  • 1. Data: 2002-12-27 17:01:52
    Temat: jak ugryzc... lukas bank... w... ****
    Od: "vai" <n...@u...pl>

    ... vtam,
    ... mam pewne problemy z katowickim lukasem...
    ... i to od samego poczatku...
    ... pierwsza sprawa sprzed prawie pol roku jest pozarcie mi 30pln prowizji
    za to, ze spowodowalem kilkunastogroszowy debet.... (ps... do kiedy mozna
    skladac reklamacje?)
    ... bylo to tak, ze wyplacilem z obcego bankomatu bodajze pare zlotych i nie
    wystarczylo na prowizje... przeciez w kazdym normalnym banku w ktorym mam
    rachunek jest tak, ze bankomat odmawia wspolpracy w takich sytuacjach :O
    ... druga sprawa... moze mi ktos zdefiniowac co to jest pierwsza i kolejna
    karta do konta? sprawa wyglada tak:
    ... chcialem zamknac u nich rachunek - oddalem pani karte i musialem
    zaczekac jakies 14dni zeby wszysttkie transakcje z niej "zeszly" (z karty,
    nie z tamtej pani :)) i mozna bylo zamknac rachunek... w miedzyczasie z
    pewnych powodow sie rozmyslilem i stwiedzilem, ze nie zamykam rachunku... co
    spowodowalo zapotrzebowanie na karte ve... dzisiaj ja odebralem i wzieli
    10pln za KOLEJNA karte... czy tak mogli zrobic? przeciez po zatrzezeniu
    poprzedniej, aktualna bedzie PIERWSZA....
    ... zeby bylo zabawniej pani niedysponentka powiedziala mi, ze mialem
    zamknac rachunek i otworzyc nowy zeby uniknac oplaty... odpowiedzialem jej,
    ze jej kolezanka kiedy oddawalem jej karte nic o tym nie pisnela, nie
    poradzila... w odpowiedzi otrzymalem (niezbyt przyjaznym tonem z reszta) -
    "no to trudno..."
    ... i jeszcze jedno... kiedy wyplacam kase w lukasie mam na KW wpisana
    pozycje "prowizja"...
    ... dzisiaj wplacalem w bilonie pareset pln a na KP nie ma pozycji
    "prowizja" czy to znaczy ze moge ubiegac sie o jej zwrot?
    .. .pozdr
    ... vai

  • 2. Data: 2002-12-27 17:07:58
    Temat: Re: jak ugryzc... lukas bank... w... ****
    Od: "Kazimierz" <k...@a...net>

    Użytkownik "vai" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
    > dzisiaj ja odebralem i wzieli
    > 10pln za KOLEJNA karte... czy tak mogli zrobic? przeciez po zatrzezeniu
    > poprzedniej, aktualna bedzie PIERWSZA....

    Miales pierwsza. Zastrzegles ją. Tego AFAIK nie da sie odwrocic, wiec
    musieli Ci wydac nowa. A skoro nowa to kolejna. Proste.

> [...]
    > ze jej kolezanka kiedy oddawalem jej karte nic o tym nie pisnela, nie
    > poradzila... w odpowiedzi otrzymalem (niezbyt przyjaznym tonem z reszta) -

    Pracownicy banku nie maja obowiazku myslec za klienta.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 3. Data: 2002-12-27 17:21:54
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 27 Dec 2002 18:01:52 +0100, "vai" <n...@u...pl>
    wrote:

> [...]
    >skladac reklamacje?)
    >... bylo to tak, ze wyplacilem z obcego bankomatu bodajze pare zlotych i nie

    Pobieranie wysokiej prowizji za drobny debet spowodowany w takich
    okolicznosciach specjalnie eleganckie nie jest ale bank mial pelne
    prawo do takiego postepowania.
    Mozesz najwyzej prosic ich o zwrot tej prowizji ze wzgledu na
    okolicznosci. Ale watpie, zeby po pol roku ktos zwrocil uwage na taka
    prosbe.

    > przeciez w kazdym normalnym banku w ktorym mam
    >rachunek jest tak, ze bankomat odmawia wspolpracy w takich sytuacjach :O

    Cos mi sie wydaje, ze bardzo wielu bankach bedzie mozliwosc
    spowodowania niedozwolonego debetu przez prowizje o wyplaty z obcego
    bankomatu.

