  • Data: 2003-03-07 12:32:34
    Temat: e-karta[problemy]
    Od: "Joanna Pawlus" <j...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Problem wygląda następująco:
    Chciałam kupić pare rzeczy małym niemieckim sklepie netowym www.reitshop.de
    , ale sklep nie może ściągnąć pieniędzy z e-karty. Czytałam w archiwum, że
    nie jest jakoś szczególnie szokujące ;) ale... Rzecz w tym, że w sierpniu
    zeszłego roku zapłaciłam w tym samym sklepie tą samą kartą bez żadnych
    problemów.

    Teraz, gdy zrobiło się pod górkę, zadzwoniłam do mLinki i poprosiłam o
    pomoc. Dowiedziałam się, że sklep traktuje moją kartę jako kredytową i w tym
    tkwi problem. No to napisałam maila do sklepu z tłumaczeniem, że e-karta nie
    jest kredytowa, tylko wirtualną i żeby zmienili prośbę o autoryzację
    transakcji. Otrzymałam odpowiedź:

    "So sorry, but it is not possible to transact the invoice
    amount of 129,07 EUR, because your bank says "no"!
    We don´t know why, but there is nothing we can do.
    We have tried and tried it again and we tried to get an approval number,
    called
    our card eccaptions , but your bank say "no" to the transaction."

    Ponieważ nie znam zupełnie szczegółów procesu autoryzacji transakcji e-kartą
    (chętnie się dowiem) mam parę pytań (wybaczcie, jeśli są śmieszne lub
    naiwne):

    1. Czy jest możliwe, że sklep po prostu nie ma możliwości technicznych do
    przeprowadzenia transakcji przy użyciu takiej karty? Czytałam coś w archiwum
    o tym, że muszą mieć odpowiedznio skonfigurowanego POSa (co oczywiście nic
    mi nie mówi;)). No ale jeśli nie mają, to jak udało mi się zapłacić w
    sierpniu?

    2. Jeśli mają możliwości techniczne, tylko mnie nie zrozumieli ;)) to co mam
    im napisać? W mLinii dowiedziałam się, że sklep traktując e-kartę jako
    kredytową najprawdopodobniej zapytał bank o mój adres, a powinien tylko o
    dane podane na karcie. Mam im napisać, żeby się nie interesowali moim
    adresem, czy może coś bardziej fachowego w stylu: "autoryzujcie kartę w
    systemie jakimśtam"? ;))

    3. Gdy wypełniałam formularz na www nie było tam miejsca na podanie CVV2,
    czy to może być problem?

    4. Jeśłi nie mają możliwości, żeby ściągnąć pieniądze z e-karty, to VE
    Inteligo też nie przejdzie?

    pozdrawiam
    Joanna