  • 1. Data: 2005-07-22 10:36:06
    Temat: jak najkorzystniej lokate w USD?
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Mam 3,5k USD na lokacie w PEKAO SA i chcialem to jak najkorzystniej
    przerzucic do Inteligo na PLN. Chodzenie po kantorach dopuszaczam, ale
    wolalbym bez chodzenia po miescie z taka gotowka. Czy mozna z tej lokaty
    (nie mam tam eurokonta) zrobic przelew do Inteligo i czy to jest oplacalne?
    Czy moze lepiej wziasc USD i pojsc wplacic do pkobp obok (da sie?)? Czy
    moze wsiasc PLN (da sie?)? A moze jeszcze lepiej poczekac az dolar bedzie
    wyzszy? Czy na to sie nie szykuje?

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 2. Data: 2005-07-22 11:11:27
    Temat: Re: jak najkorzystniej lokate w USD?
    Od: "JA" <o...@b...poczta.fm>

    "Michal Dabrowski" <d...@S...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy moze lepiej wziasc USD i pojsc wplacic do pkobp obok (da sie?)? Czy
    > moze wsiasc PLN (da sie?)? A moze jeszcze lepiej poczekac az dolar bedzie

    3,5K to nie jest az 'taka gotowka.Kto ma niby wiedziec, ze chodzisz z raptem
    okolo 10 tys za paskiem? Ja zawsze wieksza kase pobieram w banku w
    pomieszczeniu, w ktorym nikt nie widzi. Kazdy bank takie ma i musi
    udostepnic na zyczenie. Nigdy nie pobieram duzej gotowki przy okienku wsrod
    tlumu.Najlepiej miec taki piterek na szyje lub pod ubranie, tam wkladasz
    cash i tyle. Jak sie nikomu nie bedziesz chwalil, ze podejmujesz kase to
    niby jak maja Ciebie okrasc, na chybil trafil na ulicy wytypuja? Zawsze
    natomiast smieje sie z idiotow, ktorzy gotowke nosza w...reklamowce lub
    takich sakiewkach w reku lub torebce.Takich to mi wrecz nie zal...
    W Polsce nie ma sensu robic przelewow dolarowych do innego banku, gdyz to
    jest tak samo traktowane jak przelew walutowy za granice (nonsens-ale
    niestety).Dlatego pobierz USD i przenies. Nic nie kosztuje, do tego szybko,
    a o wlasne bezpieczenstwo trzeba sobie samemu zadbac, bo okradaja tylko
    jeleni.

  • 3. Data: 2005-07-22 11:30:38
    Temat: Re: [OT]jak najkorzystniej lokate w USD?
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2005 13:11:27 +0200, "JA" <o...@b...poczta.fm>
    napisał(a):

    > Zawsze
    >natomiast smieje sie z idiotow, ktorzy gotowke nosza w...reklamowce lub
    >takich sakiewkach w reku lub torebce.Takich to mi wrecz nie zal...

    Ja natomist słyszałem że gość wlaściciel kantoru nosił pieniądze w
    rekalmówce (wsród zieleniny) a zawsze wyrywali mu szaszetkę :)
    Poland is Mexico in Europe
    Kontakt ze mną: http://tinyurl.com/ckx5n zmień lp na pl

  • 4. Data: 2005-07-22 12:21:19
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2005 13:11:27 +0200, JA napisał(a):

    > Dlatego pobierz USD i przenies.

    Dzieki za odpowiedz.
    A da sie wplacic na Inteligo w BP dolary? I czy warto po kursie wplaty
    bankowym, czy lepiej do kantoru i dopiero potem do banku?

