  • 11. Data: 2006-09-27 16:39:51
    Temat: Re: jade na rok do Francji
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    b...@i...pl napisał(a):
    > prosze o wskazowki w jaki sposob przetransportowac pieniadze do
    > Francji. W Polsce mam konto w vwbanku w zlotowkach, we Francji bede
    > potrzebowala euro. Wiem ze moge wymienic zlotowy na ero i np
    > skarpetachk dowiezc do Francji...tylko ze to ryzykowne zwlaszcza ze to
    > beda moje wszystkie oszczednosci za ktore tam bede musiala przezyc
    > rok. wiec ten wariant odrzucam. Acha,..do wyjzadu pozostalo mi kilka
    > dni...Pozdrawiam Beata

    Jeśli jedziesz do Paryża to jest proste rozwiązanie opierające się na
    rachunku w Citi. Kosztuje tylko tyle co prowadzenie rachunku no i nic
    nie tracisz na różnicach kursowych.

    1. Idziesz do oddziału Citibanku.
    2. Otwierasz rachunek i subkonto walutowe w EUR (możesz też równolegle w
    innych walutach).\
    3. Wyrabiasz kartę płatniczą Maestro i podpinasz ją do rachunku w EUR
    (większość oddziałów Citi ma maszynę do nadrukowywania danych na kartę,
    więc otrzymujesz ją od ręki).
    4. Wpłacasz euro bezpośrednio na rachunek walutowy.
    Dotąd wszystko załatwiasz za jednym podejściem

    5. Jedziesz do Francji i następnie wypłacasz całość lub stopniowo w
    trakcie pobytu w bankomatach Citi France (operacje w bankomatach Citi na
    całym świecie są bezprowizyjne i nie ma tu żadnych przewalutowań bo nie
    zmieniasz waluty). Masz dostęp do rachunku poprzez internet i zawsze
    ktoś może ci "doładować" konto jeśli zabraknie ci pieniędzy.

    Teraz ograniczenia:
    1. Bez przewalutowania są tylko transakcje bankomatowe, płatność w
    sklepach jest zawsze rozliczana z konta złotówkowego.
    2. Całkowity koszt rachunku to 10 zł/miesiąc. Biorąc pod uwagę różne
    opłaty w innych bankach to bardzo niewiele.
    3. Niestety Citi we Francji ma tylko jeden oddział i jeden bankomat w
    Paryżu.

    Polecam rozwiązanie. Wielokrotnie je przetestowałem w różnych państwach
    i walutach.

    --
    Dawid