  • 1. Data: 2009-04-08 09:54:43
    Temat: doradztwa finansowe
    Od: "abv" <a...@a...com>

    na wstepnie odrazu zaznaczam ze nie PIJE tym tematem do 'stopyzwrotu',
    temat poruszyl kolega Marcin w poprzedniej rozmowie,
    a ze mnie zaciekawilo to tez zakladam odrebna dyskusje dla
    czystej ciekawosci i prosba by wypowiedzieli sie fachowcy w tym temacie:

    chodzi o granice po ktorej wymagana jest licencja doradcy inwestycyjnego.
    nizej podaje kilka przykladu i prosze o odpowiedz kiedy kowalski ktory nie
    ma
    licencji doradcy, narusza prawo ?

    1) daje kowalskiemu 100zl, ten mowi mi za to ze jego "potfel" wartosci
    100tys zl
    przeznaczyl 75% na zakup obligacji X (pada konkretny model obligacji)
    i 25% przeznaczyl na zakup akcji Y (pada rowniez konkretna nazwa akcji).

    2) daje kowalskiemu 100zl, ten mowi mi ze aktualnie jest moda na akcje X i
    Y.

    3) daje kowalskiemu 100zl, ten mowi mi ze on sam kupi akcje X po
    przekroczeniu
    danego poziomu, i z SL z poziomem np. 2% nizej.

    4) daje kowalskiemu 100zl, ten mowi mi ze w jego przekonaniu zloto spadnie
    do poziomu X.

    5) daje kowalskiemu 100zl, ten opisuje mi zasade dzialania akcji, dlaczego
    rosna, dlaczego spadaja nie wymieniajac zadnej konkretnej firmy.

    -

  • 2. Data: 2009-04-08 09:57:27
    Temat: Re: doradztwa finansowe
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    A według Cieie który z tych punktów pod to podpada?

  • 3. Data: 2009-04-08 10:14:58
    Od: kezzlock <k...@g...com>

    On 8 Kwi, 11:54, "abv" <a...@a...com> wrote:
> [...]
    >
    > 5) daje kowalskiemu 100zl, ten opisuje mi zasade dzialania akcji, dlaczego
    > rosna, dlaczego spadaja nie wymieniajac zadnej konkretnej firmy.

    punkty: 2,4 tutaj wymagana licencja na DI

    reszta to albo edukacja (pkt 5) albo prywatna sprawa, że sobie coś kupi
    (3) albo już ma (1)

    pozdr.

  • 4. Data: 2009-04-08 10:20:28
    Od: "abv" <a...@a...com>

    Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <d...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:grhsfo$oan$1@news.onet.pl...
    >A według Cieie który z tych punktów pod to podpada?

    ZADEN (bez ironi, tak wlansnie mysle)
    Sprzedawane sygnaly systemow sa dla mnie informacja niczym
    subskrybcja w serwisie pogodowym ktora wysyla np info iz jutro spodziewana
    jest ulewa to tez nasz system zaleca uzyc parasola.
    Dlatego w moim przekonaniu nawet Twoj serwis nie przekracza prawa.

    ponizej wkleje cytat tego co napisal Marcin, i jeszcze raz zaznaczam
    nie jest to zadna aluzja do tego co robisz.

    Moje pytanie brzmi, czy kowalski musi uzyc slow
    "rekomenduje kupno akcji spolki X" by naruszyc prawo ?

    -

  • 5. Data: 2009-04-08 10:23:55
    Od: "abv" <a...@a...com>

    Użytkownik "kezzlock" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >punkty: 2,4 tutaj wymagana licencja na DI

    przeciez kowalski w pkt 2, nie mowi "rekomenduje kupno spolki x"
    a jedynie informuje ze tylko panuje moda na taka spolke...

    w pkt 4 wyraza wylacznie swoja opinie, nie naklania przeciez do kupna.

    Jak wiec jest?

    -

  • 6. Data: 2009-04-08 10:33:31
    Od: kezzlock <k...@g...com>

    doradca nie musi nakłaniać żeby brać pieniądze za informacje które
    przekazuje zainteresowanemu,

    po za tym rekomendować to jedno a doradzać to według mnie dużo szersze
    stwierdzenie, moge na przykład doradzić żebyś zdywersyfikował portfel
    nie podając jaka jest moda i jaki procent portfela powinien zawierać
    jakiś instr. finansowy

    pozdr.

  • 7. Data: 2009-04-08 21:52:51
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Akurat musicie sie uczepic stopyzwrotu.
    Wiele portali podaje sygnały systemu, w tym jeden nawet bardzo znany na
    wszelkich forach (szwagier przekręci sygnał i zawróci, czy nie)
    Dyskusja trochę bez sensu.

    Czy d.f. to publikowanie jakichs danych na www albo newsach, które moze
    czytać cały świat?
    Czy d.f. to skrypt albo exe, którey generuje sygnały, których nie znał
    wcześniej twórca tych pierwszych?

    Dajcie spokój.