  • 21. Data: 2017-08-16 21:39:25
    Temat: Re: czy takim cudem można zapłacić w hipermarkecie albo w internecie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 21:45:22 UTC+2 użytkownik n...@p...pl
    napisał:
    > interesuje mnie taka karta
    > https://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/karty-do-kont/k
    arta-bankomatowa/karta-bankomatowa.html

    > mam pytania:
    > 1) czy da się zapłacić takową kartą w hipermarkecie?
    > 2) czy da się zapłacić takową kartą w polskim internecie?
    > 3) czy da się zapłacić takową kartą w zagranicznym internecie (w szczególności na
    barbarzyńskich anglojęzycznych stronach www)?

    Czytałeś co podlinkowałeś?
    Bo na stronie którą podałeś jest link do dokumentu
    "Zasady wydawania i używania Karty bankomatowej BZ WBK S.A. dla ludności"
    a tam już w 1 punkcie jest odpowiedź na Twoje pytania

  • 22. Data: 2017-08-16 21:42:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 15:50:19 UTC+2 użytkownik n...@p...pl napisał:

    > nie dość że gbur i cham to jeszcze na dodatek kłamca

    Wejdź ponownie na strone do której link sam podałeś.

  • 23. Data: 2017-08-18 05:32:58
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/14/2017 2:09 AM, z wrote:

    > Dlaczego?

    Bo najlepiej wydaje sie cudze pieniadze, a nie wlasne.
    Zrozumiesz jak ci obrobią kartę.
    Wowczas poczujesz różnicę pomiedzy ukradli bankowe pieniadze, a ukradli
    twoje pieniadze.

    > Użyteczna jest forma płatności bez noszenia gotówki.

    jedno drugiemu nie zaprzecza.

    > Ale po co zaraz się zadłużać? Wiem teoretycznie za darmo ale po co?
    > Żeby nabrać nawyku? żeby się przyzwyczaić? żeby kiedyś zapomnieć i
    > zapłacić w końcu słono za takie fanaberie?

    Jak ktoś nie potrafi posługiwać sie karta i pilnowac wlasnych wydatków
    to lepiej zeby debetowki tez nie mial. Bo moze sie okazac, ze głodny chodzi.

    > "Darmowe" kredyty powinny być zakazane przez socjalistyczną opiekuńczą
    > Unię jako szkodliwa zachęta do wpakowywania się w kłopoty finansowe.

    taa, pasntwo opiekuncze wie lepiej.

    > Tak kredyty są potrzebne i dobre ale nie na bzdury i zabawki za
    > lichwiarski procent.

    nic nie poradze, ze nie rozumiesz istoty karty kredytowej.

  • 24. Data: 2017-08-18 08:11:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 05:32, witek pisze:

    > Bo najlepiej wydaje sie cudze pieniadze, a nie wlasne.
    > Zrozumiesz jak ci obrobią kartę.
    > Wowczas poczujesz różnicę pomiedzy ukradli bankowe pieniadze, a ukradli
    > twoje pieniadze.

    E tam, raptem dwie karty w PL mają taki mechanizm.
    U całej reszty reklamacyjna procedura będzie taka sama jak
    przy debetówce, czyli najpierw zapłacisz a potem ewentualnie uznają.

  • 25. Data: 2017-08-18 10:16:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 08:11:11 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > E tam, raptem dwie karty w PL mają taki mechanizm.
    > U całej reszty reklamacyjna procedura będzie taka sama jak
    > przy debetówce, czyli najpierw zapłacisz a potem ewentualnie uznają.

    Jaki mechanizm? I które karty?
    Zwracają kasę (tzn. odnawiają limit) na początku, a nie na końcu procedury
    reklamacyjnej - i mają tak w regulaminie?
    To by były niezłe cuda.
    Ale nawet w przypadku "normalnie reklamowanej" KK jest spora przewaga - własna kasa
    zaangażowana jest dopiero po upłynięciu okresu rozliczeniowego + GP, czyli po minimum
    26 dniach - a w przypadku obrobionej debetówki z pustym kontem zostajesz od razu.

    PS.: cef, miałeś napisać o tym, dlaczego KK pekao są niby takie cudowne. A
    sprawdziłeś, czy kartą do konta euro w raifim będzie się opłacalnie płaciło w Polsce?

