  • 1. Data: 2002-05-29 20:22:43
    Temat: ePKO BP - błedy w stronie WWW logowania !!!!!
    Od: w...@k...net.pl (Piotr Oniszczuk)

    Witajcie,

    Oddział elektroniczny PKO BP jest "bardzo szybki" w rakcjach na
    problemy klientów (będące wynikiem zresztą ich własnych
    niedociągnięć...).
    Oto treść e-maila, który wysłałem już dwukrotnie do ePKO BP, jak na
    razie brak odpowiedzi >:-(=)
    Może ktoś z ePKO monitoruję tę grupę ? (oj, to by było zbyt
    piękne.....)

    pozdrawiam

    Witam,

    Moja małżonka posiada konto ePKO. Do obsługi kota zamierzam używać
    przeglądarki Mozilla (z wielu powodów). Na stronie ePKO jest
    informacja, że strona została wykona "pod" przeglądarki Netscape 4.74
    MSIE.
    Zalogowanie się na konto z Mozilli RC2 jest niemożliwe, bowiem w
    kodzie
    HTML strony logowania są prawdopodobnie błędy....
    Oto wynik mojej konwersacji z jednym z twórców Mozilli:

    Moja wypowiedź:
    ;------------
    Hi Mike,
    I have private account in Polish bank.
    Logon URL is: https://e.pkobp.pl/ssl/LoginPasswordFrm.asp
    Undr NS4.61 I can logon, but under Mozilla Rc1/Rc2 "Logon" button is
    missed.
    May You check this incompatibility between Netscape and Mozilla ?
    ;---------------

    Odpowiedź Mike Kaplly z IBM:
    ;---------------
    This happens on Windows as well, but the core problem appears to be a
    mistake in the Web page. The with for the Strona and Promoc items is
    specified as 100% whereas the width for the Wniosek and Kursey items
    is
    specified as 100 (no percent).

    So the Strona and Promoc items are expanding all the way across the
    screen.

    You might send a note to the bank letting them know of the problem.
    ;---------------

    Myślę, że tak szacowna instytucja jak PKO BP. może zwrócić uwagę
    firmie
    SoftBank na błędy w kodzie HTML napisanym przez SoftBank....

    Łączę wyrazy szacunku, licząc na szybką odpowiedź.

    --
    cYa, 3.14iotr/2
    Dobry programista wiesza się z programem....

    Zwrotne bajty daj na "w...@k...net.pl"

  • 2. Data: 2002-06-09 11:15:27
    Temat: Re: ePKO BP - błedy w stronie WWW logowania !!!!!
    Od: <a...@i...pl>

> [...]
    > razie brak odpowiedzi >:-(=)
    > Może ktoś z ePKO monitoruję tę grupę ? (oj, to by było zbyt

    Witam,

> [...]
    > razie brak odpowiedzi >:-(=)
    > Może ktoś z ePKO monitoruję tę grupę ? (oj, to by było zbyt

    Ja przez kilka miesięcy posyłałem im listy informujące o błedach na ich
    stronach, które uniemożliwiają logowanie. Załączałem zrzuty ekranu ilustrujące
    problem a także tekst pojawiający się w lewym dolnym rogu ekranu (nr błędu w
    VBasic). Wreszcie, po paru miesiącach monitowania, w kwietniu dostałem dpowiedź
    z oddziału informatycznego, w którym Pan poinformował mnie, że błędy są
    spowodowane "niestandardową" obsługą javaskryptów przez Netscape 6. Oni, według
    niego, budowali strony dla MSIE i Netscape4.x a tu Netscape wyskoczyło z tą
    "szóstką" !! Poinformował mnie, że będą prowadzić prace, żeby zaradzić
    problemowi... Minęły dwa miesiące i... i nic.
    Bardzo mi się nie podoba sposób pracy ich webmasterów, jeszcze mniej i ch
    stosunek do klienta objawiający się na ignorowaniu listów elktronicznych
    skierowanych do nich.
    Gdy przestał mi działać "token" wysłałem e-maile po czym zadzwoniłem (po kilku
    GODZINACH starań!) do biura. W rezultacie rozmowy z biurem odesłałęm im wadliwy
    "token" do wymiany. Cztery tygodnie później dostałem od nich e-mail proszących o
    natychmiastowe wysłąnie do nich niesprawnego tokena. Cóż za sprawność działania!
    E-maile, najważniejszy w moim mniemaniu sposób kontaktu z klientem ich,
    internetowego jak by nie było banku, są czytane po CZTERECH tygodniach po czym
    zbywane idiotyczną odpowiedzią!

