  • 1. Data: 2006-12-02 12:42:30
    Temat: karta bankomatowa WBK a PKO BP
    Od: T0SIA <t...@p...onet.pl>

    Nie odkrywam Ameryki.. wiem..
    ale..
    przez blisko 10 lat bylam klientem banku WBK teraz z roznych powodow
    przeszlam do PKO BP...

    Wlasciwie to chodzi o placenie karta np w sklepach.
    Majac karte WBK konieczne jest autoryzowanie transakcji PIN'em i musze
    przyznac, ze kiedy w sklepie poproszono mnie o autoryzacje przez
    podpisanie "kwitka" zaczelam miec mieszane odczucia.
    Moja karta nie byla jeszcze podpisana - sprzedawca zwrocil owszem na to
    uwage ale nie stanowilo to zadnego problemu..mozna powiedziec, ze
    uwierzyl na slowo...a przeciez to mogla byc cudza karta a podpis z kosmosu

    i tak sobie pomyslalam, ze ta autoryzacja podpisami to straszne zacofanie..

    a moze istnieje jakas opcja by korzystac z autoryzacji PIN'em?

    nie podoba mi sie to ;-/
    ;-)

    --
    Pozdrawiam - T0SIA

  • 2. Data: 2006-12-02 13:18:36
    Temat: Re: karta bankomatowa WBK a PKO BP
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Dec 2006 13:42:30 +0100, T0SIA <t...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >uwage ale nie stanowilo to zadnego problemu..mozna powiedziec, ze
    >uwierzyl na slowo...a przeciez to mogla byc cudza karta a podpis z kosmosu

    a) Brak podpisu to twój błąd - zgubisz kartę, ktoś się podpisze na niej i bez
    problemu coś kupi.
    b) Brak weryfikacji posiadacza karty - to błąd sprzedawcy - powinien zażądać
    dowodu osobistego.

    >i tak sobie pomyslalam, ze ta autoryzacja podpisami to straszne zacofanie..

    Już wiele razy tu pisano - transakcja zatwierdzona PINem jest mało prawdopodobna
    do podważenia, gdy ktoś ci zeskanuje kartę i użyje w bankomacie czy do zakupów.
    Zwykle regulamin do karty zawiera informację, że transakcje potwierdzone PINem
    są traktowane jak wykonane przez jej prawowitego posiadacza - niezależnie od
    tego, kto je faktycznie wykona.

    >a moze istnieje jakas opcja by korzystac z autoryzacji PIN'em?

    Klient nie ma na to wpływu poza wyborem banku.

  • 3. Data: 2006-12-02 20:20:09
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Klient nie ma na to wpływu poza wyborem banku.

    A wybor banku tez nie ma na to zawsze calkowitego wplywu, bo sa sklepy
    gdzie w kartach domyslnie autoryzowanych podpisem prosza o pin...

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 4. Data: 2006-12-02 21:50:48
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Mateusz Papiernik wrote:
    > A wybor banku tez nie ma na to zawsze calkowitego wplywu, bo sa
    > sklepy gdzie w kartach domyslnie autoryzowanych podpisem prosza o
    > pin...

    A możesz podać przykład? Bo mi się jeszcze nigdy nie udało takiego
    spotkać...

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 5. Data: 2006-12-02 22:31:11
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Artur Orlowski napisał(a):
    > A możesz podać przykład? Bo mi się jeszcze nigdy nie udało takiego
    > spotkać...

    To moze ja zapytam - jak sprawdzic, jaki typ autoryzacji rekomendowany
    jest przez bank dla danej karty? Zadzwonic i spytac sie w banku? Mowa o
    VE z PKO BP, z tylu podpisana - i to, czy w sklepach prosza o pin czy o
    podpis zalezy chyba tylko od ukladu gwiazd, bo jest to czysto losowe.
    Moze po prostu akurat ta karta tak ma? Bo faktycznie, w przypadku mojej
    VE z mBanku o pin nikt mnie nigdy nie poprosil.

  • 6. Data: 2006-12-03 01:01:45
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Mateusz Papiernik wrote:
    > w banku? Mowa o VE z PKO BP, z tylu podpisana - i to, czy w sklepach
    > prosza o pin czy o podpis zalezy chyba tylko od ukladu gwiazd, bo

    Zwróć uwagę, czy tam gdzie proszą o podpis jest dostępny PINpad.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 7. Data: 2006-12-03 05:21:37
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    > Majac karte WBK konieczne jest autoryzowanie transakcji PIN'em i musze
    > przyznac, ze kiedy w sklepie poproszono mnie o autoryzacje przez
    > podpisanie "kwitka" zaczelam miec mieszane odczucia.

    ja bym mial mieszane uczucia gdyby poproszono mnie o autoryzacje pinem :)

    GP

  • 8. Data: 2006-12-03 10:04:04
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Artur Orlowski napisał(a):
    > Zwróć uwagę, czy tam gdzie proszą o podpis jest dostępny PINpad.

    A nie przygladalem sie. Moze w tym rzecz.

  • 9. Data: 2006-12-03 15:28:12
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Artur Orlowski napisał(a):

    > A możesz podać przykład? Bo mi się jeszcze nigdy nie udało takiego
    > spotkać...

    bo taki faktycznie ciezko spotkac, ale za to zdarza sie, ze karty, ktore
    zwykle wymagaja PIN sa autoryzowane podpisem

    np. karty chipowe (autoryzacja PINem), "podpisuje sie" na stacjach JET,
    w Saturnie lub MM

    pozdr.
    RobertS