  • 1. Data: 2003-04-02 21:18:46
    Temat: chat z multi, rozmowa z multi, wniosek do multi...
    Od: Laik <g...@b...pl>

    nie planuje zalozyc konta w multi, ale pomyslalem, ze zamienie
    dotychczasowa vise kredytowa na jeszcze lepsza z multibanku. warunki chyba
    spelniam (RB, z ktorego chce w perspektywie zrezygnowac, dal jakis czas
    temu z limitem dwukrotnej pensji brutto). wszedlem na chat - glownie
    interesowalo mnie jak mozna zalatwic te sprawe nie mieszkajac w okolicach
    oddzialu lub agenta. znaczy - sprawa techniczna - czy zalatwimy wszystko
    korespondencyjnie czy przyjedzie do mnie agent czy tez sam bede musial
    przemiescic sie o sto kilometrow, zeby dostarczyc dokumenty i sfinalizowac
    umowe.
    na chacie dowiedzialem sie sporo, o ile brak informacji mozna traktowac
    jako informacje.
    zadzwonilem wiec na 801 300000. przekierowano mnie (z tak skomplikowanym
    pytaniem) na inny numer - do kart, jak sadze. tam dowiedzialem sie
    niewiele wiecej, choc optymistycznie zabrzmialo, ze chyba jednak
    przyjedzie do mnie agent. :)
    wypelnilem wiec wniosek w internecie. padla (automat) propozycja, o ktora
    mi chodzilo - visa credit.
    czytam koncowe ustalenia i zastanawiam sie jak potraktowany zostanie wymog
    "Historia rachunku z innego banku z ostatnich 6 miesięcy".
    w ostatnich 6 miesiacach zmienialem bowiem bank pekao na KB ale... pensja
    wplywa do mBanku (choc dopiero od marca), a do pekao sie nie mam zamiaru
    wiecej wybrac, nawet po historie. KB (konto czynne od lutego) nie widuje
    mojej pensji, bo tam wplywa tylko kieszonkowe z zakladu pracy zony.
    reasumujac - czego oni beda ode mnie chcieli?
    historii z mbanku? z KB? a moze z Lukasa (tez mam tam konto do wyplat z
    bankomatow WBK)?

    nasuwa mi sie taka refleksja - czy ta karta jest naprawde warta az takich
    staran? a jesli nie korzystalbym z zadnego banku, nie mial konta tylko
    pensje odbieral - jak pan Bog przykazal - w zakladowej kasie, jestem
    klientem B-klasy?

    eee, moze niejasno pisze.

    mam wrazenie, ze multi podchodzi do swojej oferty jak do wielkiego, niczym
    nieuzasadnionego prezentu dla klientow, ktorzy powinni sie baaardzo
    przylozyc, zeby go otrzymac. i wyglada to tak, jakby to mi powinno zalezec
    na zakupie tego produktu.
    mi zalezy. aczkolwiek nie do przesady.
    --
    Laik
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-04-02 21:38:48
    Temat: Re: chat z multi, rozmowa z multi, wniosek do multi...
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Laik wrote:

> [...]
    > takich staran? a jesli nie korzystalbym z zadnego banku, nie mial
    > konta tylko pensje odbieral - jak pan Bog przykazal - w zakladowej

    A nie wystarczy zaświadczenie o zarobkach od pracodawcy?

    > eee, moze niejasno pisze.

    No właśnie ;);)

    > mam wrazenie, ze multi podchodzi do swojej oferty jak do wielkiego,
    > niczym nieuzasadnionego prezentu dla klientow, ktorzy powinni sie
    > baaardzo przylozyc, zeby go otrzymac.

    Jak wiecej banków bedzie wydawać KK to im rura zmięknie ;) ale z drugiej
    strony to przecież KK jest produktem kredytowym więc i upierdliwość
    bankowców większa ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-04-02 21:54:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Laik" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > nieuzasadnionego prezentu dla klientow, ktorzy powinni sie baaardzo
    > przylozyc, zeby go otrzymac. i wyglada to tak, jakby to mi powinno zalezec

    Generalnie być może masz rację, ale przecież kart do wyboru masz na rynku
    mnóstwo, więc zapewne bankowi nie zależy na pozyskaniu klienta za każdą
    cenę, bo zdaje sobie sprawę, że jeśli komuś wymagania nie odpowiadają, to
    bez większego problemu znajdzie inną ofertę.

    Taki np. Citi zrobił wielki problem ze zbyt niskiego wieku i w ogóle
    znajomej nie wydał karty, choć pozostałe warunki spełniała w nadmiarze. Z
    mojej perspektywy odmowa nieuzasadniona - prawdopodobnie strata klienta, bo
    za półtora roku przyzwyczajenie do innej, zbliżonej, oferty może wziąć górę.
    W dodatku nie da się przyczyny odmowy w żaden sposób przeskoczyć angażując
    czas i środki jak w Multi. A też przecież powinno im zależeć...

    Z drugiej strony, ja dostałem w Multi kartę bez przedstawiania jakichkolwiek
    papierków. Jedna wizyta w oddziale, Multipani wypełniła wniosek i gdybym
    miał zdjęcia przy sobie, to by było po sprawie (a tak jeszcze jedna wizyta -
    dobrze, że mam blisko ;]). Fakt - mam konto od 6 miesięcy ze stałymi
    wpływami, ale jak widać bank dla takich klientów maksymalnie uprościł
    procedurę.
    I narzekać nie mogę - karty były ciągu 2 tygodni, limit 3 x pensja, nie
    trzeba nadawać pinu, można wyzerować transakcje gotówkowe przez telefon
    (szkoda, że nie przez net).
    Jedyny minus, to sposób aktywowania karty dodatkowej. Mianowicie konieczny
    był bezpośredni kontakt użytkownika tej karty, a ja jako odpowiadający za
    rachunek nie mogłem tego zrobić - trochę dziwne. Ulżyło mi dziś jak się
    okazało, że limity dla karty dodatkowej mogę zmienić ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2003-04-03 05:44:54
    Od: Laik <g...@b...pl.invalid>

    Hello Glenn,
    w wiadomości <b6fl9v$ous$1@inews.gazeta.pl> z 2003-04-02 23:38:48
    przeczytałem:

    > A nie wystarczy zaświadczenie o zarobkach od pracodawcy?

    wg koncowej informacji jaka pojawila sie na stronie po wypelnieniu wniosku
    - niezbedna jest historia. mam za niskie zarobki? moje nazwisko nie
    wzbudza zaufania? :)

    > Jak wiecej banków bedzie wydawać KK to im rura zmięknie ;) ale z drugiej
    > strony to przecież KK jest produktem kredytowym więc i upierdliwość
    > bankowców większa ;)

    zgoda. tylko ze to jest produkt, ktory moge u nich kupic albo nie. moge
    tez nabyc to samo u konkurencji - w koncu to bank na tym zarabia.
    --
    Laik

  • 5. Data: 2003-04-03 05:49:21
    Od: Laik <g...@b...pl.invalid>

    Hello Tomasz Waszczynski,
    w wiadomości <b6fmej$rdq$1@inews.gazeta.pl> z 2003-04-02 23:54:02
    przeczytałem:

> [...]
    > cenę, bo zdaje sobie sprawę, że jeśli komuś wymagania nie odpowiadają, to
    > bez większego problemu znajdzie inną ofertę.

    i wlasnie dlatego powinno im zalezec, w koncu jest to jedno ze zrodel
    dochodow banku. podchodzac podobnie do sprawy - sklep spozywczy z niemilym
    ochroniarzem na wejsciu i opryskliwa sprzedawczynia - raczej splajtuje niz
    pozyska wytrwalych klientow :)

    > Taki np. Citi zrobił wielki problem ze zbyt niskiego wieku i w ogóle
    > znajomej nie wydał karty,

    pamietam ten watek.
    mialem podobna sytuacje w Lukasie, tj. nie chcieli mi dac kk krotko po
    otwarciu konta. potem, po kilku miesiacach kiedy mi ja proponowali, juz
    nie mialem ochoty.
    --
    Laik

  • 6. Data: 2003-04-03 06:22:50
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:

    > I narzekać nie mogę - karty były ciągu 2 tygodni, limit 3 x pensja, nie
    > trzeba nadawać pinu, można wyzerować transakcje gotówkowe przez telefon
    > (szkoda, że nie przez net).

    Ależ mozna - wystarczy zadzwonic pod nr 0800 365 724 ;-) _Osobne_ limity
    (dzienne, miesieczne - liczbowe i kwotowe) KK mozna ustalić także dla
    transakcji: -IO, i osobno MOTO.
    Mozna podobno tez ustawic limity transakcji z podzialem na krajowe i
    zagraniczne, ale jeszcze tego nie robilem...

    --
    Witek

  • 7. Data: 2003-04-03 06:42:24
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > staran? a jesli nie korzystalbym z zadnego banku, nie mial konta tylko
    > pensje odbieral - jak pan Bog przykazal - w zakladowej kasie, jestem

    AFAIK można dostać kartę bez historii rachunku - na podstawie zaświadczenia
    o zarobkach. Historia jest zamiast zaświadczenia. Niestety multilinia czasem
    podaje nie do końca prawdziwe informacje.

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2003-04-03 07:21:02
    Od: "KT" <k...@p...com -usun>

> [...]

    > reasumujac - czego oni beda ode mnie chcieli?
    > historii z mbanku? z KB? a moze z Lukasa (tez mam tam konto do wyplat z

    Jak masz kredytowke z RB to wystarczy wyciag z karty za 3 miesiace ktory
    zapewne masz w domu.

    kt

  • 9. Data: 2003-04-03 18:36:04
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003 07:44:54 +0200, Laik <g...@b...pl.invalid>
    wrote:

    >wg koncowej informacji jaka pojawila sie na stronie po wypelnieniu wniosku
    >- niezbedna jest historia. mam za niskie zarobki? moje nazwisko nie
    >wzbudza zaufania? :)

    Historia + zaswiadczenie to standardowe warunki. Zmiatast historii
    moze byc opinia o rachunku osobistym.
    W pewnych wypadkach jednak Bank od historii odstepuje, proponuje zebys
    opisal sytuacje w oddziale, dolaczyl jakies wyjasnienie i moze wyciagi
    z konta gdzie wplywalo przynajmniej przez jakis czas wynagrodzenie.
    Najlepiej dolacz jeszcze kupon promocyjny z Wprostu lub Polityki,
    bedzie taniej :).

    >zgoda. tylko ze to jest produkt, ktory moge u nich kupic albo nie. moge
    >tez nabyc to samo u konkurencji - w koncu to bank na tym zarabia.

    Zarabia na tych poprawnie obslugiwanych.
    Historia rachunku bardzo duzo o kliencie mowi i jej zalaczenie
    zdecydowanie zmniejsza ryzyko wydania karty niesolidnemu klientowi.
    Na pytanie czy oplaca sie liberalizowac warunki przyznania karty
    podnoszac ryzyko, kazdy bank musi sobie sam odpowiedziec.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730