  • 1. Data: 2012-12-18 23:10:16
    Temat: głupie procedury nie tylko w Polsce
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Byłem dziś świadkiem rozmowy telefonicznej z pomocą techniczną Bank of
    America. Mojemu znajomemu z USA popsuł się token. Zadzwonił, aby to
    zgłosić i zamówić nowy. Rozmowa wyglądała mniej-więcej tak:

    K-klient
    P-pomoc techniczna

    K: Zepsuł mi się token. Wyświetlacz jest pusty, nie podaje żadnego kodu.
    P: Jakiej operacji nie może Pan wykonać?
    K: Żadnej. Token jest martwy. Wygląda, jakby wyczerpała się bateria,
    albo po prostu się zepsuł.
    P: Czy może się Pan zalogować do bankowości online?
    K: Tak, ale nie mogę wykonać żadnej operacji, bo na wyświetlaczu tokena
    nic nie ma.
    P: Proszę wykonać następujące operacje: Wylogować się.
    K: OK.
    P: Proszę wyczyścić historię przeglądarki.
    K: Ale po co? Przecież token nie jest podłączony do komputera. Trzymam
    go w ręku.
    P: Taką mamy procedurę. Proszę wykonywać po kolei polecenia.
    K: OK.
    P: Proszę wyczyścić historię przeglądarki.
    K: Już.
    P: Proszę zamknąć przeglądarkę, a następnie otworzyć nowe puste okno
    przeglądarki.
    K: OK.
    P: Proszę spróbować się zalogować do bankowości online.
    K: Już.
    P: Czy problem nadal występuje?
    K: Oczywiście. Trzymam token w ręku i jest martwy.
    P: W takim razie proszę spróbować użyć innej przeglądarki.
    K: Po co? To token jest zepsuty, a nie przeglądarka!
    P: Taką mamy procedurę. Gdy ją całą wykonamy i nie uda się rozwiązać
    problemu, to będzie można przyjąć od Pana zgłoszenie reklamacyjne.
    K: OK. To co dalej?
    P: Proszę spróbować użyć innej przeglądarki. Proszę wyczyścić historię.
    K: OK.
    P: Proszę spróbować się zalogować do bankowości online.
    K: Już.
    P: Czy problem nadal występuje?
    K: Ten token ma raptem jeden guzik i wyświetlacz. Trzymam go w ręku.
    Jasne, że nadal nie działa.
    P: Skoro po próbie wykonania operacji w dwóch przeglądarkach nie udało
    się rozwiązać problemu, mogę przyjąć od Pana zgłoszenie reklamacyjne.
    K: Świetnie.
    P: Proszę odpowiedzieć na kilka pytań: Jakich przeglądarek internetowych
    Pan użył? Internet Explorer, Firefox, Chrome czy Safari?
    K: Firefox i Chrome.
    P: Jakiego systemu operacyjnego Pan używa? Windows 7, Vista, XP czy Mac?
    K: Linuksa.
    P: Jakiego?
    K: Linuksa.
    P: Wspieranymi systemami operacyjnymi są Windows 7, Vista, XP oraz MacOS.
    K: Jakie to ma znaczenie??? Token nie działa! Token! TOKEN! On nie jest
    w żaden sposób podłączony do komputera. Trzymam go w dłoni. Powinien
    wyświetlać kod, a nie wyświetla.
    P: Zgodnie z procedurą muszę wpisać w zgłoszeniu reklamacyjnym jakiego
    systemu operacyjnego Pan użył podczas próby wykonana operacji.
    K: No dobrze, użyłem Windows XP. Token nie działa.
    P: Czy używał Pan komputera własnego, czy służbowego?
    K: Własnego. Token nie działa!
    P: Czy to komputer stacjonarny, czy laptop?
    K: Laptop. TOKEN NIE DZIAŁA!
    P: Kiedy po raz pierwszy zauważył Pan problem?
    K: Dziś.
    P: Jakich operacji dotyczy problem?
    K: Wszystkich. Token nie działa. NIE WYŚWIETLA KODU!
    P: Proszę podać numer telefonu, pod którym nasz dział pomocy technicznej
    będzie mógł się z Panem skontaktować.
    K: xyz
    P: Dziękuję. Zgłoszenie reklamacyjne zostało przyjęte. Pracownik naszego
    działu technicznego skontaktuje się z Panem w celu poinformowania o
    rozwiązaniu problemu.
    K: Jak on niby naprawi zdalnie mój token?
    P: Dalsze informacje otrzyma Pan od pracownika działu technicznego,
    który skontaktuje się z Panem.

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2012-12-18 23:23:28
    Temat: Re: głupie procedury nie tylko w Polsce
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:kaqpk5$3o0$1@news.task.gda.pl...
    > Hello,

    Głupie procedury przyszły do Polski...

