  • 1. Data: 2002-06-10 19:50:42
    Temat: karty platnicze - zenada
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    Przynajmniej w mBanku zenada...
    Dzis dzwonilem aktywowac karte do ekonta, pogadalem sobie z mlinkiem. Wiec
    pobazgrolic sobie po karcie moge, bank wprawdzie kaze mi podpisac, ale im
    wszystko jedno, robie to na wlasna odpowiedzialnosc. Podpis przy placeniu ma
    byc taki jak na karcie, sprzedawca ma go porownac, ale jak nie porowna , to
    bank tez nie bedzie z niczym porownywal zadnych podpisow - gosciu przez 5
    minut ustalal to w dziale kart... zeby sie zabezpieczyc przed oszustwem
    sprzedawcy polecil mi ubezpieczenie karty na wypadek kradziezy. Wtedy
    powiada bank odpowiada za transakcje przeprowadzone 12 godzin przed
    zgloszeniem - czyli sugerowal bym w wypadku stwierdzenia, ze sprzedawca
    dokonal zlej transakcji zastrzegl karte i zadal zwrotu kaski. ale przeciez
    sam przyznal, ze podpisow nie porownuja, wiec moje transakcje tez by musieli
    zwrocic. Obawiam sie jednak, ze wszystko jest tak chamsko stworzone, ze mi
    mowia, ze nie sprawdzaja podpisow, a gdybym reklamowal transakcje, ktora sam
    podpisalem, to by chyba jednak porownali... Podobnie pewnie dziala to
    nagrywanie rozmow, jakbym ja sie czegos wyparl, to oni maja nagrane, ale jak
    oni sie czegos wypra, to nagrania pewnie tajemniczo znikna...
    Okazuje sie takze , ze w przypadku reklamacji nie sa sprawdzane podpisy.
    Bank sie tylko pyta sprzedawcy o to czy dokonano transakcji. Jaja sobie
    niezle robia, bo jesli to sprzedawca dwa razy karte przeciagnie to wlasnie
    mi pan powiedzial, ze podpisow to oni nie sprawdza, a chyba nie licza ze
    sprzedawca sie przyzna do przekretu... Pan w sumie zaczal sie w tym momencie
    krecic i powiedzial, ze jak sa dwie transakcje w tym samym POSie to przeciez
    zobacza ze podpisy sa rozne , ale przeciez jak wczesniej wspomnial nikt nie
    patrzy na podpisy... Ale juz mi sie wiecej za jego niewiedze placic nie
    chcialo - dzial kart to chyba na przeciwnej stronie ulicy maja, tak dlugo
    sie ich pytal , a kaska jak za lokalne leci...
    rozczarowany
    qb

  • 2. Data: 2002-06-11 11:32:15
    Temat: Re: karty platnicze - zenada
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "qb" <q...@q...qb> wrote in message news:ae2vpj$85u$1@news.onet.pl...
    > Przynajmniej w mBanku zenada...
    ??

    > Dzis dzwonilem aktywowac karte do ekonta, pogadalem sobie z mlinkiem.

    można aktywowac bez udziału mLinka.

    > Wiec pobazgrolic sobie po karcie moge, bank wprawdzie kaze mi podpisac,
    ale im
    > wszystko jedno, robie to na wlasna odpowiedzialnosc.

    Zaakceptowałeś regulamin karty ?

> [...]
    > bank tez nie bedzie z niczym porownywal zadnych podpisow - gosciu przez 5
    > minut ustalal to w dziale kart... zeby sie zabezpieczyc przed oszustwem

    Dopóki masz kartę, to sprzedawca Cie nie oszuka, bo ma 1 SLIP podpisany
    przez Ciebie.
    Jak zorganizuje drugi, to reklamujesz. (robiłem tak i nie było problemu).

    Gorzej jak utracisz karte. :-((
    (i przed tym można się ubezpieczać).

    > polecil mi ubezpieczenie karty na wypadek kradziezy.

    a może tylko zaproponował ?

> [...]
    sam
    > podpisalem, to by chyba jednak porownali...

    Nie do końca zrozumiałeś.

    Jak reklamujesz transakcje, to sprzedawca
    musi dowieść, że dokonałeś transakcji.

    Nie musisz zastrzegać karty jeśli jej nie utraciłeś.

    > Podobnie pewnie dziala to nagrywanie rozmow, jakbym ja sie czegos wyparl,
    > to oni maja nagrane, ale jak oni sie czegos wypra, to nagrania pewnie
    tajemniczo znikna...

    Jak sądzisz ile taki bank by przetrwał na rynku ?

    > Okazuje sie takze , ze w przypadku reklamacji nie sa sprawdzane podpisy.
    > Bank sie tylko pyta sprzedawcy o to czy dokonano transakcji.

    A po co sprawdzać podpis.
    Jak sprzedawca powie że nie dokonano,
    ro reklamacja jest uznawana
    Sprzedawca nie dostanie kasy.
    (Np. w jednym z hipermarketów nie podpisałem SLIPa
    - obciążyli ale rklamacja była załatwiona pozytywnie,
    Oczywiście towaru nie zabrałem, ale
    ich system automatycznie potwierdzał autoryzację
    "by było szybciej")

    Jak powie, że tak (dokonano), to wtedy beda sprawdzać podpis...

