  • 1. Data: 2006-08-03 19:02:54
    Temat: Przelew do USA
    Od: Tomasz <twbox_usun@usun_poczta.onet.pl>

    Witam,

    chcialbym dokonac przelewu z konta w polskim banku do First Penn Bank w
    USA. Jakich danych potrzebuje oprocz numeru konta oczywiscie? IBAN i
    SWIFT to chyba tylko w Europie wystepuja... jakie sa amerykanskie
    odpowiedniki?

    Z jakiego banku najtaniej wyslac pieniadze do USA?

    Tomek

  • 2. Data: 2006-08-03 19:50:22
    Temat: Re: Przelew do USA
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <eath8v$io3$1@news.onet.pl>, twbox_usun@usun_poczta.onet.pl
    says...
> [...]
    > odpowiedniki?
    >
    > Z jakiego banku najtaniej wyslac pieniadze do USA?

    Potrzebujesz SWIFT ... ABA (kod rozliczeniowy banku) no i numer
    konta.... plus dane beneficjenta i dane banku

    AP

  • 3. Data: 2006-08-03 20:35:03
    Od: Tomasz <twbox_usun@usun_poczta.onet.pl>

    AP napisał(a):
> [...]
    > says...

    > Potrzebujesz SWIFT ... ABA (kod rozliczeniowy banku) no i numer
    > konta.... plus dane beneficjenta i dane banku

    First Penn odpisal, ze nie posiada SWIFT, IBAN nie sa stosowane w USA.
    Mam tylko "routing number" - czy to wystarczy aby dokonac przelewu?

    Tomek

  • 4. Data: 2006-08-03 22:25:44
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <eatmlp$7rf$1@news.onet.pl>, twbox_usun@usun_poczta.onet.pl
    says...

    > First Penn odpisal, ze nie posiada SWIFT, IBAN nie sa stosowane w USA.
    > Mam tylko "routing number" - czy to wystarczy aby dokonac przelewu?

    Nie.. nie wystarczy ... no przynajmniej z Polski. Hmm... bedziesz musial
    znalezc dane banku posrednika. Alez ten bank dziwaczny. Jak do nich
    napiszesz to powiedz ze chcesz zrobic "INTERNATIONAL WIRE TRANSFER" i
    potrzebujesz dane. Z ACH niech sie wypchaja bo to tylko lokalnie w
    Stanach :)
    Jesli to ten bank http://www.firstpennbank.com.... to w opisie maja ze
    przyjmuja wire transfer. Chcialem do nich zadzownic ale ich "call
    center" nie dziala po 17ej

    AP

  • 5. Data: 2006-08-03 22:38:23
    Od: Tomasz <twbox_usun@usun_poczta.onet.pl>

    AP napisał(a):
> [...]
    > Jesli to ten bank http://www.firstpennbank.com.... to w opisie maja ze
    > przyjmuja wire transfer. Chcialem do nich zadzownic ale ich "call

    Tak, to ten bank. Beneficjent uzyskal od nich taka informacje jak
    podalem powyzej. Mam tylko ten routing number... dziwne...
    To lokalny bank wiec moze nie obsluguja transferu z Europy?

    Zeby uzyskac informacje poprzez e-mail trzeba byc ich klientem i sie
    zalogowac. Chyba mam problem... :-)

    Tomek

  • 6. Data: 2006-08-03 23:59:56
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <eattt1$1lj$1@news.onet.pl>, twbox_usun@usun_poczta.onet.pl
    says...
> [...]
    > To lokalny bank wiec moze nie obsluguja transferu z Europy?
    >
    > Zeby uzyskac informacje poprzez e-mail trzeba byc ich klientem i sie

    SWIFT idzie wszedzie.... trzeba tylko znalezc bank ktory przyjmie wplate
    "for futher credit" banku docelowego. Dziwne ze ten bank nie wie
    dokladnie jak to zrobic.

    AP