    Bardzo podobnie wygladały moje rozmowy z infolinią Neostrady we wczesnej
    fazie jej działalności.

    --
    marfi

  • 3. Data: 2012-12-18 23:23:41
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    kolo tylko czytal procedure, cos sobie dopasowal i nie mial pojecia o
    czym klient mowi i czym jest token :)
    pewnie pracownik tymczasowy po krotkim szkoleniu :)

  • 4. Data: 2012-12-18 23:29:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a) :
    > Hello,

    Procedury są dla tych, co nie potrafią zrozumieć tego o czym mówi
    klient.

    Swego czasu składałem reklamację na nieprawidłowo naliczony VAT za
    Internet. Za jakiś czas dzwonek do drzwi:
    - Dzień dobry, w związku ze złożoną reklamacją przyszedłem sprawdzić
    linię.
    - Ale ja reklamowałem stawkę VAT.
    - Ja nie wiem, mi kazali przyjechać i sprawdzić linię.
    :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 5. Data: 2012-12-18 23:56:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    sunwick pisze:
    > kolo tylko czytal procedure, cos sobie dopasowal i nie mial pojecia o
    > czym klient mowi i czym jest token :)
    > pewnie pracownik tymczasowy po krotkim szkoleniu :)

    Trudno mi sobie wyobrazić procedurę szkolenia, w której pominiętoby
    istnienie tokena do autoryzacji operacji online... :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2012-12-19 00:20:27
    Od: "jerry ." <m...@g...com>

    On 18 Gru, 23:10, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:
> [...]
    > rozwiązaniu problemu.
    > K: Jak on niby naprawi zdalnie mój token?
    > P: Dalsze informacje otrzyma Pan od pracownika działu technicznego,

    no kurna zajebiste

  • 7. Data: 2012-12-19 01:45:27
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Trudno mi sobie wyobrazić procedurę szkolenia, w której pominiętoby
    > istnienie tokena do autoryzacji operacji online... :-)

    Szkolenie obejmowalo trzymanie sie procedury. :>

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 8. Data: 2012-12-19 01:50:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." kaqqol$a7v$...@n...news.atman.pl

    > Procedury są dla tych, co nie potrafią zrozumieć tego o czym mówi klient.

    Facet kupił lodówkę i zamierza wstawić do niej 3 butelki piwa.
    Czyta instrukcję...

    -- otwórz drzwi lodówki
    -- wstaw butelkę
    -- starannie zamknij drzwi lodówki

    po czym wstawia:

    -- otworzył drzwi lodówki
    -- wstawił butelkę
    -- starannie zamknął drzwi lodówki
    -- otworzył drzwi lodówki
    -- wstawił butelkę
    -- starannie zamknął drzwi lodówki
    -- otworzył drzwi lodówki
    -- wstawił butelkę
    -- starannie zamknął drzwi lodówki

    No i po tym wszystkim przyszedłem ;) ja, zauważyłem, że można
    nieco inaczej, a inni nakrzyczeli na mnie, że obijam się
    w pracy, bo nie o lodówkę i piwo chodziło, lecz o coś innego.

    -=-

    Procedurę z czyszczeniem cookie i zmianą przeglądarki przeszedłem
    wczoraj przy okazji Alior SynCa, choć ewidentnie problem nie leżał
    po mojej stronie -- dostałem poradę jak wyżej. Akurat czyszczenie
    keszy, cookiesów itp. wykonuję bardzo często, więc nie opierałem
    się, ale fajnie by było, gdyby w bankach pracowali ludzie myślący.

    Marnie widzę SynCa. Dla mnie to jakby przedłużenie Polbanku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-12-19 02:42:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Trudno mi sobie wyobrazić procedurę szkolenia, w której pominiętoby
    > istnienie tokena do autoryzacji operacji online... :-)

    umiejetnosc zapamietywania tego co bylo na szkoleniach ma sie nijak do
    samej procedury szkolenia.

    gosciu po prostu lekcje przespał i tyle.
    Zamiast ciagnac pogadanke bez sensu bylo od razu prosic o szefa.
    W ten sposob zalatwiloby sie dwie sprawy, wymiane tokena i wywalenie
    goscia na powtorne szkolenie.

  • 10. Data: 2012-12-19 02:52:57
    Od: Aicha <b...@t...ja>

> [...]
    > po mojej stronie -- dostałem poradę jak wyżej.

    > Marnie widzę SynCa. Dla mnie to jakby przedłużenie Polbanku.

    A co zepsułeś? ;)
    Mnie pani Synkowa bezproblemowo zresetowała hasło do logowania,
    aczkolwiek "za karę" musiałam wysłuchać pogadanki o produktach :]