  • 1. Data: 2005-12-01 12:50:15
    Temat: hasła SMSowe w mBanku
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Właśnie się pojawiło na aktualnościach:

    Rozpoczynamy zbieranie zgłoszeń Klientów zainteresowanych skorzystaniem z
    nowej uslugi haseł smsowych.Hasła smsowe to wygodny, bezpieczny,
    nowoczesny sposób potwierdzania operacji w Internecie. Hasło przychodzi od
    razu na Twoją komórkę - nie musisz nosić ze sobą listy haseł.
    Zapisz się już dziś - liczba miejsc ograniczona!

    Więcej informacji o hasłach smsowych:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/bezpieczenstwo/ha
    sla_smsowe.html

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 2. Data: 2005-12-01 13:33:20
    Temat: Re: hasła SMSowe w mBanku
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 01 Dec 2005 13:50:15 +0100, gornik napisal/a:

> [...]
    > z nowej uslugi haseł smsowych.Hasła smsowe to wygodny, bezpieczny,
    > nowoczesny sposób potwierdzania operacji w Internecie.
    Ciekawe czy się to spodoba mbankowiczom, zwłąszcza biorąc pod uwagą
    falę krytyki jaką swego czasu obrzucali smskody z BZWBK ;)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 3. Data: 2005-12-01 13:52:38
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 01 Dec 2005 14:33:20 +0100, Krzysztof Lerski <k...@w...pl>
    wrote:

    >Ciekawe czy się to spodoba mbankowiczom, zwłąszcza biorąc pod uwagą
    >falę krytyki jaką swego czasu obrzucali smskody z BZWBK ;)

    Jeśli będzie faktycznie działać, to czemu nie. W ten sposób właśnie
    loguję się do e-bok w PlusGSM i nigdy nie było problemów.
    Dodajmy jeszcze bardzo istotną rzecz:

    Czy korzystanie z haseł smsowych jest odpłatne?

    Nie. Korzystanie z haseł smsowych w mBanku nie wiąże się z opłatami.
    Koszty wiadomości SMS, którymi przekazywane są hasła ponosi mBank.

    PG

  • 4. Data: 2005-12-01 13:55:47
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 01 Dec 2005 13:52:38 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    wrote:

    >Jeśli będzie faktycznie działać, to czemu nie. W ten sposób właśnie
    >loguję się do e-bok w PlusGSM i nigdy nie było problemów.

    Ha, jest jednak niezbyt sympatyczna luka w bezpieczeństwie:

    Jeżeli potwierdzasz operacje w mBanku za pomocą haseł smsowych możesz
    zawsze skorzystać z możliwości potwierdzenia ich w automatycznym
    serwisie mLinii (IVR). Dotyczy to operacji znajdujących się na liście
    ‘Operacje do potwierdzenia’. Po połączeniu z mBankiem wybierasz „2” i
    postępujesz według wskazówek lektora. Uwaga: aby korzystać z tej
    możliwości musisz mieć aktywny teleserwis i pamiętać swój telekod.

    PG

  • 5. Data: 2005-12-01 13:58:07
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) napisała:

> [...]
    >postępujesz według wskazówek lektora. Uwaga: aby korzystać z tej
    >możliwości musisz mieć aktywny teleserwis i pamiętać swój telekod.

    Pytanie co będzie jeszcze potrzebne do weryfikacji przez IVR, bo myślę że
    sam ID i telekod nie wystarczy.
    Jakieś dodatkowy dostęp zresztą powinien być, na wypadek
    zgubienia/kradzieży komórki.
    No a jak ktoś nie chce, to teleserwis można zablokować.

  • 6. Data: 2005-12-01 17:24:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > Ha, jest jednak niezbyt sympatyczna luka w bezpieczeństwie:

    No ale gdzie ta luka?

  • 7. Data: 2005-12-01 17:33:31
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 01 Dec 2005 18:24:47 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >No ale gdzie ta luka?

    Zakładając pesymistyczny scenariusz, że ktoś zna mój numer klienta,
    hasło do netu i telekod może zrobić automatycznie dowolny przelew.
    Przy hasłach jednorazowych tak się nie da. Mając te dane może próbować
    zrobić dowolny przelew bez hasła, ale przy użyciu mlinki, która jak
    sądzę zażąda odpowiedzi na kilka pytań w celu dodatkowej weryfikacji.
    I ta właśnie mlinka jest dodatkowym zabezpieczeniem, którego nie ma w
    przypadku automatycznej możliwości dokonania przelewu.
    Luka malutka i może nieco nazbyt naciągana, ale jest :)

    PG

  • 8. Data: 2005-12-01 17:45:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > Zakładając pesymistyczny scenariusz, że ktoś zna mój numer klienta,
    > hasło do netu i telekod może zrobić automatycznie dowolny przelew.

    Nie nadążam. JAK?

> [...]
    > przypadku automatycznej możliwości dokonania przelewu.
    > Luka malutka i może nieco nazbyt naciągana, ale jest :)

    Mam niejasne wrażenie, że uważasz, że do potwierdzenia oczekującej
    operacji w serwisie IVR nie będzie wymagane hasło SMSowe...

  • 9. Data: 2005-12-01 21:03:35
    Od: "[ piotr sut ]" <l...@3...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W ten sposób właśnie
    > loguję się do e-bok w PlusGSM i nigdy nie było problemów.

    To akurat nie jest najlepszy przyklad.

    ->piotr

  • 10. Data: 2005-12-01 22:45:59
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 01 Dec 2005 18:45:16 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >Mam niejasne wrażenie, że uważasz, że do potwierdzenia oczekującej
    >operacji w serwisie IVR nie będzie wymagane hasło SMSowe...

    Takie odniosłem wrażenie na podstawie tego co poniżej (punkt 3). Być
    może jest to wrażenie błędne.

    Czasem można zapomnieć komórki, lub okazuje się, ze wyczerpała się
    bateria. Niekiedy, mimo dopełnienia wszelkich starań, operator sieci
    komórkowej dostarcza wiadomości SMS z pewnym opóźnieniem (zdarza się
    tak np. w gorącym okresie składania życzeń noworocznych). Hasła smsowe
    w mBanku posiadają potrójne zabezpieczenie na wypadek niedostępności
    SMS:

    1. możesz potwierdzić zlecone wcześniej operacje w systemie
    transakcyjnym, w Internecie. W tym celu wystarczy wybrać opcję
    Operacje do potwierdzenia; operacje potwierdzasz hasłem smsowym, w
    najlepszym dla siebie momencie (jak już odbierzesz opóźniony SMS,
    naładujesz rozładowaną baterię, odnajdziesz pozostawiony w domu
    telefon itp.)
    2. możesz także zlecić powtórne wysłanie tego samego hasła smsowego.
    Powtórne wysłanie SMS z hasłem dostępne jest w systemie transakcyjnym,
    po wybraniu operacji z listy Operacje do potwierdzenia
    3. możesz również skorzystać z możliwości potwierdzenia w
    automatycznym serwisie mLinii (IVR). Po połączeniu z mBankiem