> [...]
    to wlasnie
    > mi pan powiedzial, ze podpisow to oni nie sprawdza, a chyba nie licza ze

    Co może przekrecić jak nie ma podpisanego przez Ciebie drugiego SLIPa ?
    Ryzykuje wyrok skazujący :-)

> [...]
    przeciez
    > zobacza ze podpisy sa rozne , ale przeciez jak wczesniej wspomnial nikt

    Przy takiej reklamacji będą sprawdzać.

    > Ale juz mi sie wiecej za jego niewiedze placic nie chcialo

    Wygląda na to, że kazdy z was mówił o czymś innym.

    Po takie informacje, to lepiej napisać maila niż wisieć na telefonie.

    >- dzial kart to chyba na przeciwnej stronie ulicy maja, tak dlugo
    > sie ich pytal , a kaska jak za lokalne leci...

    może był to nowy pracownik.

    > rozczarowany

    :-((
    BAH

  • 3. Data: 2002-06-11 12:31:51
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    > Jak powie, że tak (dokonano), to wtedy beda sprawdzać podpis...

    Wiec o to spytalem, z czym porownaja ten podpis i pan powiedzial , ze nie
    porownaja.

    > Co może przekrecić jak nie ma podpisanego przez Ciebie drugiego SLIPa ?
    > Ryzykuje wyrok skazujący :-)

    podpisze sam, a bank nie sprawdzi zgodnosci podpisow , bo nie ma z czym
    sprawdzic ( tak mowi i tak wynika z artykulu w Rzepie)

    > Przy takiej reklamacji będą sprawdzać.

    a z czym beda to porownywac wg ciebie ? bo jak panu zacytowalem fragment
    artykulu z Rzepy, w ktorym mbank mowil, ze gdyby mial karte to by porownal ,
    ale jej nie ma, wiec nie moze porownac, stwierdzil ,ze z niczym nie beda
    porownywac...
    > Wygląda na to, że kazdy z was mówił o czymś innym.

    Mozliwe, bardziej prawdopodobne, ze pan nie do konca znal procedury
    sprawdzania reklamacji. Ja ich tez nie znam i sie pytalem co bank zrobi
    jesli bede reklamowal transakcje.
    qb

  • 4. Data: 2002-06-11 12:39:51
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    > można aktywowac bez udziału mLinka.

    > ale im
    >
    > Zaakceptowałeś regulamin karty ?
    a co mialem zrobic ? negocjowac warunki ? w regulaminie jest tylko napisane
    ze mam ja w trwaly sposob podpisac. Pytalem o 2 mozliwosci - zamalowanie
    paska - wtedy nikt sie za mnie na niej nie podpisze, a mi sprawdzac maja
    dowod tozsamosci
    albo moglbym napisac na pasku "Prosze sprawdzic dowód" i tez mieliby
    sprawdzac dowod, a w razie czego slipa podpisalbym wlasnie takim napisem...
    qb

  • 5. Data: 2002-06-16 23:43:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "qb" <q...@q...qb> writes:

> [...]
    > albo moglbym napisac na pasku "Prosze sprawdzic dowód" i tez mieliby
    > sprawdzac dowod, a w razie czego slipa podpisalbym wlasnie takim napisem...

    I musialbys wlasnie takim napisem podpisywac kwity :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2002-06-17 06:44:27
    Od: "qb" <q...@q...qb>

    Nie prawda. W USA sprawdzaja dowod w takich przypadkach. Zdaje sie,z e w
    razie jakichkolwiek watpliwosci dotyczacych podpisu powinni sprawdzac dowod.
    Tu wiec na podpisie prosze o takie potwierdzenie transakcji. Alternatywa
    jest zamalowanie paska calkowicie. Wtedy nie ma na nim podpisu i musza
    sprawdzic dowod...
    qb

  • 7. Data: 2002-06-17 09:34:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    Użytkownik "qb" <q...@q...qb> napisał w wiadomości
    > Nie prawda. W USA sprawdzaja dowod w takich przypadkach. Zdaje sie,z e w

    A to w USA mają dowody osobiste?
    T.

  • 8. Data: 2002-06-17 09:47:42
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "qb" <q...@q...qb> napisał w wiadomości
    >
    > A to w USA mają dowody osobiste?

    tak nazywają się SSC = Social Security Card

  • 9. Data: 2002-06-18 01:31:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "qb" <q...@q...qb> writes:

> [...]
    > Tu wiec na podpisie prosze o takie potwierdzenie transakcji. Alternatywa
    > jest zamalowanie paska calkowicie. Wtedy nie ma na nim podpisu i musza

    Ale nie jestesmy w USA, a zasady gry sa proste - podpis jest inny niz
    na pasku, klient zglasza reklamacje, placi sklep.
    Poprosic o dowod oczywiscie mozna, ale podpis tak czy owak musi sie
    zgadzac.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator