  • 1. Data: 2004-11-01 13:41:33
    Temat: czek realizacja
    Od: "psujek" <p...@p...fm>

    czy czek moze zostac zrealizowany przez kogos innego niz na nim napisane?

    Jestem po za domem, i nie mam jak przyjechac. Czy moj brat moglby to zrobic?

    W jakim banku najlepiej go zrealziowac?

    Pozdrawiam
    psujek

  • 2. Data: 2004-11-01 14:09:36
    Temat: Re: czek realizacja
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik psujek napisał:

    > czy czek moze zostac zrealizowany przez kogos innego niz na nim napisane?
    >
    > Jestem po za domem, i nie mam jak przyjechac. Czy moj brat moglby to zrobic?

    IMHO musialbys mu dac notarialne upowaznienie.

    > W jakim banku najlepiej go zrealziowac?

    W tym gdzie dysponentka nie nabierze podejrzen widzac Twojego brata z
    Twoim dowodem osobistym.

    Bartol

  • 3. Data: 2004-11-01 14:18:57
    Od: "psujek" <p...@p...fm>

    to znaczy ze nie ma takiej mozliwosci bez notariusza?

    psujek

  • 4. Data: 2004-11-01 14:22:45
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik psujek napisał:

    > to znaczy ze nie ma takiej mozliwosci bez notariusza?

    Jesli czek jest wystawiony na osobe, to nie.

    Bartol

  • 5. Data: 2004-11-01 16:49:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

    > Jesli czek jest wystawiony na osobe, to nie.

    W cywilizowanych krajach z rozwinietym obrotem czekowym realizacja
    czekow indosowanych nie jest niczym dziwnym. Pamietacie film "Uwierz w
    ducha"? Whoopi G. odbiera czek wystawiony na siebie na tych ilestam
    milionow, indosuje i oddaje siostrzyczkom przed kosciolem. Po czym one
    moga spokojnie czek zaniesc do banku...

    Ale u nas...

    Zmienic to sie juz raczej nie zmieni, skoro czeki jako takie
    zanikaja...

    MJ

  • 6. Data: 2004-11-01 16:55:04
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-11-01 17:49, kiedy Michal Jankowski
    napisał(a) co następuje:

> [...]
    > moga spokojnie czek zaniesc do banku...
    >
    > Ale u nas...
    >
    > Zmienic to sie juz raczej nie zmieni, skoro czeki jako takie

    A przepraszam. Dlaczego niby u nas nie można indosować czeku?
    Oczywiście poza tym, ze się komuś, czegoś nie chce zrobić...

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 7. Data: 2004-11-01 18:21:21
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Nov 2004 17:55:04 +0100,
    osoba podpisana: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    napisała:
    [...]
    > A przepraszam. Dlaczego niby u nas nie można indosować czeku?
    > Oczywiście poza tym, ze się komuś, czegoś nie chce zrobić...

    Wyobrażasz sobie minę panienki w banku gdy jej dasz indosowany czek ze
    stanów ?
    KJ
    :-)

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 8. Data: 2004-11-01 18:48:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> writes:

    > A przepraszam. Dlaczego niby u nas nie można indosować czeku?
    > Oczywiście poza tym, ze się komuś, czegoś nie chce zrobić...

    Dlatego, że banki mają w regulaminach napisane "czeków indosowanych
    nie realizuje się" albo podobną formułkę.

    Na kolejne pytanie - dlaczego są takie zapisy w regulaminach? -
    odpowiedzi nie znam...

    MJ

  • 9. Data: 2004-11-01 20:41:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MXW" <m...@n...here> writes:

    > Rezultat afery "oscylatora". A jeszcze za PRLu czeki zdaje sie byly..

    Nie, nie. Czeki byly i sa (w odwrocie, ale sa). Natomiast czekow
    _indosowanych_ to peerelowskie PKO nie realizowalo nigdy - i tak juz
    zostalo.

    MJ

  • 10. Data: 2004-11-01 20:48:18
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Rezultat afery "oscylatora". A jeszcze za PRLu czeki zdaje sie byly..
    > Wykrywalnosc przestepstw poprawia sie i banki moglyby odpuscic...
    > No ale .. na marginesie innego watku ;-) ja sie bankom nie dziwie - no bo
    jak
    > tu uznawac czeki jak ludziska miewaja wielkie problemy ze skorzystaniem z
    > bankomatu ;-)))))))

    Nie martw się następne pokolenie nie będzie miało z tym żadnych problemów .
    Tylko o czym wtedy będzie ta grupa ???

    http://www.wsipnet.pl/oip/dzialam_aktywnie/bankomat.
    htm

    pozd