  • 1. Data: 2012-03-10 21:01:28
    Temat: jakie konto dla wspólnoty mieszkaniowej?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie, co proponujecie?

    BZWBK mi już zbrzydł, gdzie znajdę konto które:
    będzie tańsze niż w BZWBK lub nawet gratis,
    przelewy będą kosztowały mniej niż w BZWBK,
    będzie miało dobry dostęp przez internet,
    będzie umożliwiało wprowadzenie przelewów przez księgową oraz akceptację
    przez kogoś z zarządu

    żadnych operacji gotówkowych NIE wykonujemy, karta płatnicza NIE jest
    potrzebna

    jakieś propozycje?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2012-03-10 23:06:30
    Temat: Re: jakie konto dla wspólnoty mieszkaniowej?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" jjgffk$1h0$...@n...icpnet.pl

    > będzie tańsze niż w BZWBK lub nawet gratis,

    mBank
    (gratis)

    > przelewy będą kosztowały mniej niż w BZWBK,

    mBank
    Do US i ZUS kosztować mają mniej niż zero.
    Z innymi jest różnie -- z osobistego za
    free, z firmowego chyba coś kosztuje.

    > będzie miało dobry dostęp przez internet,

    A są jeszcze jakieś bez takiego dostępu?

    > będzie umożliwiało wprowadzenie przelewów przez księgową oraz akceptację przez
    kogoś z zarządu

    mBank
    SMS z kodem przychodzi na komórkę akceptanta
    zaś przelew zleca księgowa. Może być?

    > jakieś propozycje?

    (; SKOK Stefczyka? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2012-03-10 23:11:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przez kogoś z zarządu
    >
    > żadnych operacji gotówkowych NIE wykonujemy, karta płatnicza NIE jest

    Nordea albo Meritum.

  • 4. Data: 2012-03-11 04:54:28
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-10 22:01, RobertS pisze:
> [...]
    > przez kogoś z zarządu
    >
    > żadnych operacji gotówkowych NIE wykonujemy, karta płatnicza NIE jest

    Ja mam w ING. Mają "moduł użytkownika", gdzie ustala się kto-ma-jakie
    uprawnienia, księgowa wprowadza przelewy, potem 2 (a nie 1) osoby z
    zarządu muszą to klepnąć, po czym księgowa "księguje", czyli dysponuje
    paczkę przelewów (to też wygodne - jedna akcja na całą paczkę, robimy to
    raz na tydzień) do realizacji.
    Prowizja za przelew 90gr. Za konto - chyba 19zł/m

    A jak przyjmujecie gotówkę od właściieli? W ing jest 2,50 no i mamy
    oddział "pod blokiem', to też zadecydowało o tym wyborze.

    Coś podobnego do modułu użytkownika miała też Nordea, jak przeglądałem
    oferty, ale to dawno było.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2012-03-11 08:21:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > A jak przyjmujecie gotówkę od właściieli? W ing jest 2,50 no i mamy
    > oddział "pod blokiem', to też zadecydowało o tym wyborze.

    o ING juz wczesniej myslalem, co prawda oddzial jest blisko, ale nie
    zauwazylem, aby ktos dokonywal wpłat gotowkowych wiec ten parametr nie
    ma znaczenia, liczy się oplata za konto + przelewy

    Nordea jest chyba drozsza, a Meritum jeszcze nie sprawdzalem - ktos ma
    jakies doswiadczenia z tym bankiem (ale raczej w korzystaniu z konta
    firmowego niz prywatnego)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2012-03-11 08:30:38
    Od: "koziorozka" <k...@N...gazeta.pl>

    ING Direct
    Przelew 90 gr i to są wszystkie opłaty. Obok też darmowe OKO, ale oprocentowane ;)
    Księgowa wprowadza dane z faktury - członek zarządu akceptuje i księguje.
    Karty też nie potrzebujemy. I nie daj sobie wcisnąć nic innego płatnego,
    wyciągów itp.
    Tu poczytaj
    http://www.zarzadca.eu/search/?PostBackAction=Search
    &Keywords=konto&Type=Topics&btnSubmit=Szukaj
    Gdzie właściciele robią wpłaty zarządu wm specjalnie nie interesuje. Ostatnio
    sporo w Aliorze. Alior też od niedawna ma konto dla wspólnot, podobno niezłe,
    ale nie oglądałam szczegółów, bo z ing direct jesteśmy zadowoleni

