  • 1. Data: 2004-01-20 22:11:07
    Temat: domowe finanse - otwarty standard
    Od: "Knecht" <a...@p...onet.pl>

    Wiele wcześniejszy wypowiedzi zwracało uwagę na potrzebę standardu (otwartego)
    informacji do zastosowania w domowych finansach.

    Cytuję ....Jesli dzieki jego dzialaniom pojawi sie jakis standard
    (byle otwarty), to chwala mu. Ja tez bardzo bym sie ucieszyl gdyby banki
    wprowadzily jakis standard

    Zachęcam o wypowiedzi na ten temat, ..... zakładam że ta dyskusja powinna
    przyblizyc oczekiwania w stosunku do tego standardu i okreslic warunki do
    spełnienia, aby byl stosowany :)

  • 2. Data: 2004-01-21 07:14:31
    Temat: Re: domowe finanse - otwarty standard
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Knecht" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyblizyc oczekiwania w stosunku do tego standardu i okreslic warunki do

    ktoś kiedyś wymyślił XML :)
    być może nie ma potrzeby generowania nowych standardów

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-01-23 20:14:24
    Od: "Knecht" <a...@p...onet.pl>

    > ktoś kiedyś wymyślił XML :)
    > być może nie ma potrzeby generowania nowych standardów

    Otwarty Język Znaczników.
    Czy to oznacza że gdy np. zdefiniuję znacznik
    <JAMA>5</JAMA> to będzie on tak samo rozumiany w Polsce i np. w Japonii ?

  • 4. Data: 2004-01-23 20:27:47
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > ktoś kiedyś wymyślił XML :)
    > być może nie ma potrzeby generowania nowych standardów

    XML to nie jest standard tylko narzędzie do robienia standardów.

    Z opartych na XMLu standardów finansowych przypomina mi się OFX...

  • 5. Data: 2004-01-23 20:38:16
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    5...@n...onet.pl,
    Knecht <a...@p...onet.pl>:

    > Otwarty Język Znaczników.
    > Czy to oznacza że gdy np. zdefiniuję znacznik
    > <JAMA>5</JAMA> to będzie on tak samo rozumiany w Polsce i np. w
    > Japonii ?

    Bedzie rozumiany tak jak okreslisz w towarzyszacym DTD.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2004-01-23 21:28:46
    Od: "Knecht" <a...@p...onet.pl>

    > XML to nie jest standard tylko narzędzie do robienia standardów.
    >
    > Z opartych na XMLu standardów finansowych przypomina mi się OFX...

    OFX, http://www.ofx.net/ofx
    IFX, http://www.ifxforum.org
    eBXML, www.ebxml.org

    OFX może być przydatny dla wymiany danych z US (w nawiązaniu do wątku Dokument
    eletroniczny) :)
    Porównanie OFX i IFX na http://www.innovision.com/