  • 26. Data: 2017-08-18 11:37:27
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 21:39:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > "Zasady wydawania i używania Karty bankomatowej BZ WBK S.A. dla ludności"
    > a tam już w 1 punkcie jest odpowiedź na Twoje pytania

    ok, faktycznie jest tam link do zalacznika w zip-ie, który
    początkowo mi się nie otwierał (ale po zainstalowaniu
    lepszej przegladarki już otwiera się bezproblemowo)

  • 27. Data: 2017-08-18 13:51:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 11:37:31 UTC+2 użytkownik n...@p...pl napisał:

    > ok, faktycznie jest tam link do zalacznika w zip-ie,

    PDF zwykły

    >który początkowo mi się nie otwierał (ale po >zainstalowaniu lepszej przegladarki
    już otwiera >się bezproblemowo)

    I tej wersji się trzymaj;)

  • 28. Data: 2017-08-18 19:23:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/18/2017 3:16 AM, Dawid Rutkowski wrote:
    > Jaki mechanizm? I które karty?
    > Zwracają kasę (tzn. odnawiają limit) na początku, a nie na końcu procedury
    reklamacyjnej - i mają tak w regulaminie?

    Chyba wszystkie nie w Polsce.
    Tak mialem za kazdym razem.

  • 29. Data: 2017-08-18 21:25:52
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    kasa zaangażowana jest dopiero po upłynięciu okresu rozliczeniowego + GP, czyli po
    minimum 26 dniach - a w przypadku obrobionej debetĂłwki z pustym kontem zostajesz od
> [...]
    sprawdziłeś, czy kartą do konta euro w raifim będzie się opłacalnie płaciło w

    10 lat temu sprawdzałem oferty kart kredytowych na polskim rynku
    i wtedy dwa banki: Pekao i CitiHandlowy miały karty kredytowe z mechanizmem
    takim jak chce witek, tzn w przypadku reklamacji kwota sporna nie
    musiała byc spłacana do czasu zakończenia reklamacji.
    Pięć lat temu tez sparwdzałem i tez tylko te dwa banki taką miały kartę
    z takim zapisem w regulaminie. Nie sprawdzę tego teraz, bo jestem w DE i
    mam g... transfer
    jak to było dokładnie w regulaminie, ale w każdym innym banku trzeba
    było najpierw grzecznie spłacić i czekać na reklamację a w Pekao i Citi
    bank uznawał rachunek karty kwota sporną i do czasu wyjaśnienia sprawy
    nie musiałeś się tym martwić- tzn płaciłęś pieniędzmi banku i jeśli nie
    zostanie
    udowodnione, że to Ty płaciłeś, to bank sam się z tym buja.
    Czyli jest tak jak powinno być przy kredytówce----> płacimy pieniędzmi
    banku a nie swoimi.

    PS
    Nic nie pisałem o cudowności pekaowskiej KK - po prostu była ta kartą,
    która zapewniała właśnie płacenie nie swoimi środkami, bo obciążali Cię
    kwota sporną
    dopiero gdyby reklamacja była nieuznana.

    Nie sprawdzałem funkcjonalności walutowej raifiego w PLN, bo
    do niczego mi to niepotrzebne.

  • 30. Data: 2017-08-18 23:35:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 05:32, witek pisze:

    > Bo najlepiej wydaje sie cudze pieniadze, a nie wlasne.

    I chwalisz się takim podejściem? :-)
    Dajesz taki przykład dzieciom?

    > Zrozumiesz jak ci obrobią kartę.
    > Wowczas poczujesz różnicę pomiedzy ukradli bankowe pieniadze, a ukradli
    > twoje pieniadze.

    To nie wiem czy to zaleta czy wada. Może lepiej nie mieć karty którą
    można "obrobić" :-)

    > jedno drugiemu nie zaprzecza.

    Jedno z drugim nie ma związku. Dodają gratis i lemingi się
    przyzwyczaiły. Miękkie mają kręgosłupy to uległy :-)

    > Jak ktoś nie potrafi posługiwać sie karta i pilnowac wlasnych wydatków
    > to lepiej zeby debetowki tez nie mial. Bo moze sie okazac, ze głodny
    > chodzi.

    Jeszcze raz: Po co przywiązana do karty którą mam wydawać pieniądze
    możliwości wydanie jeszcze nie swoich pieniędzy?
    Po co? Skoro pilnuję swoich wydatków i umiem się posługiwać kartą to nie
    potrzebuję takich poduszek bezpieczeństwa bo sam sobie je ustalam.
    Ja myślę. Nie jestem idiotą za którego uważa mnie bank :-)

    > taa, pasntwo opiekuncze wie lepiej.

    Nie to żeby mi się pastwo opiekuńcze podobało ale skoro już się opiekuje
    wbrew moim poglądom to uważam że tu też powinno swoje 3 grosze wtrącić.
    To jest dilerka w czystej postaci.
    Pierwsza działka za darmo, masz oddasz później... znamy to.
    Takie dozwolone socjotechniczne sztuczki powiecie a ja to nazywam
    skur...em :-)

    > nic nie poradze, ze nie rozumiesz istoty karty kredytowej.

    Istota płacenia kartą jest wypaczona i rozbudowana o niepotrzebne bajery
    normalnemu myślącemu człowiekowi nie potrzebne.