  • 1. Data: 2002-06-15 08:16:02
    Temat: jak citek liczy waluty przy przelewach ?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Ciekawe
    Robie przelew na 0,04 PLN na rachunek w USD i dosteje

    Kwota do pobrania z:
    Rachunek bieżący: 0,04 PLN
    Kurs wymiany: 1 USD to 4,1532 PLN
    Kwota do wpłaty na:
    Rachunek walutowy: 0,00 USD

    czyli podarowuje citkowi 4 grosze :-)
    Zeby miec 1 centa musze przelac 5 groszy.

    Ale inaczej, zamiast kwota do pobtrania z PLN wybieram kwota do wplaty
    w USD - 0,01 USD i dostaje

    Kwota do wpłaty na:
    Rachunek walutowy: 0,01 USD
    Kurs wymiany: 1 USD to 4,1532 PLN
    Kwota do pobrania z:
    Rachunek bieżący: 0,04 PLN

    wiec tym razem 4 grosze wystarcza na jednego centa. Ciekawa
    niekonsekwencja :-)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-06-15 10:44:42
    Temat: Re: jak citek liczy waluty przy przelewach ?
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Zeby miec 1 centa musze przelac 5 groszy.
    [...]
    > wiec tym razem 4 grosze wystarcza na jednego centa. Ciekawa
    > niekonsekwencja :-)

    Jaka niekonsekwencja. Zelazna konsekwencja :-) Konsekwencja zaokraglen.
    A ze na tym na - praktycznie - tej samej operacji, to juz trudno.

    Widzisz, jaki Citi jest przyjazny klientowi?
    :-))

    M.

  • 3. Data: 2002-06-15 10:47:39
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Robie przelew na 0,04 PLN na rachunek w USD i dosteje

    No ja pytalem jakis czas temu wlasnie co bedzie :-)
    Testowalem z BZWBK (3 i 5 gr) ale "nie da sie", po
    prostu ksieguja mi wplate na koncie zlotowkowym.

    Swoja droga uwazam, ze Citi jawnie okrada ;-)) bo
    w koncu 4 gr to jakies .95 centa - widzial ktos
    kiedys zaokraglenia 0.95 do 0 a nie do 1 ????
    Inna sprawa, ze pbbowcy to by robili po 1000
    przelewow po 4 gr dziennie :-)

    Swoja droga - sprawdzales w Multi jak to wyglada? :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2002-06-15 11:55:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 15 Jun 2002 12:44:42 +0200, "Maciej Bebenek"
    <m...@U...TO.komorka.org> wrote:

    >Jaka niekonsekwencja. Zelazna konsekwencja :-) Konsekwencja zaokraglen.
    >A ze na tym na - praktycznie - tej samej operacji, to juz trudno.

    Zaokraglen nie wedlug regul matematyki, ale regul Citi - byle klient
    nie wyszedl na tym lepiej niz bank :-).

    >Widzisz, jaki Citi jest przyjazny klientowi?
    >:-))

    W sumie czesciowo ich rozumiem, kiedys jak zaokraglenia funkcjonowaly
    zgodnie z wszytkimi zasadami to dawalo sie niezle numery robic. Moze
    to tez jeden z powodow, ze online na walutach nie ma w inecie nigdzie
    poza citkiem.
    Rozumiem, ze za 3 grosze nie chca dac mi centa bo na tym straca, ale
    nie rozumiem dlaczego zaleznie od sposobu wprowadzenia transakcji za
    te same 4 grosze daja mi centa albo zero :D ?

    PS, ledwo znowu zaczalem sie bawic citikiem to juz reklamacja -
    pobrali za prowadzenie i citiphone a pierwsze 3mc mialy byc za friko.
    A w "citibank online" od ostatniego mojego kontaktu nic poza nazwa nie
    zmienili :-/ Dalej nie ma NRB ani przelewow z data przyszla.