> [...]
    >10pln za KOLEJNA karte... czy tak mogli zrobic? przeciez po zatrzezeniu
    >poprzedniej, aktualna bedzie PIERWSZA....

    Pierwsza karta jest tylko jedna :) IMO.

> [...]
    >... dzisiaj wplacalem w bilonie pareset pln a na KP nie ma pozycji
    >"prowizja" czy to znaczy ze moge ubiegac sie o jej zwrot?

    Proponuje, rzebys zapoznal sie z tabela oplat i prowizji produktu, z
    ktorego korzystasz. Jest dostepna na stronie WWW Banku.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 4. Data: 2002-12-27 23:00:47
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "vai" napisał w wiadomości ...
    > ... vtam,
    > ... mam pewne problemy z katowickim lukasem...
    (...)

    Powiem tylko: "tak powinno być w każdym banku..."
    :)))

  • 5. Data: 2002-12-29 13:08:56
    Od: "Gall" <s...@o...pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Powiem tylko: "tak powinno być w każdym banku..."

    Chyba naoglądałeś się za dużo tych bzdurnych reklam "Lukasa"
    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-01-02 09:46:45
    Od: "Tomasz Skowroński" <t...@f...com.peel>

> [...]
    > za to, ze spowodowalem kilkunastogroszowy debet.... (ps... do kiedy mozna

    LUDZIE !!!

    Jak wyrobiłeś sobie kartę Visa Electron to czemu nie wyrobiłeś sobie:
    pożyczki w koncie

    Przyznanie limitu pożyczki - 1% min.10 PLN
    Przedłużenie pożyczki na kolejny okres umowny - 0,5% min.5 PLN

    Za 10 PLN rocznie możesz sobie zrobić debet na 1000 PLN

  • 7. Data: 2003-01-02 10:14:44
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av12oa$bab$1@poczta.fkz.com.pl, Tomasz Skowroński wrote:

    > LUDZIE !!!
    >
    > Jak wyrobiłeś sobie kartę Visa Electron to czemu nie wyrobiłeś sobie:
    > pożyczki w koncie

    Jak sam piszesz, jest to dość kosztowne już na samym wejściu (bardziej niż
    przypadkowy debet niedozwolony), oraz przy faktycznym użyciu.

    Poza tym zmniejsza bezpieczeństwo korzystania z rachunku.

    > Za 10 PLN rocznie możesz sobie zrobić debet na 1000 PLN
    Plus odsetki za debet.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-01-03 06:51:17
    Od: "Tomasz Skowroński" <t...@f...com.peel>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sam piszesz, jest to dość kosztowne już na samym wejściu (bardziej niż
    > przypadkowy debet niedozwolony), oraz przy faktycznym użyciu.

    Nie rozumiem.
    Jak opłata 10 PLN może być więkasza od kary za niedozwolony debet,
    która wynosi 30 PLN

    > Plus odsetki za debet.

    Lepiej zapłacić 1 grosz odsetek od 10 groszy niż 30 PLN kary

    Po pierwszym roku ta opłata zmniejsza się o połowę
    czyli roczny koszt Vizy Elektron w Lukasie wyniesie
    15 PLN (10 PLN karta + 5 PLN debet)

  • 9. Data: 2003-01-03 08:25:55
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av3cuk$3c1$1@poczta.fkz.com.pl, Tomasz Skowroński wrote:

    > Nie rozumiem.
    > Jak opłata 10 PLN może być więkasza od kary za niedozwolony debet,
    > która wynosi 30 PLN

    Jest większa, jeśli debet nie nastąpi lub nie zostanie naliczona kara.
    10 PLN > 0 PLN.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-01-03 12:25:21
    Od: "Tomasz Skowroński" <t...@f...com.peel>

    > Jest większa, jeśli debet nie nastąpi lub nie zostanie naliczona kara.
    > 10 PLN > 0 PLN.

    Tu masz rację.
    Ale używanie karty Lukasa, która jest działa raczej off-line,
    jest mocno ryzykowne.
    Już wiele osób płakało nad 30 zł karą za 50 groszowy debet.

    I według mnie każdy kto ma Vise Ele. Lukasa powinien wykupić sobie
    debet.