  • 1. Data: 2012-09-05 18:09:37
    Temat: dzwoni pan z idea banku...
    Od: d...@i...eu

    i przedstawia nową megaatrakcyjną limitowaną lokatopoisę, dla wybranych klientów...
    ofertę przesłał mi też w pdf na maila, przedstawiam ją poniżej, bo nie znalazłem w
    necie żeby podać linka... i jednoczesnie chcialbym zapyać, czy ktokoliek tez otrzymal
    taka ofertę, czy warto w nią wchodzić, 7,5% wydaje się dobra ofertą

    FORMA PRAWNA Połączenie depozytu bankowego i grupowego ubezpieczenia na życie i
    dożycie 1)

    MiNiMAlNA kWOtA lOkAty
    Lokata 6-miesięczna (180 dni): 36 000 PLN
    Lokata 9-miesięczna (270 dni): 25 000 PLN
    Lokata 12-miesięczna (365 dni): 17 000 PLN

    czAs tRWANiA PROdUktU 180, 270, 365 dni, jak na tradycyjnych lokatach bankowych 6-,
    9-, 12-miesięcznych.
    zysk
    180 dni: 5,6%, tj. w wysokości jak dla lokaty 7%,
    270 dni: 5,6%, tj. w wysokości jak dla lokaty 7%,
    365 dni: 6%, tj. w wysokości jak dla lokaty 7,5%.

    NAjWAżNiejsze kORzyści
    Gwarantowany zysk w wysokości jak na tradycyjnej lokacie bankowej o oprocentowaniu od
    7%
    do 7,5%, brak ryzyka inwestycyjnego, ubezpieczenie na życie i dożycie, brak podatku
    Belki.
    OPłAty
    Opłata za nabycie polisy w wysokości: 1,4275% wysokości świadczenia ubezpieczeniowego
    dla
    produktu na 365 dni, 1,4280% wysokości świadczenia ubezpieczeniowego dla produktu na
    270
    dni oraz 1,3333% wysokości świadczenia ubezpieczeniowego dla produktu na 180 dni.
    Opłata
    pobierana będzie z odsetek wypracowanych na lokacie.

    FUNdUsz gWARANcyjNy Kapitał gwarantowany w 100% przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do
    kwoty 100 tys. euro.

    1)
    Produkt składa się z lokaty bankowej na okres odpowiednio 6, 9 lub 12 miesięcy,
    oprocentowanej 0,1% w skali roku, oraz ubezpieczenia na życie i dożycie dla
    klientów "Plus" idea Bank sA. Po upływie okresu obowiązywania lokaty bank wypłaci
    kwotę odpowiadającą zainwestowanemu kapitałowi. Odsetki uzyskane
    z lokaty pokrywają koszt objęcia klienta ochroną ubezpieczeniową w ramach wyżej
    wymienionego ubezpieczenia, z tytułu którego Ubezpieczyciel wypłaci
    klientowi świadczenie w wysokości odpowiadającej 5,6% zainwestowanego kapitału dla
    okresów 6 i 9 miesięcy oraz 6% dla okresu 12 miesięcy.

  • 2. Data: 2012-09-05 18:41:17
    Temat: Re: dzwoni pan z idea banku...
    Od: Otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2012-09-05 18:09, d...@i...eu pisze:
> [...]
    Opłata
    > pobierana będzie z odsetek wypracowanych na lokacie.

    O co chodzi z tymi opłatami?
    Jak bierzesz 365 dni to dostajesz na rekę 6% - 1,4275% = 5,55% ..?
    Jeśli tak, to średni interes..

    o.

  • 3. Data: 2012-09-05 22:22:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 05 Sep 2012 18:41:17 +0200, Otrov napisał(a):

    > O co chodzi z tymi opłatami?
    > Jak bierzesz 365 dni to dostajesz na rekę 6% - 1,4275% = 5,55% ..?
    > Jeśli tak, to średni interes..

    Polisolokaty są bez belki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2012-09-05 22:44:23
    Od: p...@g...com

    6 - 1,4275 = 4,5725% netto
    Z lokaty a belka tylko nawet na 6% bedzie wiecej:
    6 - 1,14 podatek = 4,86% netto

  • 5. Data: 2012-09-05 22:46:08
    Od: p...@g...com

    W dniu środa, 5 września 2012 18:41:38 UTC+2 użytkownik Otrov napisał:
    > O co chodzi z tymi opłatami?
    >
    > Jak bierzesz 365 dni to dostajesz na rekę 6% - 1,4275% = 5,55% ..?
    >
    > Jeśli tak, to średni interes..