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 3. Data: 2002-06-09 12:39:44
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

> [...]

    > "szóstką" !! Poinformował mnie, że będą prowadzić prace, żeby zaradzić
    > problemowi... Minęły dwa miesiące i... i nic.

    Zapewnie masz racje, ale tak z ciekawości ..... do Nestcape też napisałesz ?
    Trudno w końcu od banków oczekiwać, by naprawiły to co Nestcape spierzył.

    Vizvary

  • 4. Data: 2002-06-09 19:41:07
    Od: <a...@i...pl>

    Witam,

    > Zapewnie masz racje, ale tak z ciekawości ..... do Nestcape też napisałesz ?
    > Trudno w końcu od banków oczekiwać, by naprawiły to co Nestcape spierzył.
    >
    > Vizvary

    Nie, ja nie mam racji bo nie o rację tu chodzi lecz o podstawowe normy
    zachowania (dobre wychowanie, jak kto woli) oraz o zawodowstwo. Moje posłanie
    tutaj nie miało być jakimkolwiek atakiem.

    Do Netscape nie pisałem podobnie jak nie pisałem do zespołu Mozilli, Opery oraz
    Kmeleona. Wszystkie te przeglądarki wykazują podobne objawy jak wersje Netscape
    6 (na kilku różnych komputerach).

    Pisałem do e.pko bo to mój bank, tam są moje pieniądze i zależy mi by ten bank
    służył mi w jak najlepszy sposób. Moje listy do nich w zamiarze i treści były
    uprzejmym poinformowaniu o problemach. Zdaję sobie sprawę, że zintegrować bazy
    danych z HTTP nie jest łatwo, każdy popełnia błędy (o ile to ich błąd) lecz
    mierzi mnie gdy ktoś mnie ignoruje lub nie dba o mnie gdy mu za to płacę.

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 5. Data: 2002-06-09 19:49:12
    Od: "hosi" <hosi@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik <a...@i...pl> napisał:

> [...]
    lecz
    > mierzi mnie gdy ktoś mnie ignoruje lub nie dba o mnie gdy mu za to płacę.

    Skoro tak Cię olewają to dlaczego nie opuścisz tego średniowiecznego molochu
    tylko nazywasz go "swoim bankiem"? Nie rozumiem Twojego postępowania.

    hosi.

  • 6. Data: 2002-06-09 20:06:41
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    oraz
    > Kmeleona. Wszystkie te przeglądarki wykazują podobne objawy jak wersje

    Taaaaaaak. Nie jest łatwo pisać dobrych przegladarek.

    Vizvary

  • 7. Data: 2002-06-09 20:19:11
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Opery

    > Taaaaaaak. Nie jest łatwo pisać dobrych przegladarek.
    >
    > Vizvary

    Dokładniej to jest tak. Założmy ze jest jakisj działający, porządnie
    przetestowany i wdrozony system.
    A tu nagle Nestcape w wersji 6 wprowadza pewne "drobne" korekty do swojej
    maszyny wirtualnej, w wyniku którego połowa apletów przestanie działać. Czy
    pół świata ma nagle wszystko przerabiać tylko dlatego, że Nestcape nie umie
    pisać programów?
    Ja znam całą masę aplikacji, które deklarują zgodność z Nestcape 4.X. W
    domysle - nie działają pod 6. I nie bedą.
    Nie znam aplikacji sPKO BP, trudno mi powiedzieć więc czy maja błędy. Jeśli
    mają niech poprawią.
    Ale zauważ, że ty oczekujesz od banku, by aplikacja działała pod wszystkimi
    (bezwzględnie) istniejącymi na świecie przeglądarkami i we wszystkich
    wersjach.
    Więc by banki rozwiązały to, co wielkie firmy softwarowe CELOWO spieprzyli w
    ramach walki na froncie przegladarek.

    Vizvary