  • 1. Data: 2005-07-22 11:54:23
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizje" za platnosc karta
    Od: "desmear" <d...@t...pl>

    HAHAHA. i to sie nazywa przyszlosc plastikowych kard. Do rzeczy: dwa
    tygodnie temu kupowalem w pewnym niemieckim sklepie aparat
    fotograficzny. Na pytanie czy moge zaplacic czesc sumy kredytowka VISA
    pan powiedzial nie, tylko EC . Poniewaz wiem, ze dla niemiec to
    poniekad normalne, zapytalem sie dlaczego nie chca kredytowek.
    Odpowiedz byla prosta "bo chca od nas 4% prowizji, wiec my kredytowek
    nie przyjmujemy, bo nam sie to nie oplaca". HA, mysle sobie, pazernosc
    bankow wychodzi, ale poniewaz to byl nieduzy sklep to rozumiem
    sklepikarza. Dwa dni pozniej bylem w ogromnym Saturnie (odpowiednik
    MM). Tutaj - mysle - z kredytowka nie bede mial problemu. Oczywiscie
    nikt jej nawet dotknac nie chcial, ta sama sprawa - nie kalkuluje im
    sie.
    A wy przypitalacie sie do prostego i zwyklego sklepikarza ktory liczy
    kazdy grosz. Centrum autoryzacyjne moze go pocalowac...dokladnie tam.
    Nic mu nie zrobia, bo jak podziekuja sobie za wspolprace, to nie
    sklepikarz bedzie bardziej stratny.
    Pa

  • 2. Data: 2005-07-22 11:58:52
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > MM). Tutaj - mysle - z kredytowka nie bede mial problemu. Oczywiscie
    > nikt jej nawet dotknac nie chcial, ta sama sprawa - nie kalkuluje im

    Moze maja faktycznie male marze?Z drugiej strony skad te
    kilkudzieisecioprocentowe obnizki w sklepach z elektronika?
    Dla odmiany Karstadt jeszcze niedawno przyjmowal karty bez problemu.

    Z drugiej strony sklepy ze szmatami bardzo czesto przymuja karty (zona, sami
    rozumicie;) i nikt nie placze, ze platnosc wynosi tylko 10 euro. Przyjmuja z
    checia.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 3. Data: 2005-07-22 12:12:22
    Od: "desmear" <d...@t...pl>

    >Z drugiej strony sklepy ze szmatami bardzo czesto przymuja karty (zona, sami
    >rozumicie;) i nikt nie placze, ze platnosc wynosi tylko 10 euro. Przyjmuja z
    >checia.

    pytanie tylko jakimi kartami. oba sklepy w ktorych bylem przyjmuja
    karty EC u nas prawie nie znane. Czyzby przy systemie EC (Electronic
    Cash) prowizje byly mniejsze ?

  • 4. Data: 2005-07-22 12:24:02
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Moze maja faktycznie male marze?

    Czesto na poziomie 5-7% . Prowizja za obsluge kart to polowa zarobku brutto.

    >Z drugiej strony skad te
    > kilkudzieisecioprocentowe obnizki w sklepach z elektronika?

    Sprzedaz elektroniki spadla o 60%. Sa problemy z platnosciami dla dostawców.
    Ci maja te same problemy, wiec odmawiaja zwrotów. Pozostaje napad na bank
    albo duza znizka. Trudnosci platnicze sklepów maja swoje odzwierciedlenie w
    upustach od dostawców. Dwie czy trzy opóznione zaplaty to mniejszy upust na
    dostawy przez przynajmniej kilka miesiecy, wiec staraja sie jednak placic,
    by w calym rozrachunku stracic mniej.

> [...]
    > Z drugiej strony sklepy ze szmatami bardzo czesto przymuja karty (zona,
    > sami rozumicie;) i nikt nie placze, ze platnosc wynosi tylko 10 euro.

    Marza czesto dziesieciokrotnie wieksza chyba to tlumaczy

  • 5. Data: 2005-07-22 12:45:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "desmear" <d...@t...pl> writes:

    > pytanie tylko jakimi kartami. oba sklepy w ktorych bylem przyjmuja
    > karty EC u nas prawie nie znane. Czyzby przy systemie EC (Electronic
    > Cash) prowizje byly mniejsze ?

    To chyba oczywiste?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-07-22 13:15:06
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 22 Jul 2005 13:58:52 +0200, w <dbqn1v$duu$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Maciej
    Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Z drugiej strony sklepy ze szmatami bardzo czesto przymuja karty (zona, sami
    > rozumicie;) i nikt nie placze, ze platnosc wynosi tylko 10 euro. Przyjmuja z
    > checia.

    Bo mają marżę xx%, a nie x%? :)

  • 7. Data: 2005-07-22 14:04:23
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > pytanie tylko jakimi kartami.

    Normalnymi. Takimi jak wszyscy na pbb mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 8. Data: 2005-07-22 14:06:25
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > pytanie tylko jakimi kartami.

    Przecietnymi, takimi jakie wszyscy na pbb maja.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 9. Data: 2005-07-22 14:07:40
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Bo mają marżę xx%, a nie x%? :)

    Być może na szmaty jest więksa marża, ale na elektronikę też raczej nie jest
    mała. Chyba, że xx=20, a x=8

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 10. Data: 2005-07-22 14:28:34
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:

    > Normalnymi. Takimi jak wszyscy na pbb mamy.

    No nie wiem, nie wiem :)

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based