  • 7. Data: 2012-03-11 09:13:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    RobertS <b...@x...pl> wrote on 2012-03-10_22:01
> [...]
    > akceptację przez kogoś z zarządu
    >
    > żadnych operacji gotówkowych NIE wykonujemy, karta płatnicza NIE

    Sprawdź VW. Tam na pewno można założyć firmowe z opcją ustalania
    *różnych kombinacji* osób upoważnionych do zatwierdzania przelewów.
    Wada: każdy przelew zatwierdzany osobno.
    Zaleta: jeśli każda z osób będzie mieć tam konto prywatne
    (darmowe, można nie używać :-) ), to będzie mieć darmowy token.
    Dzięki temu konto wspólnoty (darmowe z wyjątkiem opłaty za tokeny)
    też będzie całkowicie darmowe (bo token jest "osobisty"). Przelewy
    też darmowe.

    witrak()

  • 8. Data: 2012-03-11 09:39:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-03-11 09:30, koziorozka pisze:
> [...]
    > sporo w Aliorze. Alior też od niedawna ma konto dla wspólnot, podobno niezłe,
    > ale nie oglądałam szczegółów, bo z ing direct jesteśmy zadowoleni

    czy w ING wystarczy konto Direct za 0 zł czy trzeba mieć ZYSK za 19 zł?
    kojarzę, że kiedyś WM musiały korzystać z tego płatnego (jedna osoba
    tylko wprowadza przelewy a CZ może je akceptować) potrzebuję rachunku
    bieżącego i OKa na przechowywanie środków z funduszu remontowego

    wyciągi papierowe zupełnie potrzebne mi nie są, tak samo karta do konta...

    ofertę Aliora muszę przejrzeć

    ps
    jaka jest procedura w przypadku zamykania konta bankowego dla WM? czy
    wszyscy CZ muszą się stawić w banku?
    no i od razu konta nie zmienimy, ponieważ mieszkańcy muszą "przyzwyczaić
    się do nowego konta bankowego"

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2012-03-11 09:43:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    ach i jeszcze jedno, jak wyglądają koszty autoryzacji przelewów w ING?

    wyczytałem, że 3 sms-y gratis a później po 25 gr/szt. ale czy jednym
    smsem można autoryzować paczkę (kilka) przelewów?

    tak miałem w BZWBK, 5 darmowych sms-ów, ale autoryzacja seriami

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2012-03-11 10:26:16
    Od: "koziorozka" <k...@N...gazeta.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):
    > czy w ING wystarczy konto Direct za 0 zł czy trzeba mieć ZYSK za 19 zł?

    Direct za 0 zł, wszystkie smsy darmowe
    http://www.ingbank.pl/male-firmy/konta-firmowe#tab=1

    > wyciągi papierowe zupełnie potrzebne mi nie są, tak samo karta do konta...
    To tak jak nam :)

    > jaka jest procedura w przypadku zamykania konta bankowego dla WM?
    Taka jak przy zakładaniu - dwu członków zarządu

    > od razu konta nie zmienimy, ponieważ mieszkańcy muszą "przyzwyczaić
    > się do nowego konta bankowego"
    1) każdemu wrzucasz do skrzynki info, że np. od 2 kwietnia zmienia się nr
    konta bankowego wspólnoty i wpłaty tylko tam
    2) starego nie zamykasz, przelewasz z niego wszystko na nowe i sprawdzasz, kto
    jeszcze po 2 kwietnia tam wpłacił. Im znów info do skrzynki (albo na gębę,
    mailem) oraz koniecznie na piśmie poleconym (żebyś podkładkę miał), że zmiana
    i jak nadal na stare (zamknięte) będą wpłacać to sami z bankiem potem będą się
    handryczyć a wm naliczy im odsetki ustawowe za brak wpłat.
    3) czekasz jeszcze miesiąc i zamykasz stare konto