  • 1. Data: 2006-08-03 19:04:07
    Temat: konto + dzialalnosci gospodarcza
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam,
    wlasnie rejestruje dzialalnosc gospodarcza i potrzebuje zalozyc konto,
    jakie polecacie ?
    szukam takie aby bylo jak najtansze a zarazem jak najlepsze jesli chodzi o
    oferte m.in zabezpieczenie tokenem, bezplatne przelewy do ZUS itd, placowka
    w miescie ( zeby to nie bylo glownie e-konto) chyba ze te e-konta zdaja
    egzamin,
    (wplacanie pieniedzy?).
    miasto koszalin pozdawiam
    za kazda podpowiedz lub sugestie dziekuje

  • 2. Data: 2006-08-03 19:16:14
    Temat: Re: konto + dzialalnosci gospodarcza
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (wplacanie pieniedzy?).
    > miasto koszalin pozdawiam
    > za kazda podpowiedz lub sugestie dziekuje

    przy otwieraniu DG zalozylem konto w mBanku,
    bylo ok, dopoki nie potrzeba bylo dodatkowych rzeczy (wplata kasy,
    szybkie uzyskanie potwierdzenia przelewu),
    w mBanku wkurzaly mnie tez wyciagi elektroniczne, sa przesylane w htmlu,
    wygladaja brzydko, i zeby jakos je doprowadzic do porzadku to troche
    zajmowalo czas,
    dodatkowo przychodza kilka dni po 1.
    poza tym tak jak mowilem, gdy potrzebowalem zaswiadczenia o rachunku (saldo,
    obroty) to wszystko trwa,
    bo zanim wystawia w banku i przesla poczta to moze trwac i 14 dni.

    od pol roku mam rachunek w ING i jak narazie jestem zadowolony,
    mimo ze place wiecej, ale w zamian wszystkie rzeczy moge zalatwic od reki
    (zaswiadczenia, wplaty, wyplaty),
    wyciagi sa extra - dostepne zawsze 1. w pdf (dwie opcje: 1. sam wyciag, 2.
    wyciag plus potwierdzenia transakcji),
    wszystko ladnie i elegancko sformatowane.

    jak narazie to 1:0 dla ING.

    ale wyboru musisz ty dokonac, jezeli wykonujesz tylko podstawowe transakcje
    to mBank jest ok,
    ale jak sie prowadzi i rozwija DG to przychodzi taki moment, ze mBank nie
    wystarcza.

    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2006-08-03 19:37:58
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

> [...]

    > (wplacanie pieniedzy?).
    > miasto koszalin pozdawiam
    > za kazda podpowiedz lub sugestie dziekuje

    Ja polecam dla DG Multibank, konto BusinessExpert. Od dwóch lat bardzo
    dobrze mi się z nimi współpracuje.
    Wyciągi w certyfikowanych PDF'ach, bezpłatne przelewy. Bardzo polecam.
    Czy mają placówkę w Koszalinie? Sprawdź na ich stronach.

    Pozdrawiam,
    C.

  • 4. Data: 2006-08-03 20:09:06
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "JotKa" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > polecam.
    > Czy mają placówkę w Koszalinie? Sprawdź na ich stronach.

    Do rachunku B-E trzeba miec w regonie wpisany odpowiedni rodzaj
    dzialalnosci jako glowny (przynajmniej teoretycznie, nie wiem na
    ile ma to przelozenie na praktyke). Jak go nie ma proponuja
    BusinessClass, tanszy o 3 zł (jesli bez oplaty za VE) ale przelewy
    po 50 groszy zamiast za darmo.

    marekz

  • 5. Data: 2006-08-03 20:16:26
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    jest jeszcze Nordea (9zl) i Fortis (5 zl)

  • 6. Data: 2006-08-03 20:54:37
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Do rachunku B-E trzeba miec w regonie wpisany odpowiedni rodzaj
    > dzialalnosci jako glowny (przynajmniej teoretycznie, nie wiem na ile ma to
    > przelozenie na praktyke).

    IMHO to nie jest problem, zazwyczaj masz zdefiniowaną działalność w
    przewadze, taką główną. Tyle.