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2005-07-22 13:13:01
    Od: "shapyr" <s...@p...wyciachajtoonet.pl>

    Uzytkownik "Michal Dabrowski" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > przerzucic do Inteligo na PLN. Czy mozna z tej lokaty
    > (nie mam tam eurokonta) zrobic przelew do Inteligo i czy to jest

    Witam
    Mialem lokate walutowa w BPH i niedalej jak pare dni temu przetrenowalem
    taki zabieg. Przy zamykaniu rachunku poprosilem o przewalutowanie z USD na
    PLN i przekazanie srodków na inne wskazane konto w innym banku. Pani w
    obsludze klientów poczatkowo twierdzila, ze sie nie da, ale po moim
    stwierdzeniu, ze centrala odpowiedziala mi inaczej i po konsultacji z
    kasjerka :))) okazalo sie to mozliwe. Cala transakcja odbyla sie
    bezgotówkowo i po kursie wymiany dewiz a nie pieniedzy (wyzszy kurs),
    dodatkowo nic mnie to nie kosztowalo (podobno mialo byc 4,50 ale jakos nikt
    sie nie upomnial).
    Pozdrawiam

    Shapyr

  • 6. Data: 2005-07-23 07:05:32
    Od: kolomolo <k...@g...pl>

    Michał Dąbrowski napisał(a):

    > Dzieki za odpowiedz.
    > A da sie wplacic na Inteligo w BP dolary? I czy warto po kursie wplaty
    > bankowym, czy lepiej do kantoru i dopiero potem do banku?

    kantory zwykle więcej dają niż bank, stracisz na przeliczeniu takiej
    wpłaty w USD w PKO BP na Inteligo, przeliczenie będzie po kursie kupna
    dla pieniądza w momencie wpłaty w kasie,
    zobacz kurs przykładowy w PKO BP i w kantorze
    tabela z wczoraj dla USD to -> 3.3086
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=waluty/zone=-1/sect
    ion=indy

    pzdr.

  • 7. Data: 2005-07-23 10:16:15
    Od: "AruBuru" <a...@r...ats.pl>

    Uzytkownik "JA" <o...@b...poczta.fm> napisal w wiadomosci

    > Ja zawsze wieksza kase pobieram w banku w pomieszczeniu, w ktorym nikt nie
    widzi. Kazdy bank takie ma i musi
    > udostepnic na zyczenie.

    Skad takie twierdzenie, ze kazdy bank musi miec takie pomieszczenie? Wcale
    nie musi. Zalezy od tego czy w danym oddziale/filii/placówce jest taka
    potrzeba. Jak jest, to zwykle sie inwestuje i robi takie specjalne "pokoje".

    AruBuru

  • 8. Data: 2005-07-23 10:18:02
    Od: "AruBuru" <a...@r...ats.pl>

    Uzytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci
    > Mam 3,5k USD na lokacie w PEKAO SA i chcialem to jak najkorzystniej
    > przerzucic do Inteligo na PLN.

    Zrob z tego FIO Obligacyjne w USD, zarobisz wiecej. Jak stopy sa ustawione
    przez FED na takim wysokim poziomie i zaczna spadac to tylko oczekiwac
    zyskow.

    AruBuru

  • 9. Data: 2005-07-23 11:40:12
    Od: "JA" <o...@b...poczta.fm>

    "AruBuru" <a...@r...ats.pl> wrote in message
> [...]
    > nie musi. Zalezy od tego czy w danym oddziale/filii/placówce jest taka
    > potrzeba. Jak jest, to zwykle sie inwestuje i robi takie specjalne

    Nie spotkalem jeszcze banku/oddzialu, ktory nie ma pomieszczenia gdzie nie
    na oczach tlumu mozna przeliczyc i odebrac kase....

  • 10. Data: 2005-07-23 11:43:24
    Od: "JA" <o...@b...poczta.fm>

> [...]
    >
    > Zrob z tego FIO Obligacyjne w USD, zarobisz wiecej. Jak stopy sa ustawione
    > przez FED na takim wysokim poziomie i zaczna spadac to tylko oczekiwac

    Tylko, ze stopy FED ida ku zwyzkom i wkrotce kolejna ich podwyzka.
    Ale polecam Pioneer FIO Plus. Przez dwa lata uzyskalem bez problemu 12%.
    Uwzgledniajac spory spadek pomiedzy lutym a majem 2005. Obecnie od polowy
    maja wzrost o 5% i idzie w gore.....