  • 1. Data: 2003-09-07 10:38:13
    Temat: [hipoteka] do zabezpieczenia kredytu mieszkaniowego [mozliwe OT]
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl>

    Witam

    Prosilbym o informacje, kto wg bankow, powinien wycenic nieruchomosc aby
    mozna ja (jej wartosc) bylo uwzglednic przy zawieraniu umowy kredytowej na
    zakup nowego lokum jako zabezpieczenie.

    Jak sie ma taka wycena do faktycznej, mozliwej do uzyskania na rynku ceny?
    (jesli sie nie uda 'zastawic' tej nieruchomosci, to istnieje mozliwosc jej
    sprzedania, choc niechetnie sie do tego odnosze... no ale mieszkac gdzies
    trzeba, a 80km dojazdu do pracy to sredni pomysl)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2003-09-08 06:37:23
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Prosilbym o informacje, kto wg bankow, powinien wycenic nieruchomosc aby
    > mozna ja (jej wartosc) bylo uwzglednic przy zawieraniu umowy kredytowej na
    > zakup nowego lokum jako zabezpieczenie.

    To zależy. Czasem mają wyceniacza w banku, ale i tak przeważnie za wszystko
    płaci klient.

    ceny?

    Wycena głównie zależy od tego do czego jest robiona. Wyceniający może tak
    zrobić, aby wyszła wysoka lub niska wartość - co klient sobie życzy. Wartość
    (nieformalnie) najlepiej określi pośrednik handlu nieruchomościami.
    No i trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie przy określaniu wartości
    nieruchomości - zależy od trzech czynników:
    1. Lokalizacja,
    2. Lokalizacja,
    3. Lokalizacja.

    Pozdrawiam