jest dla nich podstawą do obniżenia oprocentowania.
    > Przerabiałem to niedawno z multibankiem.

    W wawie jak KW jest w bazie danych to odpis dostajesz od rekiw ciagu paru
    minut.

  • 25. Data: 2006-11-23 17:16:53
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Widze, ze nabrales sie na kredyt w mbanku.
    U mnie wyglada to tak.
    Stanowczo odradzam kredyt hipoteczny w mBanku.
    Podisalem umowe 15 maja i do dzis podniesli oproceentowanie 3 razy po 0.3.
    Za kazdym razem z tego samego powodu czyli poglebiajaca sie inflacja w
    Szwajcarii. Oczywiscie nie ma to nic wspolnego z rzeczywistoscia. Jak bralem
    kredyt w maju LIBOR 3M dla franka wynosil 1.4 dzis wynosi ok .1.9 czyli
    roznica jest 0.5, a mi podniesli o 0.9 oprocentowanie. Za kazdym razem kiedy
    do nich dzwonie niczego sie nie mozna dowiedziec. Zadnych kompetentnych osob
    do ugielenia info. Poprostu wysylaja klienta na "drzewo". Nigdy wiecej
    kredytu w mbanku. Nigdy wiecej oprocentowanie regulowanego przez zarzad
    banku jak to jest w manku. Prosze sie bardzo mocno zastanowic nad kredytem w
    mbanku. Ja juz takiego bledu napewno nie popelnie.

  • 26. Data: 2006-11-24 10:30:09
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Jarek Dukat napisał(a):
    > Jacek, chyba nikt nie napisal Ci o jednej istotnej rzeczy. Po tym jak z
    > sadu dostaniesz zawiadomienie o wpisaniu hipoteki do KW,

    Na razie jestem na tym etapie. Nie wiem czy czekać dalej czy do nich
    dzwonić? Akt notarialny podpisałem na początku września.

  • 27. Data: 2006-11-24 12:54:21
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku jak to jest w manku. Prosze sie bardzo mocno zastanowic nad kredytem w
    > mbanku. Ja juz takiego bledu napewno nie popelnie.

    No cóż, widziały gały co brały. Też się zastanawiałem nad kredytem
    w mBanku ale te zasady ustalani oprocentowanie mnie odstraszyły.
    A tak na marginesie to od września w mBanku kredyty udzielane
    są również na zasadzie LIBOR + marża, tyle że ich oferta z bardzo
    dobrej stała się średnią.

    PS.
    Sprawdź czy w porównaniu z innymi bankami łącznie i tak nie wychodzi
    Ci najgorzej - mBank miał wtedy sporo niższe oprocentowania od
    rynkowych.

  • 28. Data: 2006-11-25 12:20:06
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Ja tez w czesci przewidzialem ta sytuacje, ale nie jako bylo zmuszony wziasc
    u nich kredyt.
    Nic ich nie usprawiedliwia, ze moga sobie podnosci oprcenotwanie jak im sie
    podoba.

  • 29. Data: 2006-11-25 12:50:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Nov 2006 13:20:06 +0100, "Mariusz" <m...@p...fm>
    wklepał(-a):

    >Ja tez w czesci przewidzialem ta sytuacje, ale nie jako bylo zmuszony wziasc
    >u nich kredyt.

    Ktoś ci przystawił pistolet do głowy i kazał złożyć podpis?

  • 30. Data: 2006-11-25 12:54:39
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Jacek Popławski wrote:

    > Na razie jestem na tym etapie. Nie wiem czy czekać dalej czy do nich
    > dzwonić? Akt notarialny podpisałem na początku września.

    Nie jest istotne kiedy podpisales akt notarialny, tylko kiedy dostales
    zawiadomienie z sadu o wpisaniu hipoteki do KW. Wpis w banku z mojego
    doswiadczenia uprawomocnia sie po ok 3 tygodniach od tego zawiadomienia.
    Jesli minely juz 2 lub 3 tygodnie od tego, to zadzwon do banku i upewnij
    sie czy wpis na pewno jest juz prawomocny. Jesli bedzie, to zasuwaj do
    sadu po odpis KW i zanies go do banku zanim zaplacisz nastepna rate. Po
    pierwszej splacie od dostarczenia odpisu powinni Ci obnizyc %.

    Pozdr.
    Jarek