  • 1. Data: 2004-03-24 14:09:34
    Temat: karta platnicza/debetowa/kredytowa ???
    Od: "Tomasz Jaszowski" <T...@s...wroc.pl!!!>

    Witam

    Mam takie pytanko... jaka karte najlepiej wziac :) a powaznie, to czesto
    wyjezdzam ostatnio za granice (glownie niemcy i czechy) i potrzebuje karty
    ktora moglbym w miare tanio wybierac pieniadze z bankomatu i placic w
    sklepach/restauracjach/etc...

    do tej pory mialem platnicza Maestro z PekaoSA, ale poniewaz likwiduje konto
    (efekt likwidacji CBE :/ ), to zastanawiam sie nad alternatywa. Aktualnie
    mam konto w Inteligo, ale tam jest dostepna tylko VE (kolega mial sporo
    trudnosci w niemczech z karta VE wydana przez BZWBK, bo zwykle bankomat/POS
    jej nie potrafily obsluzyc), mam konto w mBanku, ale tam albo VE (pewnie ten
    sam problem co ze wszystkimi innymi VE), albo kredytowa VC... a moze znacie
    jakis inny sposob?

    generalnie to chcialbym tania karte umozliwiajaca tanie i bezproblemowe
    wyplacanie kasy z bankomatow, placenie za towary/uslugi i przeliczana przez
    E.

    nie chcialbym zakladac jednak kolejnego konta, tylko po to zeby miec np
    Maestro :)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2004-03-24 15:07:08
    Temat: Re: karta platnicza/debetowa/kredytowa ???
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <T...@s...wroc.pl!!!> napisał w
    wiadomości news:c3s4se$3t$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]

    przez
    > E.
    >
    > nie chcialbym zakladac jednak kolejnego konta, tylko po to zeby miec np

    Hmmm
    To może przedpłacone Maestro z ING Śląskiego?
    I obejdzie się bez konta:)

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 3. Data: 2004-03-24 15:10:05
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

> [...]
    bankomat/POS
    > jej nie potrafily obsluzyc), mam konto w mBanku, ale tam albo VE (pewnie

    Niekoniecznie. Myślę, że to zależy od banku-wystawcy karty. W ostatnich 3
    latach używałem VE mBanku w Szwecji, Danii, Niemczech, Austrii, Czechach,
    Słowacji i Włoszech i wszystko grało, zarówno w bankomatach jak i POSach.

    Miałem za to problem z wypukłą charge-kartą EC/MC Pekao S.A, zarówno w
    Niemczech jak i Austrii. Po dwóch wpadkach (w motelu i na stacji benzynowej)
    przestałem próbować ;-)

    Pozdr,
    PMZ

  • 4. Data: 2004-03-24 16:39:38
    Od: "Dareko" <d...@p...fm>

    ">
> [...]
    przez
    > E.
    >
    > nie chcialbym zakladac jednak kolejnego konta, tylko po to zeby miec np

    Bez zakłądania konta - Motokarta BP Citibanku - w tej chwili 30 zł
    kosztuje.No ale prowizja za wypłaty z bankomatu.Możesz w Polsce sobie
    nadpłacić limit i mieć więcej

    dareko

  • 5. Data: 2004-03-24 17:18:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Karolcia" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez

    > Hmmm
    > To może przedpłacone Maestro z ING Śląskiego?

    Alez to nic nie da.
    W Niemczech najlepiej jest sie poslugiwac karta wypukla Visa lub Mastercard
    do platnosci w sklepach.
    Do bankomatow VE/Maestro wystarczaja.

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-03-24 17:26:20
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]

    > generalnie to chcialbym tania karte umozliwiajaca tanie i bezproblemowe
    > wyplacanie kasy z bankomatow, placenie za towary/uslugi i przeliczana

    Tanie czy bezproblemowe?
    Bo to dwie rozne karty...

    Do placenia w sklepach potrzebujesz wypukla, moze byc kredytowa
    Do taniego wyplacania z bankomatow kredytowa sie nie nadaje, a wystarczy VE
    lub Maestro.
    Jezeli w jakims banku znajdziesz debetowa VC lub Mastercard to powinna ci
    zalatwic sprawe, ale sprawdz TOiP bo bywa roznie.

    > nie chcialbym zakladac jednak kolejnego konta, tylko po to zeby miec np
    > Maestro :)

    To chcesz miec tanio i wygodnie czy nie?
    Zycie nie jest proste...
    ;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-03-24 18:27:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolcia wrote:

    > To może przedpłacone Maestro z ING Śląskiego?
    > I obejdzie się bez konta:)

    ale konto i tak do niego zakladaja i to o tyle dobre,
    ze bez zadnych oplat "Taryfa 0" - masz przynajmniej
    podglad w internecie ile forsy jest na kjarcie i na co poszlo

    a jako wypukłą proponuję KK MC z BZ-WBK ze zdjęciem
    - też ma szybki i wygodny podgląd internetowy (żeby spłacić w terminie)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-03-24 18:45:53
    Temat: Odp: karta platnicza/debetowa/kredytowa ???
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Jaszowski <T...@s...wroc.pl!!!> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:c3s4se$3t$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    przez
    > E.
    >
    > nie chcialbym zakladac jednak kolejnego konta, tylko po to zeby miec np

    MEASTRO przedpłacona ING a 9 złotych wydawana od ręki.
    mozna płacic
    mozna z bankomatów
    przliczan przez euro

    Opłącalna tym bardizje im miejsze kwoty wypłacasz - prowizja stała 3 % bez
    minimum

  • 9. Data: 2004-03-25 09:37:44
    Od: "Stabilo Point88" <n...@n...oh>

    "Tomasz Jaszowski" <T...@s...wroc.pl!!!> wrote in message
> [...]
    przez
    > E.
    >
    > nie chcialbym zakladac jednak kolejnego konta, tylko po to zeby miec np

    Proponuje karta kred. MasterCard z BPH, uzywam tej karty w Polsce, Niemcy,
    uzywalem we Wloszech, Austrii, wszedzie bezproblemowo. Do zalozenia karty
    nie potrzeba bylo zakladac konta. :) Aha, karta moze byc ze zdjeciem.
    (Uwazam, ze znacznie podnosi wiarygodnosc!)

    Coz, zawsze pozostaje do analizy tabela oplat i prowizji. Sam powinies
    zdecydowac jak chcesz taka karte uzywac i dopasowac sobie bank ktory
    najbardziej odpowiada. :) zarowno uslugowo jak i kosztowo.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-03-25 10:27:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Stabilo Point88 wrote:
> [...]
    > zalozenia karty nie potrzeba bylo zakladac konta. :) Aha, karta moze
    > byc ze zdjeciem. (Uwazam, ze znacznie podnosi wiarygodnosc!)

    taką samą KK MC z BZ-WBK zaproponowalem (ze zdjęciem)
    dodatkowo podglad operacji i zestawien miesiecznych w internecie darmo
    a BPH chyba kaze placic 3 zl/mies.
    *** blad ***