    6% - 1,4275% = 4,5725%

  • 6. Data: 2012-09-05 23:28:03
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

[...]

    ---------------------
    Oprocentowanie to jedna kwestia, jezeli sa to polisolokaty to nie maja
    gwarancji BFG tylko funduszu ubezpieczen, ktory pokrywa(dokladnie nie
    pamietam), ale chyba 50% i jest to ograniczone do niewielkiej kwoty w
    porownaniu do 100tys EUR przez BFG.
    Nie wiem czy nie wiele wiekszy zysk w porownaniu do lokat jest warty duzo
    wyzszego ryzyka.

  • 7. Data: 2012-09-06 07:24:14
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-05 23:28, Krzysztof pisze:

> [...]
    > nią wchodzić, 7,5% wydaje się dobra ofertą
    >
    > FORMA PRAWNA Połączenie depozytu bankowego i grupowego ubezpieczenia na

    <- nie warto.

    Chyba, że masz ponadstatystyczną szansę wygarnąć ubezpieczenie i ominąć
    wszelkie wyłączenia (a tu już małe szanse, bo TU ma po to sfory
    prawników, aby od wypłaty ubezpieczenia się wyłgać). Np wiesz, że masz
    raka, o czym nie wie nikt inny i nie ma w dokumentacji medycznej.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 8. Data: 2012-09-06 10:01:40
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-09-05, o godz. 18:41:17
    Otrov <o...@g...pl> napisał(a):

    > O co chodzi z tymi opłatami?
    > Jak bierzesz 365 dni to dostajesz na rekę 6% - 1,4275% = 5,55% ..?

    Pomijając oczywisty błąd rachunkowy, w jakim celu odejmujesz
    od siebie te dwie wartości? Przecież 6% jest liczone od kapitału,
    a 1,4275% od świadczenia ubezpieczeniowego - to są różne rzeczy i
    odejmowanie ich od siebie nie ma sensu.

    Może będzie jaśniej, jak się zrobi symulację - powiedzmy 50tys. zł na
    rok:
    - kapitał idzie na lokatę oprocentowaną 0,1% rocznie (co daje 50zł, a
    po obelkowaniu 40,5zł).
    - to 40,5zł stanowi opłatę za nabycie polisy.
    - po roku bank wypłaca kapitał (50tys. zł) oraz świadczenie w wysokości
    6% kapitału (3tys. zł).
    - w tym miejscu coś się nie zgadza, bo piszą, że opłata za nabycie
    polisy to 1,4275% świadczenia (czyli 42,825zł), a z odsetek na
    lokacie wyszło tylko 40,5zł - ktoś ma pomysł, skąd im się to wzięło?

    Tyle da się wyczytać z wklejonego tu regulaminu (skróconego, jak
    rozumiem). Co do gwarancji BFG oraz warunków ubezpieczenia, to trzebaby
    dopytać w banku albo doczytać w pełnej wersji regulaminu (gwarancja
    wydaje mi się że powinna być, w końcu kapitał leży na lokacie).
    Jeśli tam nie ma żadnej miny, to produkt wydaje się całkiem przyzwoity.

    --
    Jacek Midura

  • 9. Data: 2012-09-06 11:37:10
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu środa, 5 września 2012 23:28:19 UTC+2 użytkownik Krzysztof napisał:

    > Oprocentowanie to jedna kwestia, jezeli sa to polisolokaty to nie maja
    > gwarancji BFG tylko funduszu ubezpieczen,
    Przecież napisali: 'Produkt składa się z *lokaty bankowej* na okres odpowiednio 6, 9
    lub 12 miesięcy, oprocentowanej 0,1% w skali roku, oraz ubezpieczenia na życie i
    dożycie dla klientów "Plus" idea Bank sA.'

    A jeżeli jest to lokata, to ma gwarancje BFG.

    Pozdrawiam
    Michal M

  • 10. Data: 2012-09-06 22:14:57
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Jacek Midura" ...

    > Jeśli tam nie ma żadnej miny, to produkt wydaje się całkiem przyzwoity.

    Jest duza mina.
    To firma Pana L. Cz.

    Czyli - odpusc sobie.

    --