  • 1. Data: 2006-11-10 10:00:00
    Temat: kredyt hipoteczny w mBanku - jak obniżyć o 1% ?
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    mBank w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej
    "ubezpiecza kredyt" zwiększając oprocentowanie o 1%, jakie czynności
    należy wykonać, by to oprocentowanie potem o ten 1% obniżyć?

  • 2. Data: 2006-11-10 10:01:16
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w mBanku - jak obniżyć o 1% ?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > mBank w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej
    > "ubezpiecza kredyt" zwiększając oprocentowanie o 1%, jakie czynności
    > należy wykonać, by to oprocentowanie potem o ten 1% obniżyć?

    chyba sam sobie odp.
    jak zostanie dokonany wpis hipoteki do KW to tego dodatkowego 1% bank
    nie bedzie juz pobieral

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-11-10 10:06:31
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    RobertS napisał(a):

    > chyba sam sobie odp.
    > jak zostanie dokonany wpis hipoteki do KW to tego dodatkowego 1% bank
    > nie bedzie juz pobieral

    Nie. Czy bank każdego dnia sprawdza ten wpis?

  • 4. Data: 2006-11-10 10:26:41
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > Nie. Czy bank każdego dnia sprawdza ten wpis?

    Nie sprawdza. Sąd zawiadomi pisemnie strony /bank, Ty/, że
    nieruchomość zostało obciążona hipoteką - wpis do KW. Jedyne co
    moższe zrobić to pójść do sądu z pismem, w którym wnioskuesz o
    przyśpieszenie wpisu - mogą prześpieszyć, albo nie /raczej 2
    możliwość/. Powinieneś podać uzasadnienie. Pismo piszesz na
    Prezesa Sądu.

    pozdrawiam,
    MARIO

  • 5. Data: 2006-11-10 10:29:53
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Mario napisał(a):
    > Nie sprawdza. Sąd zawiadomi pisemnie strony /bank, Ty/, że
    > nieruchomość zostało obciążona hipoteką - wpis do KW. Jedyne co

    Czyli nic w banku robić nie muszę? Na pewno?

  • 6. Data: 2006-11-10 10:52:54
    Od: matlbr <m...@N...com>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Czyli nic w banku robić nie muszę? Na pewno?

    Musisz, po tym jak dostaniesz zawiadomienie z sądu o wpisie hipoteki do
    KW, musisz złożyć wniosek o odpis z tej księgki, wnieść opłatę w
    wysokości 30 PLN i poczekać ze dwa miesiące. Potem taki odpis zanosisz
    do oddziału banku i wtedy to jest dla nich podstawą do obniżenia
    oprocentowania. Przerabiałem to niedawno z multibankiem.

    Pozdrawiam
    M.

  • 7. Data: 2006-11-10 10:57:02
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    matlbr napisał(a):
    > Musisz, po tym jak dostaniesz zawiadomienie z sądu o wpisie hipoteki do

    Na jaki adres dostałeś to zawiadomienie i skąd sąd wiedział, że ma
    wybrać ten adres?

> [...]
    > do oddziału banku i wtedy to jest dla nich podstawą do obniżenia
    > oprocentowania. Przerabiałem to niedawno z multibankiem.

    Dzięki za konkretną i pomocną odpowiedź.

  • 8. Data: 2006-11-10 10:58:18
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    matlbr wrote:

> [...]
    > do oddziału banku i wtedy to jest dla nich podstawą do obniżenia
    > oprocentowania. Przerabiałem to niedawno z multibankiem.

    Eee no bez jaj... Ja w Gdańsku na odpis czekałem tydzień, przyszedł
    pocztą. Gdybym miał czas to mógłbym odebrać odpis osobiście w sądzie 2
    dni po złożeniu wniosku.

    Poza tym się zgadza. Dostajesz zawiadomienie z sądu, idziesz do sądu po
    odpis, odpis zanosisz do banku.

    Karol

  • 9. Data: 2006-11-10 11:00:30
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Karol S napisał(a):
    > Eee no bez jaj... Ja w Gdańsku na odpis czekałem tydzień, przyszedł
    > pocztą. Gdybym miał czas to mógłbym odebrać odpis osobiście w sądzie 2
    > dni po złożeniu wniosku.

    OK, ale we Wrocławiu to potrwa chyba dłużej.

  • 10. Data: 2006-11-10 11:11:40
    Od: matlbr <m...@N...com>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > OK, ale we Wrocławiu to potrwa chyba dłużej.

    Z jajami właśnie, w Bielsku-Białej trwa to niebotycznie długo, mój
    kolega kupił mieszkanie w lipcu tego roku i do tego momentu dostał tylko
    informacje o założonej KW, teraz grzecznie czeka na wpis hipoteki.

    --
    Pozdr.
    M.