  • 1. Data: 2003-06-25 12:36:46
    Temat: kr.mieszk. - pojawił się błąd - wysłałem ponownie
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    Witajcie,
    Mam zamiar wziąść kredyt 225tysPLN na 25lat. Mieszkanko nowe za 250tysPLN,
    więc wkład własny 10%. Czy jedynie oferta PKOBP spełnia te warunki (niski
    wkłąd własny) czy jest inna alternatywa. Dla tak skonstruowanego kredytu
    zaproponowano mi:
    1. Oprocentowanie :8,02%, co daje ratę około 1750PLN
    2. Ubezpieczenie wkładu własnego 3,5% brakującej kwoty do 20%, czyli 875PLN -
    na 5 lat
    3. Prowizja: 0,6% , czyli 1500PLN
    4. Ubezpieczenie spłaty kredytu do zcasu ustanowienia KW i wpisu do niej
    hipoteki na bank: 0,066% miesięcznie czyli 148,5PLN.
    5.Weksel: 225PLN
    6. Ubezpieczenie mieszkania: kwota zależy od T.U.

    Podsumowanie:
    Otrzymam 225tysPLN, zapłace za tą "przyjemność" około 2600PLN i będę spłacał
    około 1900PLN do czasu ustanowienia hipoteki (w Wawie około 1roku), a później
    około 1750PLN.

    Czy to jedyne rozwiązanie dla mnie - poradźcie.

  • 2. Data: 2003-06-25 14:04:41
    Temat: Re: kr.mieszk. - pojawił się błąd - wysłałem ponownie
    Od: "Nina" <_...@g...pl>

    > Mam zamiar wziąść kredyt 225tysPLN na 25lat. Mieszkanko nowe za 250tysPLN,
    > więc wkład własny 10%. Czy jedynie oferta PKOBP spełnia te warunki (niski
    > wkłąd własny) czy jest inna alternatywa.

    Sprawdz Multibank (5% wkladu wlasnego) i Millennium (jezeli nie
    przekroczyles pewnego pulapu wiekowego wklad wlasny 10%).

    pozdrawiam

    Nina

  • 3. Data: 2003-06-25 17:44:09
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > około 1750PLN.
    >
    > Czy to jedyne rozwiązanie dla mnie - poradźcie.

    W Kredyt Banku dostaniesz
    1. Oprocentowanie WIBOR3M+1,5% = 6,85% (w lipcu)
    2. Ubezpieczenie wkładu własnego 3,5% brakującej kwoty do 20%, na 3 lata
    3. Prowizja: 0,9%
    4. Ubezpieczenie spłaty kredytu do czasu ustanowienia KW i wpisu do niej
    hipoteki na bank: 0,07% miesięcznie.
    5. Ubezpieczenie na życie (płaci Bank)

    Policz gdzie lepiej. Na oko w KB. Pozdrowienia Tensor1.

  • 4. Data: 2003-06-25 17:49:36
    Od: t...@p...onet.pl

    > Sprawdz Multibank (5% wkladu wlasnego) i Millennium (jezeli nie
    > przekroczyles pewnego pulapu wiekowego wklad wlasny 10%).
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Nina

    Sprawdz najpierw czy w tych bankach (Multibank, Millenium) oprocentowanie jest
    ustalane o tzw. stawkę bazową (zmienianą przez Prezesa). Jeżeli tak to omijaj
    te banki z daleka. Jeżeli nie wiesz dlaczego to poczytaj grupę. Tensor1.

  • 5. Data: 2003-06-26 08:44:17
    Od: Adam Obszynski <a...@f...pl>

> [...]
    >około 1750PLN.
    >Czy to jedyne rozwiązanie dla mnie - poradźcie.

    IMHO to nic lepszego nie znajdziesz... przynajmniej jeszcze w styczniu
    tylko ten bank byl realny. LG i GE odpadly w przedbiegach.

    Cala reszta rowniez odpadala... bo okazywalo sie ze poza marketingiem to tak
    naprawde nie ma dobrej oferty albo 5% wkladu wlasnego to za malo....

    W PKO BP sie udalo.

    Ja mialem jeszcze jeden problem. Mozliwosc splaty okolo 40% kredytu w 2gim
    roku oszczedzania. W takim np. GE zostaniesz potraktowany oplata za
    wczesniejsza splate. Bralem w PLN. Kwota prawie identyczna.

