  • 1. Data: 2009-03-20 09:55:18
    Temat: czy małżeństwu z GOTÓWKĄopłacałoby sie wziąć KREDYT z dopłatą "rodzina na swoim"?
    Od: k...@o...pl

    załóżmy że małżeństwo ma odłożone np. 400.000zł i
    mogłoby kupić sobie nieduże mieszkanie za gotówkę.

    czy takiemu małżeństwu opłacałoby się

    włożyć te 400.000zł do banku
    wziąć kredyt na mieszkanie
    8 lat spłacać kredyt z odsetkami (pomniejszonymi
    o dopłatę rządową)
    po 8 latach kredyt przedterminowo spłacić,
    srodkami, które ulokowali w banku.

    na pierwszy rzut oka, warunek wstępny, to taki, aby
    odsetki na lokacie były większe od odsetek płaconych
    od kredytu. Pytanie o ile większe? Bo kredyt to koszty
    różne, najróżniejsze.

  • 2. Data: 2009-03-20 10:03:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > na pierwszy rzut oka, warunek wstępny, to taki, aby
    > odsetki na lokacie były większe od odsetek płaconych
    > od kredytu. Pytanie o ile większe?
    > Bo kredyt to koszty
    > różne, najróżniejsze.

    Nawet niekoniecznie większe.
    Bo o ile lokata ma odsetki dopisywane częściej niż raz na 10 lat, to
    odsetki też będą na siebie pracowały, a wartość kredytu się zmniejsza,
    wiec ilość odsetek do zapłaty spada.

    W zasadzie jak będą równe to wystarczy.
    W zasadzie nawet mogą być mniejsze, ale jak chcesz znać dokładnie to tak
    bez dokładnych danych na ile ten kredyt, jak długo na jaki procent to
    się nie da.

  • 3. Data: 2009-03-20 10:13:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    nie ma tak naprawdę znaczenia czy będą mniejsze czy trochę większe,
    ponieważ i kredyt i lokata są oprocentowane według zmiennej stopy

    jednak jeżeli ktoś ma szansę na kredyt z dopłatą to powinien się na
    niego zdecydować, a gotówkę zaoszczędzić lub zainwestować, kredyt hipo
    cały czas jest praktycznie najtańszym kredytem na rynku

    jeżeli kredyt ma zostać spłacony wcześniej to ważna jest prowizja (i
    inne opłaty okołokredytowe), im mniejsza tym lepsza nawet kosztem
    oprocentowania lub marży

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-03-20 10:14:01
    Od: k...@o...pl

    > W zasadzie jak będą równe to wystarczy.
    > W zasadzie nawet mogą być mniejsze,

    > ale jak chcesz znać dokładnie to tak
    > bez dokładnych danych na ile ten kredyt,
    > jak długo  na jaki procent to się nie da.

    na razie chciałem ustalić czy w ogóle jest sens
    przeglądać, ofertę banków. Sugerujesz, że tak.

    kredytobiorca kobieta lat 32 dochody 10.000 netto
    ale niestety z DG -- z uwagi na cel (wydoić państwo
    na dopłatę i skończyć z kredytem) chciałaby wziąć
    kredyt na 8 lat albo na 10 lat -- banki zapewne
    będą wciskać jej dłuższy okres kredytowania.

  • 5. Data: 2009-03-20 10:17:14
    Od: k...@o...pl

    > nie ma tak naprawdę znaczenia czy będą mniejsze czy trochę większe,
    > ponieważ i kredyt i lokata są oprocentowane według zmiennej stopy

    oby tylko nie zmieniały sie jak w mBanku :)
    lokata spada dużo w dół a kredyt mało lub wcale

  • 6. Data: 2009-03-20 11:44:29
    Od: "Koola" <n...@m...com>

> [...]
    > odsetki na lokacie były większe od odsetek płaconych
    > od kredytu. Pytanie o ile większe? Bo kredyt to koszty

    A co w sytuacji gdy ktos kto ma juz mieszkanie za kredyt z doplata kupi
    drugie mieszkanie -traci doplate?

    Moze lepiej za te pieniadze kupic drugie mieszkanie pod wynajem.

  • 7. Data: 2009-03-20 15:01:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > załóżmy że małżeństwo ma odłożone np. 400.000zł i
    > mogłoby kupić sobie nieduże mieszkanie za gotówkę.

    Po pierwsze. Ile kosztuje wynajęcie mieszkania wartego 400000 zł? Jeżeli
    mniej niż 2000 zł, to NIE OPŁACA SIĘ TAKIEGO MIESZKANIA KUPOWAĆ ZA TAKĄ
    CENĘ!!!

    I tyle. Ale zaraz mnie zakrzyczą...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2009-03-20 15:01:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Koola" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > Moze lepiej za te pieniadze kupic drugie mieszkanie pod wynajem.

    Ile byś żądał czynszu za mieszkanie warte 400 000 zł?

  • 9. Data: 2009-03-20 15:13:57
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Jan Werbiński <j...@j...com> had the courage to write:
> [...]
    > Po pierwsze. Ile kosztuje wynajęcie mieszkania wartego 400000 zł? Jeżeli
    > mniej niż 2000 zł, to NIE OPŁACA SIĘ TAKIEGO MIESZKANIA KUPOWAĆ ZA TAKĄ

    A może kobieta potrzebuje mieszkania dla dziecka, które dorośnie za 8 lat?

    k.

  • 10. Data: 2009-03-20 15:16:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jan Werbiński <j...@j...com> had the courage to write:
    >
    > A może kobieta potrzebuje mieszkania dla dziecka, które dorośnie za 8 lat?

    To zdecydowanie wynająć!!!