  • 1. Data: 2004-01-27 01:13:18
    Temat: czy token jest wymagany?
    Od: "dsdsd sdsds" <t...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Chce zalozyc konto w Lucas Banku, z informacji ktore tam wyczytalem
    prowadznie "LUKAS e-Konto" jest calkowicie free + inne darmowe drobiazgi..
    poza jednym
    "Użytkowanie tokena
    a) opłata roczna 36 PLN "
    Wniosek ktory wypelnia sie w celu prosby o zalozenie konta jest pytanie "Czy
    wydać token?"
    i w zwiazku z tym moje pytanie:
    - konto te chcialbym glownie uzywac do placenia przez internet przelewy itp.
    sprawy ale niewiem czy jesli chce miec mozliwosc dostepu przez internet
    musze takze wyrazic chęc posiadania tokena ? (ktorego uzywanie jest platne -
    niewiem tez dokladnie, czym jest ten token)

  • 2. Data: 2004-01-27 02:59:22
    Temat: Re: czy token jest wymagany?
    Od: "HAL_2000" <H...@p...onet.pl>

    Miałem podobny problem.
    Wystarczyło napisać maila do banku-mi odpowiedzieli następnego dnia :>
    Ale skoro już pytasz...

    CIACH
> [...]
    > sprawy ale niewiem czy jesli chce miec mozliwosc dostepu przez internet
    > musze takze wyrazic chęc posiadania tokena ?

    Token NIE jest obowiązkowy, by korzystać z e-konta Lukasa.Jeśli nie wyrazimy
    chęci posiadania tokena musimy określić listę rachunków na które będziemy
    mogli przelewać (listę odbiorców) już przy składaniu wniosku. W praktyce
    uniemożliwaia to wykonanie przelewewu na dowolony rachunek, jeśli nie
    znajduje się on na tejże liście. Aby mieć możliwość DOWOLNEGO przelewu
    musiałbyś wykupić token, co wiąże się z wydatkiem 36 zł. Dotąd się to
    opłacało, bo można było Lukasa używać jako banku w którym przelewało się
    pieniądze do mBanku, wpisując swoje rachunki eMax czy eKonto na listę
    odbiorców (a tam przelewy i prowadzenie juz darmowe i o żadnych tokenach
    mowy nie było) Wobec zmiany TPiO mbanku wydaje się to już nie najlepszym
    rozwiązaniem.

    CIACH
    > niewiem tez dokladnie, czym jest ten token)

    Calkiem nieźle opisane jest to na poniżeszej stronie, swoją drogą serwisu
    on-line Lukasa :p
    http://www.lukas.com.pl/oferta_ekonto_bezpieczenstwo
    _token.asp

    CIACH
    > Chce zalozyc konto w Lucas Banku, z informacji ktore tam wyczytalem
    > prowadznie "LUKAS e-Konto" jest calkowicie free + inne darmowe drobiazgi..
    CIACH

    Całkowicie darmowe to ono tak do końca nie jest...
    Nie wiem czy doczytał Pan TOiP Lukasa obowiązującą od 05.01.2004 ale jest
    tam jest napisane że za kartę Visa Electron pobierają 1 zł opłaty/miesiąc
    jeśli nie wykazujesz "regularnych wpływów na konto" (saldo/miesiąc musi
    wynosić min 2000zł) w ciagu ostatnich 3 miesięcy. Nie wiem jak wyobraża
    sobie Pan użytkowanie konta bez karty skoro POBRANIE pieniędzy z e-konta w
    placówce Lukasa to wydatek 5 zł-suma raczej niemała biorąc pod uwagę hasło
    "tak powinno być w każdym banku". Opłaty za prowadzenie przelewów w mbanku
    uniemożliwiają także uprawianie "oscylatora" pomiędzy kontami mBanku i
    Lukasa (aby pozbyć się tego 1-złotowego narzutu)-w pratyce staje się to
    nieopłacalne.

    Wspomniany przez Pana token, konieczny aby cieszyć się w pełni "używalnym"
    kontem oraz wspomniane przeze mnie opłaty za kartę powodują że nie
    obserwujemy masowej migracji posiadazy mBanku do Lukasa (no, chyba że
    przelewów wykonywał ktoś naprawdę sporo i te
    36zł/rok=3zł/miesiąc=6przelelewów_zewn_w_mBanku/mies
    iac mu się opłaci.

    I to tyle w tej kwestji
    Pozdrawiam i powodzenia życzę.
    --
    ---------------------\
    HAL_2000 \

  • 3. Data: 2004-01-27 09:59:59
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

> [...]
    > przelewów wykonywał ktoś naprawdę sporo i te
    > 36zł/rok=3zł/miesiąc=6przelelewów_zewn_w_mBanku/mies

    wiesz - pominąłeś tylko to, że większość przelewów które są wykonywane to
    jednak stali odbiorcy - typu czynsz, gaz, prąd, komórka, telefon
    stacjonarny - to wszystko można sobie spokojnie zdefiniować raz w lukasie u
    panienki w okienku i póki co cieszyć się bezpłatnymi przelewami

    oczywiście nie jest to rozwiazanie idealne bo jak wypadnie jakiś przelew
    niezdefiniowany to mamy kłopot - ale zawsze rozwiązuje to sporą część
    przelewów

  • 4. Data: 2004-01-27 11:34:48
    Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl>

    "Paweł" <n...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > stacjonarny - to wszystko można sobie spokojnie zdefiniować raz w lukasie
    > u panienki w okienku i póki co cieszyć się bezpłatnymi przelewami

    I tak mam zamiar zrobic :-)

    > oczywiście nie jest to rozwiazanie idealne bo jak wypadnie jakiś przelew
    > niezdefiniowany to mamy kłopot - ale zawsze rozwiązuje to sporą część
    > przelewów

    Dla takich przelewow zostawie sobie konto w mBanku - raz na jakis czasz 50gr
    to nie problem - ale pare zloty za wszyskie stale oplaty co miesiac to
    troche szkoda... i teraz Lukas zamiast mBanku bedzie zarabial na moich
    zakupach karta - ktorych dokonuje sporo...

    Pozdrawiam,
    Konrad