    Jeszcze raz polecam.

    Ja bralem w I/o Warszawa.
    Kilka osob z mojej budowy rowniez tam bralo.

    \_/
    mo0! ( _ ) -(_)-
    ~O o~__ / \
    (._.)_|\
    ________|_|_|_____
    CCIE #8557

  • 6. Data: 2003-06-26 09:50:04
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Obszynski" <a...@f...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO to nic lepszego nie znajdziesz... przynajmniej jeszcze w styczniu
    > tylko ten bank byl realny. LG i GE odpadly w przedbiegach.
    Od stycznia duzo wody w wisle uplynelo (nie chodzi mi o oferty promocyjne) i
    sporo bankow daje obecnie kredyty gdy wklad wlasny jest ponizej 20%.
    KB ma ogolnie dobra oferte. Od poczatku maja jest mozliwosc wziecia kredytu
    gdy wklad wlasny < 20%.
    Szczegoly opisywalem juz ja i Tensor, wychodzi taniej niz w PKO BP bo licza
    sobie dla takiej sytuacji nizsza marze 1,5 p.p , a w PKO BP jest jak napisal
    zainteresowany kolega 1,8 p.p.
    Reszta jest podobna. Ale KB jest bardziej elastyczny jesli chodzi o zmiany
    oprocentowania.

    > Ja mialem jeszcze jeden problem. Mozliwosc splaty okolo 40% kredytu w 2gim
    > roku oszczedzania. W takim np. GE zostaniesz potraktowany oplata za
    > wczesniejsza splate.

    A skad wiesz ze za te 1-2 PKO BP nie potraktuje cie wczesniejsza splata?
    masz to jasno napisane w umowie? Czy jest odwolanie do TOiP? w KB umiescili
    na moj wniosek taki zapis w umowie, wiec na pewno nie zaplace. Czy PKO BP
    jest tali elastyczny?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2003-06-26 11:32:42
    Temat: Re: kr.mieszk. - pojawił się bł?d - wysłałem ponownie
    Od: Adam Obszynski <a...@f...pl>

> [...]
    >zainteresowany kolega 1,8 p.p.
    >Reszta jest podobna. Ale KB jest bardziej elastyczny jesli chodzi o zmiany

    To wszystko jest to wynegocjowania... mi wyszlo troche mniej 8-)

    Mam taki zapis w umowie.

    \_/
    mo0! ( _ ) -(_)-
    ~O o~__ / \
    (._.)_|\
    ________|_|_|_____
    CCIE #8557

  • 8. Data: 2003-06-26 12:01:38
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Uzytkownik "Adam Obszynski" <a...@f...pl> napisal w wiadomosci

    > To wszystko jest to wynegocjowania... mi wyszlo troche mniej 8-)
    Czyli marza 1,78 p.p

  • 9. Data: 2003-06-27 07:51:47
    Od: s...@b...pl

    W grudniu tamtego roku chciałem wziąć kredyt mieszkaniowy w PKO BP
    Ostatecznie wziąłem w KB a powodem nie były pieniądze ale warunek
    który postawiło PKO BP.
    Okazuje się jeśli tylko jeden z małżonków pracuje a drugi zajmuje się
    wychowaniem dzieci to PKO BP wymaga dodatkowej osoby do poręczenia
    kredytu. Nie miało znaczenia dla nich to że miałem u nich od dawna
    złotekonto (ponad 6 tys./mc) i zdolność kredytowa kilkakrotnie przewyższa
    wymaganą. Polisę ubezpieczenia na życie bank uznał za niepotrzebną.

    Zapytaj się czy jak twoja żona urodzi dziecko i będzie chciała pójść na urlop
    wychowawczy to czy nie będziesz musiał szukać jakiś dodatkowych
    zabezpieczeń kredytu. Znalezienie kogoś kto poręczy taki kredyt
    nie jest takie proste tym bardziej że osoba która poręcza nie będzie mogła
    sama wziąć kredytu mieszkaniowego przez następne 25 lat.

  • 10. Data: 2003-06-30 12:43:26
    Od: Adam Obszynski <a...@f...pl>

    >zmiany

    >Czyli marza 1,78 p.p