    > Jak go nie ma proponuja BusinessClass, tanszy o 3 zł (jesli bez oplaty za
    > VE) ale przelewy po 50 groszy zamiast za darmo.

    To juz po pierwszych 6 przelewach (3x zusy, 2x podatki + jeden inny)/
    miesiąc koszty się zrównują, przy kolejnych rosną na niekorzyść BC. Zresztą
    nie wiem czy 0,50 zł, 3 zł a nawet 6 zł to jest powód do rozważań. Przy tym
    poziomie kosztów ważniejsza jest funkjonalność, wygoda użytkowania,
    kompetentna obsługa. W BE możesz mieć konto pomocnicze do głównego (wyżej
    oprocentowane) bez dodatkowych opłat.

    --
    Pozdrawiam,
    C.

  • 7. Data: 2006-08-03 21:39:04
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > IMHO to nie jest problem, zazwyczaj masz zdefiniowaną
    > działalność w przewadze, taką główną. Tyle.

    Moga nie chciec otworzyc B-E jesli nie ma PKD na liscie
    przyporzadkowanej do B-E, wiec to jest podstawowy problem.

    > To juz po pierwszych 6 przelewach (3x zusy, 2x podatki + jeden
    > inny)/ miesiąc koszty się zrównują, przy kolejnych rosną na
    > niekorzyść BC.

    B-C jest gorszy (bo jak chcesz miec karte VE, to placisz za nia 3
    zł/m-c a przelewy masz platne), ale ZUS/US jest nadal za darmo.
    Pozostale przelewy sa po 0,50. Cen w placowce i przez telefon nie
    znam, bo nie korzystam. Staram sie napisac, ze nie do kazdego PKD
    moga chciac zalozyc B-E i klient moze byc skazany na B-C, ktory
    jest gorsza oferta (moze byc lepsza dla kogos kto nie potrzebuje
    karty). Ja na przyklad chcialem B-E i nie otworzono mi, fakt ze
    sie specjalnie nie upieralem. Efekt jest jednak taki, ze
    prawdopodobnie zamkne ten B-C za miesiac.

> [...]
    > funkjonalność, wygoda użytkowania, kompetentna obsługa. W BE
    > możesz mieć konto pomocnicze do głównego (wyżej oprocentowane)

    W B-C podobnie rachunek lokacyjny jest bez oplat, choc jego
    otwarcie jest jednorazowo platne (chyba 9 zł).

    Oczywiscie kwoty, o ktorych dyskutujemy sa smieszne. Ale gdyby
    wszyscy to po prostu olewali, banki nie mialy by potrzeby
    poprawiania swoich ofert. Warto wiec wybierac optymalne
    rozwiazania, bo to sie przeklada na popularnosc najlepszych ofert.

    marekz

  • 8. Data: 2006-08-04 06:00:47
    Od: "SAq" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakie polecacie ?
    > szukam takie aby bylo jak najtansze a zarazem jak najlepsze jesli chodzi o

    takie rzeczy to tylko w Erze.
    Sebastian

  • 9. Data: 2006-08-04 12:11:49
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

> [...]
    > po prostu olewali, banki nie mialy by potrzeby poprawiania swoich ofert.
    > Warto wiec wybierac optymalne rozwiazania, bo to sie przeklada na

    Teoretycznie masz rację, jednak mając oferty obsługi konta różniące sie
    kilka złotych/miesiąc wolę czas poświęcony na analizę tych kosztów poświecić
    na przetestowanie werji demo obsługi konta. Moja godzina jest więcej warta
    niż czas poświęcony na analizowanie i śledzenie opłat za obsługę konta.
    Oczywiście, sporadycznie, zupełnie przy okazji rzucę okiem czy jest tyle
    samo co zawsze na początku miesiąca...
    Pozdrawiam,
    Jacek Kauch

  • 10. Data: 2006-08-04 14:20:36
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    A czy polecilibyscie ekonto pro w lukasie ?
    te konto mozna stosowac rowniez jako konto do prowadznia DG sklada sie z 26
    cyfr.
    Jest tanie w utrzymaniu ladny procent ?