  • 1. Data: 2004-09-13 07:21:06
    Temat: [kredyt hipoteczny] Artykul na www.bankier.pl - gdzie tu hak?
    Od: "Charczenko" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przegladajac dzisiaj Bankiera natknalem sie na artykul o metodzie zmniejszenia
    odsetek kredytu hipotecznego:
    http://www.bankier.pl/fo/article.html?article_id=119
    8784&type_id=1&order=priority&priority=2-20

    Jako ze posiadam kredyt hipoteczny jestem zywo zainteresowany tematem
    aczkolwiek jako osobnik twardo stapajacy po ziemi wiem ze za darmo to mozna
    najwyzej (w promocji) zostac wymasowanym bejzbolem po plecach przez krotko
    ostrzynego sportowca w dresach ktorych pelno jest teraz na naszych
    blokowiskach. Pytanie zatem brzmi:
    - jak to tak naprawde dziala? bo jakos nie do konca moge ogarnac mechanizm
    dzialania tego rozwiazania...
    - gdzie tkwi, jak wielki i jak ostry jest haczyk?

    Pozdrowienia
    Charczenko

  • 2. Data: 2004-09-13 07:49:41
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Charczenko" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ci3hp2$etj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > dzialania tego rozwiazania...
    > - gdzie tkwi, jak wielki i jak ostry jest haczyk?

    Wszystko jest ok. Pod warunkiem jednakze, iz zaoszczedzona kwote jestes w
    stanie caly czas inwestowac ze stopa zwrotu wyzsza niz wysokosc odsetek od
    kredytu. Ale to przeciez nic nowego. pamietam czasy, gdy ludzie brali
    kredyty, by kupowac akcje podczas hossy 1993 roku. Szkoda, ze autor artykulu
    nie wskazal miejsca, gdzie mozna osiagnac dochod przewyzszajacy odsetki od
    kredytu :)

    Malin

  • 3. Data: 2004-09-13 08:16:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

> [...]
    >nie wskazal miejsca, gdzie mozna osiagnac dochod przewyzszajacy odsetki od

    zacytuje jeden komentarz spod tekstu:
    "hmm każdy sposób jest dobry żeby z klienta wycisnąc trochę gotówki:)
    pomysłowosć "doradców" finansowych jak widać nie zna granic"

    nie ma tu zadnych czarow, jest natomiast niepotrzebne dorabianie
    ideologii do banalnej sprawy i zonglowanie liczbami w taki sposob, aby
    oddzialywac na emocje.

    :-)

    G.

  • 4. Data: 2004-09-13 08:36:57
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    artykulu
    > nie wskazal miejsca, gdzie mozna osiagnac dochod przewyzszajacy odsetki od

    Nie wgłębiałem się zbytnio ale chyba założenia w artykule były że zamiast
    szybciej spłacać kredyt oprocentowany 10% lepiej inwestować na 7%.
    Wydaje mi się że cały błąd obliczenia to różnica między ratą stałą a
    malejącą.
    Wg założenie przez 150 miesięcy należy tą różnicę inwestować, tylko że ta
    różnica w ciągu tego czasu się zmniejsza a nie jak było w założeniach cały
    czas wynosi tyle samo.
    Obecnie jest jeszcze podatek belkowy który jeszcze bardziej zmniejsza
    opłacalność takich manipulacji.

    pozdr axell

  • 5. Data: 2004-09-13 11:31:32
    Od: "Gosi@" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Charczenko" napisał w wiadomości:

    Jako ze posiadam kredyt hipoteczny ...........

    sorki a w jakim banku masz ten kredyt? zadowolony jestes? ja niedlugo tez
    zamierzam miec kredyt na glowie :-( i zastanawaim sie jaki i w jakim banku
    :-)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-09-13 15:20:37
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Charczenko wrote:

    > - jak to tak naprawde dziala? bo jakos nie do konca moge ogarnac mechanizm
    > dzialania tego rozwiazania...

    To poczytaj o mPlanie - zasada podobna, tzn. jesli masz jakies nadwyzki
    finansowe to niech one pracuja. W mPlanie pracuja przez "nienaliczanie
    oprocentowania", ale efekt koncowy jest ten sam - placisz odsetki tylko
    od pieniedzy ktorych faktycznie nie masz i ktore musiales pozyczyc od banku.

    http://www.mbank.com.pl/oferta/kredyty/mplan/

    Miko